Miss Startet 5.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2011 Har blitt stolt eier av en Master 680 snekke i sommer, men den trenger litt stell. Ettersom jeg er fersk i båthold håper jeg det er noen som kan komme med noen tips. Ser at glassfiberen(?) ved de 2 sitteplassene foran bærer preg av båtens alder (misfarging,riper o.l ovenfor roret blant annet). Kan dette pusses og males? I såfall med hva? Eller er det andre tips? Mulig det er opprettet tråder om lignende temaer, så linker mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 (redigert) Velkommen til forumet. Her tror jeg du skal finne info om det meste både ved søk og ved å stille spørsmål. Dersom du tar noen bilder av det du ønsker å gjøre noe med, og legger bildene ut i denne tråden f.eks, så tror jeg du skal få mange gode konkrete råd til hva du bør eller kan gjøre. Det er sikkert flere også som har samme båt og som har gjort oppussing og oppgraderinger som du kan dra nytte av. Bilder liker vi veldig godt!! Mye enklere å gi gode råd da. nok en gang, velkommen til Baatplassen. Redigert 5.Oktober.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 Sitér dette innlegget Link to post
Miss Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 Er det gelcoat man skal bruke kanskje? Uff.. Aner virkelig ikke hva jeg driver med Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 10.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 Ville gjort det helt enkelt jeg, fyllt igjen hullene med epoxysparkel. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Miss Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Bruk denne : http://www.maritim.no/batpuss/batplast/sparkel/yachting-gelcoat-filler-2000-hvit Du får den i forskjellige farger fra Jotun og du må finne den som er nærmest. Båtene gulner ofte litt med åra så det kan være vanskelig å finne eksakt lik. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 (redigert) Supert! Takk! Har sendt mail til noen som kanskje kan hjelpe til med fargekode(Inter Trading). Redigert 11.Oktober.2011 av Miss (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 (redigert) Når det gjelder skadene i gelcoat, det yttre lager som er skadet på bildene dine, så utbedrer du disse. Det finnes mange tråder her hvor det er god innføring i slikt. Jeg har kun utbedrer en liten skade på båten, så jeg skal ikke begi meg ut på hvordan du gjør dette på "den beste måten". Etter at du har utbedret skadene, kan det være nyttig å vaske gelcoaten godt. Dersom det er mye drit som sitter og mye slitasje, matt overflate, og riper kan du begi det ut på å rubbe med maskin. Til dette kan det brukes både Autosol eller andre pastaer med mer eller mindre slipende egenskaper. Også dette er det mange tråder om her på forumet. En god pollering og voksing er viktig og gir gelcoaten blankheten tilbake samt skitavvisende egenskaper. Faktisk kan det hende det kan være lurt å rubbe og pollere overflaten, gelcoaten, før du finner riktig gelcoatfiller/ sparkel, dersom du må bruke fargeprøver for å finne riktig fare. Dette er ofte temaer som blir inngående diskutert her om våren, da er det også større aktivitet her på forumet mtp problemstillingen du tar opp. Redigert 11.Oktober.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.