yamaha15hk Startet 5.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2011 Hei! Hadde et lite uhell med båten min her for noen dager siden, da jeg kom for å dra utpå elva en tur, lå bakenden av båten delvis under vann, og motoren så ut som lå sånn helt i grenseland. det var vann opp til toppdekselet. Når jeg åpnet dekselet så det tørt og greir ut inni, men motoren starter ikke. Det virker ikke som det er tenning i det hele tatt. Er mulig vannet har stått høyere før jeg kom, så mitt spørsmål er, Hvor bør jeg begynne og sjekke? Jeg har sjekket pluggene, og de så tørre ut. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 du sier at den har liggi i elva, regner med at det da er ferskvann det er snakk om, få ut plugger og sjekk om det er tenning på den først og fremst. dra forsiktig de første gangene for å se om det har kommet vann i sylinderene Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
yamaha15hk Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Så jeg bør ta ut en plugg og sette den mot gods, og prøve å starte? for å sjekke om det er gnist? har jeg forsått deg riktig da? og samtidig sjekke at det ikke komme vann ut av sylinderen? Er litt grønn enda.. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 jeg ville prøvd det, men dra forsiktig de første gangene Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Hokky Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Husk å holde pluggen med en godt isolert tang så slipper du å få støt når du holder på ;) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 For det gjør jæ......vondt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Husk å holde pluggen med en godt isolert tang så slipper du å få støt når du holder på ;) Bare å holde i plugghetta det. Jeg har aldri fått støt før av å holde i plugghetta Om det er en yamaha ifra 1998 eller nyere(om jeg ikke husker helt feil), så hadde de luftinntaket i nivå med det dekselet begynner. Mulig du har sugd vann inn i forgasser og sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Bare å holde i plugghetta det. Jeg har aldri fått støt før av å holde i plugghetta Da har du noe i vente... Jeg har fått støt fra plugghetta flere ganger, og holder nå fingrene klokelig borte når jeg tester! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Polarn Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Når jeg var mindre så fikk jeg ikke stoppet en påhenger. Tok så godt tak i plugghetta for å dra den ut. i et par sekunder så stivnet jeg helt og så blått. Vet ikke hvor mange volt jeg fikk i meg da, men det sises at det er mange. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Plugghetta et isolert og er av gummi på yamahaen, så ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
larsstraalheim Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Plugghetta et isolert og er av gummi på yamahaen, så ikke noe problem. Vel, du vil fort nok lære. Utrolig hvor godt man lærer og hvor lenge man husker når man får en virkelig smertefull karamell i fingrene. ---------- Men for all del, det er gjennomførbart, bare jævlig vondt og såvidt jeg vet temmelig ufarlig (?). Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 (redigert) Er ganske ufarligt ja. Går fint og holde i plugghetta så lenge du er sikker på at pluggen er jorda. Da går strømmen dit motstanden er minst. MEN om du får pluggen bort fra jord et lite øyeblikk, får du en pang start på karrieren som jordingskabel Eg foretrekker en issolert tang, da eg har prøvd meg som jordingskabel, og likte det svært dårlig. Alle som mekker litt har følt på kroppen kordan 20-30.000 volt kjennes ut. -eller kommer til og kjenne dette:) (lurer på om dette er en del av ohms-lov faktisk) Redigert 6.Oktober.2011 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Siden du har prøvd å starte har du ikke sylinderne fulle av vann lenger hvis det har vært vann der. Du kan ha fått vann inn i luftinntaket og forgasseren, det bør sjekkes og evt tørkes. Kan du ha fått vann i bensintanken? Da fyller du flottørkammeret med vann, det må isf. dreneres fra begge steder. Sjekk/bytt bensinfilter. Sjekk for fuktighet i ALLT elektrisk, høyspentsiden på tenningsanlegget er mest følsomt, gnisten kan slå over andre steder enn på tennpluggene. Så kan du sjekke om du har gnist. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Tok så godt tak i plugghetta for å dra den ut. Har gjort det en gang selv. den gangen hadde jeg gummihanske men motoren stoppa ikke av den grunn men gikk på samme høye turtallet Jeg kan også si at det gjør vondt å ta på en plughette!!!!! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 høyspentsiden på tenningsanlegget er mest følsomt, gnisten kan slå over andre steder enn på tennpluggene. Så kan du sjekke om du har gnist. Coilene ligger på toppen av motoren, og motoren har ikke vært helt under vann. Jeg mener å huske at CDI enheten også er ganske høyt montert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.