Jump to content

seile molde-rørvik,tips for turen


m/s draugen

Recommended Posts

Heisann.

Bilder ja,det et det verre med.De ligger på facebook og er dessverre slettet fra kameraet men turen gikk som følger;

Vi gikk onsdag e.m.fra Molde til Bud,ruren tok 3 timer for motor.Det var mye sjø som kom inn fra hustadvika så det var litt urolig rundt moloen.Kjmpe ok anlegg på bud,men det ble en urolig natt med mye sjø inn moloåpningen.Tok turen på utsikten for å se an sjøen og det var ikke noe trivelig syn,store bølger som brøt på toppene.Dagen etter hadde vinden løyet og bølgene runde.Vi gikk rett yt på havet for å komme utenom bråttene.Ca.5 m bølger som var runde og fine :)

Gikk så til kristiansund,tid mener jeg var ca.5-6 timer.Ble litt sliten av å sette sjøbein så lenge,men det gikk bra.Bunkret diesel i kr.sund og la oss i hovedhavnen,fin plass.

Måtte jo en tur på puben og det ga seg utslag dagen etter :(

Fredag,08.30 kastet vi loss og bega oss tr.heims leia nord.Gud bedre meg for en kjedelig fjord.Vindstille og motorkjøring.Men noe fikk vi da se.....aldri sett så mange skip før,de gikk i ett sett,frakt,supply,brønnbåter og sildesnurpere.

Frokost inntok vi kl.13.00.:)Gikk forbi Brekstad og la oss til på Uthaug,en fiskehavn.Blåste noe inni helv.....da vi skulle legge til,men med ett tigersprang kom jeg på land.Sendte min kone en tanke akkurat da;"det er slik det føles ja".

På vhf ble det ett kjeftbruk uten like.Det var en båt som gikk med slep uten lys på dette og en annen båt hadde sett dette på radaren.sitat;"de derre dær e jo livsfarlig,e du steike tuillåt".

Lørdag;nord-trøndelag:10 timers med SEILING begynte å tære på,så 4 timer fra hjemmehavna måtte vi kapitulere.Det ble ligge i Flatanger,kvaløyseter.

Søndag kom vi hjem.

 

Vi har vært utrolig heldige med været når man ser tilbake på hvordan det har vært.Vi har ett uttrykk der man sier at man har været i "vott-tommelen".

Link to post
Share on other sites

Godt å høre at det gikk bra. Jo, Kr.sund har fine havnefasiliteter for båtfolket nå. Dagsgjestebrygge rett utenfor kjøpesenteret og "Bryggekanten Bache Bar og Brasserie" og døgngjestebrygge helt inne i havnen, Vågen.

Og, ja - Trondhjemsleia er kjedelig, men greit med en hvile-etappe også!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...