Jump to content

valg av batterilader på ca 50A?

Sjøga

Recommended Posts

Riktig.

Det er grunn for at jeg ikke liker batterier som må lades strømbegrenset mens den ellers skal gå på syklisk drift.

Begge deler samtidig går bare "riktig" hvis man bruker avansert utstyr.

Hvorfor, det finnes jo mange batterier som ikke trenger mer særbehandling enn korrekte lade- og floatspenninger.

Ellers, når batteriene først er ladet, spiller det egentlig ikke lengre noe rolle med parallelt last.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

quick lader fra seatronic er et godt alternativ men ikke mindre enn 30a. Her får du mange størelser og de er bra. Har selv en lader på 80a av dette merket var noen barnesykdommer på denne men har virket året rundt i ca 12år. Har også en 4-5 kamerater som har quick-ladere disse er også kjempefornøyde. Laderene har 3 utganger men den lader full effekt på til og med en utgang hvis ikke flere er koblet til. Sterling produktene ville jeg vert noe betenkt med sjekk anonse på dynamo jeg har lagt ut. nytt produkt ingen mulighet for tilbakelevering selv med reduksjon i pris. tap for meg

.. nytt produkt ingen mulighet for tilbakelevering selv med reduksjon i pris. tap for meg

Men da må da også fortelle hvorfor du ikke hadde mulighet for tilbakelevering av dette "nye" produktet.

Helst komplett.

Med bare halve setninger implanterer du ellers bare noe feil inntrykk om produkter og firma Sterling i England.

Noe du vill?

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...