Jump to content

Respons fra båtforhandlere


Komodo

Recommended Posts

God kveld godtfolk!

 

I slutten av forrige uke ringte jeg på en båt som står til salgs hos en forhandler. I annonsen var det en åpning for å ta rimeligere båt i innbytte.

Karen jeg snakket med ville at jeg skulle sende noen bilder og beskrivelse slik at de kunne gjøre en vurdering på mellomlegg. Dette ble gjort ganske kjapt.

 

Ennå har jeg ikke hørt noe fra firmaet som vil selge båten.

 

Så til spørsmålet. Er det vanlig at det tar så lang tid før man får svar fra en forhandler? På meg virker det som om de ikke er spesielt interessert i å gjøre en handel :worry:

 

Ps, etter noen dager sendte jeg en mail bare for å forsikre meg om at de hadde mottatt bildene. Det hadde de...

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

i løpet av forrige og denne sesongen har jeg sent et 10-talls eposter til forhandleren av vår båt vedrørende spørsmål og problemerstillinger. Ingen svar noen gang. Når jeg har ringt til de, er det kun svar på telefonnummeret til salgsavdelingen, ikke hos verkstedet eller aftersale. De svarte riktignok, og da lynkjapt og illsint, på en epost, og det var vedrørende båtens årsmodell ihht HIN-nummer opp mot oppgitt årsmodell i kontrakt og annonse, et tilsynelatende avvik.

 

Så dette er nok ikke noe nytt...

Link to post
Share on other sites

Kanskje de prøver å "selge innbyttebåten" før de svarer deg? På bruktbil sitter det oppkjøpere som svarer med en gang hva selgeren får av ham for innbyttebilen din. Når du da sitter i "løvens hule" for å forhandle pris på herligheten kan selgeren ringe et par tre telefoner og avgjøre prisen. Litt værre med båt, men de kunne med fordel ha "holdt deg varm" og informert/bløffet litt. Det er kanskje vanligere med formidling av salg enn innbytte? Da får de solgt deg en ny båt hvis de får solgt din gamle.....

Link to post
Share on other sites

Gode dager i bransjen er det vel neppe...

Jeg kan forstå at de har andre ting å drive med for tiden, for eksempel vinterkonservering osv. Men jeg vil vel også tro at de er sugne på å realisere mest mulig av kapital som er bundet opp i innbyttebåter før vinteren setter inn. Derfor trodde jeg kanskje de var litt mer på hugget med å svare på henvendelser fra potensielle kjøpere :confused:

 

Uansett, ny båt eller ikke. Nå har jeg åpnet meg en duggfrisk bayer og helgestemningen er på vei til å sige inn :cheers:

Link to post
Share on other sites

Opplevde noe av det samme sommeren 2009, hadde ringt importør og forsikret meg om at de hadde båten jeg ville ha, de hadde to stk og en bøtte forskjellige motorer. Den lokale forhandleren hadde ikke denne modellen inne men DC modellen, ble nektet og kjøpe skjærgårds jeep der. VELDIG imponerende.. Er dessverre ikke noe rart at flere forhandlere sliter med salg av både brukt og nytt når holdningene er slik flere steder..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...