Jump to content

Mariner 50hk, kan man skifte registerreim uten spesialverktøy?


larsen2000

Recommended Posts

Ser i manualen til min Mariner 50hk at det trengs spesialverktøy for å få av svinghjulet. Finnes det noen "russebiltriks" for å få av svinghjulet uten spesialverktøy? Hadde en moped for 20 år siden hvor jeg kunne stikke en skrutrekker inn i svinghjulet for å låse det for å få av mutteren, løsnet denne uten å skru den helt ut og banket på mutteren til svinghjulet løsnet. Regner ikke med det vil fungere her når det skal løsnes oppover samt at det virker litt risky på en dyr båtmotor. Finnes det eventuelt billig verktøy på feks Biltema som kan fikse jobben?

 

skjermbilde_20111030_kl._12.14.13.jpg

 

skjermbilde_20111030_kl._12.14.25.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

et verktøy no i nærheten av den som er merket A du tenker på vil jeg tro. det må vel kunne lages noe som kan funke med et flattstål, vinkelsliper, en drill og et par skruer vel....uansett eb svinghjulsavtrekker er jo praktisk for å få løsnet den fra akselen da, koster ikke all verden

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

hei, ja det gjør det, jeg er også på utkikk etter et slikt verktøy. Biltema har ett sett til 849,- men jeg er usikker på om dette er med mulighet for å skru, eller om det bare er med glidehammer. Så om det er noen som finner noe annet hjelper det meg også.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Glidehammersett1/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...