Jump to content

Valg av ny 20hk påhengsmotor til Rana 425.


yngvar.johnsen

Recommended Posts

Hei!

En kamerat av meg hadde en slik jolle med 20hk. Den brukte vi i mange år, men den gikk alltid på full gass. Når den motoren takket for seg kjøpte han seg en 30hk yamaha. Dette var ca -93, altså var det snakke om en 2takt. Dette var en ideell motor for den jolla.

 

En kollega av meg har en lik jolle med en 30 hk 4takt. Den motoren er alt for tung til den jolla.

 

Ut fra disse erfaringene vil jeg anbefale deg å få tak i en 30 hk 2takter :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Honda'en har en behagelig motordur under toppturtall.

 

Det avrundede designet har ikke bare fordeler. Det kan gjære motoren litt vanskelig å få tak på ved transport, men det finnes en "usynlig" dyp forsenkning bak. For å bytte oljefiter er det enklest å ta av nedre del av motorkåpen, men det burde være unødvendig.

Starter overraskende lett med snor når den er kald.

Tilkobling for haveslange-stuss under lokket gjør at du kan spyle motoren uten at den går, men det krever vanntrykk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...