ottestad Startet 7.November.2011 Del på Facebook Startet 7.November.2011 Albin vega fra 1971, V1132 forvant fra Down Town i Porsgrunn i helga, muligens i sju-tida lørdag morgen. Noen utover i skjærgården eller nabobyer som har sett en sliten gammel Vega dukke opp? Den mangler spray-hood og har en 6-hester Yamaha påhenger med sprekt deksel. Einar Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Har ikke sett noe til den, skal følge med... Sender IM hvis jeg ser noe som ligner. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Du får ta en telefon til Jarle Andhøy og spørre om han har behov for å lette samvittigheten Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Den ligger nok hastig fortøyd ved en eller annen brygge noen timers gange fra stedet den ble stålet, men ikke innenfor gåavstand. Fylla som har tyvlånt den tenker jeg, etter et nachspiel. Sørg for at det blir publisert i lokalaviser, men også de lokalavisene som er innenfor båt-rekkevidde. Det tar vel ikke lang tid før en lokal båtforening finner båten. Et tips kan være å kontakte politidistriktene innenfor regionen, og hør om de har fått inn meldig om funnet båt. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 (redigert) Enig med Eureka, her i Kragerø hender det avogtil at vi må ut å hente båten på en av øyene på en søndag.. Frustrerende, men det er nå sånn det desverre er(med taxibåtpriser nattestid opp mot tusenlappen for ti minutters kjøring kan jeg ikke si jeg stiller meg HELT uforstående til fenomenet). Skal også følge med om den forviller seg nedover hit. Hold oss oppdatert, den dukker nok opp om ikke lenge, forhåpentligvis i like god stand som før. Edit: PS. Selv stjeler jeg utelukkende fra venner, har du ringt alle du kjenner? He he. Redigert 7.November.2011 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
ottestad Svart 8.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2011 Andøy var den første jeg mistenkte ;-) Har en magefølelse av at den kommer til å dukke opp igjen. Kan ikke tenke meg at noen har seilt til Østersjøen med den på denne tida av året... Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 De blir som regel ikke fraktet særlig langt, man stikker liksom ikke av i 6 knop. Regner med du har varslet kystvakt og politi, evt kan vel NSSR få info om de skulle passere den tilfeldig. Sikkert bare en narkis e.l. som bruker den som bolig. Jeg brukte en del tid på å lete etter seilbåten til et medlem her på baatplassen. Den ble til slutt funnet (ikke av meg) på en øy rett uti fjorden her, knapt 30 min i Vega-fart fra der den ble stjålet. Dette var vel en Maxi 77 om jeg ikke husker feil. Båten ble funnet full av tjuvgods og en kjenning av politiet. Frustrerende da øyene var neste post på programmet, etter å ha lett gjennom alle landfaste småbåthavner innenfor Steilene Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
ottestad Svart 13.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2011 En liten oppsummering: Fant den igjen på Skjerkøya (halvøy) 20 minutters biltur vekk. Kjørte den tilbake til downtown og låste påhengeren opp på rekka så godt jeg kunne. Noen dager etter var påhengeren stjålet. Pokker. Tenkte at NÅ skjer det ikke mer. Ingen verdisaker og seilbåt uten motor. Neida. Et par uker etter var den vekk igjen. Fant den nok en gang igjen etter 15 minutter kjøring, med tegn til at noen har bodd i den. Primus etc. Lenset den, fiksa litt på fortøyningene og satser på at den ikke går videre så jeg kan hente den når været blir bedre.... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 13.Desember.2011 Del på Facebook Svart 13.Desember.2011 En liten oppsummering: Fant den igjen på Skjerkøya (halvøy) 20 minutters biltur vekk. Kjørte den tilbake til downtown og låste påhengeren opp på rekka så godt jeg kunne. Noen dager etter var påhengeren stjålet. Pokker. Tenkte at NÅ skjer det ikke mer. Ingen verdisaker og seilbåt uten motor. Neida. Et par uker etter var den vekk igjen. Fant den nok en gang igjen etter 15 minutter kjøring, med tegn til at noen har bodd i den. Primus etc. Lenset den, fiksa litt på fortøyningene og satser på at den ikke går videre så jeg kan hente den når været blir bedre.... Flott tenkte eg, så faen, å te slutt Hæææ? Kansje du ska legge igjen mob nr sitt å be di sende deg ein sms om hvor du kan hente den. hehehe Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
RSL Svart 13.Desember.2011 Del på Facebook Svart 13.Desember.2011 Neida. Et par uker etter var den vekk igjen. Hmm... det er ikke meningen at du skal ha den båten. Jeg er veldig lite overtroisk, men her er det mye som tyder på at du skal bytte båt. hehe... Synd å le, men om ikke Porsgrunn er veldig befengt med lassaroner som foretrekker å periodevis bo i båt (din båt faktisk), er det rett og slett slik at det ikke er meningen at du skal ha den båten. Om du selger den, er det snilt av deg å selge den ut av kommunen slik at den nye eieren kanskje kan ha glede av den mer enn et par dager om gangen. Lykke til videre. La det ligge igjen litt mat i båten og da gjerne med en god dose salmonella e.l. Eddik i spritflasker i barskapet og kanskje en og annen gjemt fiskekrok i en overmadrass e.l. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
godthaab- Svart 16.Desember.2011 Del på Facebook Svart 16.Desember.2011 lå den på gjestebrygga til down town? sørgelig at man ikke kan ha noen ting ifred. fortsetter han å stjele seilbåt i skien/porsgrunnselva er han jo dømt til å bli tatt til slutt.. idiot. på tide å legge ut selvskudd? :) skal holde øya oppe! Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
millisivert Svart 16.Desember.2011 Del på Facebook Svart 16.Desember.2011 [...]Eddik i spritflasker i barskapet[...] Det finnes slemmere ting enn eddik du kan puttpå spritflaskene.... [...]fortsetter han å stjele seilbåt i skien/porsgrunnselva er han jo dømt til å bli tatt til slutt.. idiot. [...] Sånne er ikke bare "dømt til å bli tatt til slutt" de er "tatt" 127 ganger for 931 lovbrudd allerede. Vært borti "slike" ved noen anledninger, og uttrykket "kjenning av politiet" gir plutselig mening når følgende utspiller seg nærmest daglig: 1)*snuskete fyr romsterer i verktøykonteiner på byggeplass* 2)"noen" ringer politiet og disse kommer rimelig kjapt 3)politi: "Hei Tom, hva har du gjort nå da?" 4)"Tom": "ikkeno" 5)politiet: "få se i baggen din da" *ser i baggen*"er dette ditt?" 6)"Tom":*helt lydløs* 7)Politiet tar med seg baggen og "Tom" og drar 8)"Tom" romsterer i sykkelboden til naboen til byggeplassen i 1).. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 16.Desember.2011 Del på Facebook Svart 16.Desember.2011 Vi har ein slik "kjenning" her også. Har stole 3-4 bilar siste året, stole alt muleg, narkotikalovbrot etc. Står enno ikkje på lista over folk som skal i retten. Strafferabatt? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Desember.2011 Del på Facebook Svart 16.Desember.2011 Eventuelt låse båten i brygga? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Desember.2011 Del på Facebook Svart 17.Desember.2011 Få deg en tracker som gir alarm når båten flyttes, fås på ebay til under tusenlappen. Kontantkort og du er i gang. Da kan du kanskje komme deg ut å ta de på fersk gjerning. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 http://www.varden.no/nyheter/truer-med-a-selge-feilparkert-bat-1.6694904 Er det denne båten som artikkelen handler om? Du får ikke mye skryt fra senterledelsen. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 (redigert) Viser det seg igjen at en sak har minst to sider Redigert 3.Januar.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Haraune Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 hvem gidder å stjele noe sånnt?? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Er ikke det en fin båt da? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
SF Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Om det er den samme båten som er omtalt i Allan E sitt innlegg kan det tenkes at det er noen som har flyttet den for å få den vekk fra Down Town sitt anlegg. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Majali Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 hvem gidder å stjele noe sånnt?? oppgulp!! jeg tror mange hadde satt umåtelig pris på en slik båt!!!! Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Power by Yanmar Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Det ver vel ikke din båt denne saken gjelder http://www.varden.no/nyheter/truer-med-a-selge-feilparkert-bat-1.6694904 Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Hehe. Morsom sak... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Fanafjord Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Ja da få vi håpe at ottestad snart logger seg på baatplassen igjen og forteller såga videre... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 S/Y Albin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.