Jump to content

Albin Vega stjålet fra Porsgrunn

ottestad

Recommended Posts

Den ligger nok hastig fortøyd ved en eller annen brygge noen timers gange fra stedet den ble stålet, men ikke innenfor gåavstand. Fylla som har tyvlånt den tenker jeg, etter et nachspiel. Sørg for at det blir publisert i lokalaviser, men også de lokalavisene som er innenfor båt-rekkevidde. Det tar vel ikke lang tid før en lokal båtforening finner båten.

Et tips kan være å kontakte politidistriktene innenfor regionen, og hør om de har fått inn meldig om funnet båt.

Enig med Eureka, her i Kragerø hender det avogtil at vi må ut å hente båten på en av øyene på en søndag.. Frustrerende, men det er nå sånn det desverre er(med taxibåtpriser nattestid opp mot tusenlappen for ti minutters kjøring kan jeg ikke si jeg stiller meg HELT uforstående til fenomenet). Skal også følge med om den forviller seg nedover hit.

Hold oss oppdatert, den dukker nok opp om ikke lenge, forhåpentligvis i like god stand som før.

Edit: PS. Selv stjeler jeg utelukkende fra venner, har du ringt alle du kjenner? He he. :giggle:

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

De blir som regel ikke fraktet særlig langt, man stikker liksom ikke av i 6 knop. Regner med du har varslet kystvakt og politi, evt kan vel NSSR få info om de skulle passere den tilfeldig.

Sikkert bare en narkis e.l. som bruker den som bolig.

Jeg brukte en del tid på å lete etter seilbåten til et medlem her på baatplassen. Den ble til slutt funnet (ikke av meg) på en øy rett uti fjorden her, knapt 30 min i Vega-fart fra der den ble stjålet. Dette var vel en Maxi 77 om jeg ikke husker feil. Båten ble funnet full av tjuvgods og en kjenning av politiet.

Frustrerende da øyene var neste post på programmet, etter å ha lett gjennom alle landfaste småbåthavner innenfor Steilene :giggle:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

• 1 måned senere...

En liten oppsummering: Fant den igjen på Skjerkøya (halvøy) 20 minutters biltur vekk. Kjørte den tilbake til downtown og låste påhengeren opp på rekka så godt jeg kunne.

Noen dager etter var påhengeren stjålet. Pokker.

Tenkte at NÅ skjer det ikke mer. Ingen verdisaker og seilbåt uten motor. Neida. Et par uker etter var den vekk igjen.

Fant den nok en gang igjen etter 15 minutter kjøring, med tegn til at noen har bodd i den. Primus etc. Lenset den, fiksa litt på fortøyningene og satser på at den ikke går videre så jeg kan hente den når været blir bedre....

En liten oppsummering: Fant den igjen på Skjerkøya (halvøy) 20 minutters biltur vekk. Kjørte den tilbake til downtown og låste påhengeren opp på rekka så godt jeg kunne.

Noen dager etter var påhengeren stjålet. Pokker.

Tenkte at NÅ skjer det ikke mer. Ingen verdisaker og seilbåt uten motor. Neida. Et par uker etter var den vekk igjen.

Fant den nok en gang igjen etter 15 minutter kjøring, med tegn til at noen har bodd i den. Primus etc. Lenset den, fiksa litt på fortøyningene og satser på at den ikke går videre så jeg kan hente den når været blir bedre....

Flott tenkte eg, så faen, å te slutt Hæææ?

Kansje du ska legge igjen mob nr sitt å be di sende deg ein sms om hvor du kan hente den. hehehe

Endelig båt igjen

Neida. Et par uker etter var den vekk igjen.

Hmm... det er ikke meningen at du skal ha den båten. Jeg er veldig lite overtroisk, men her er det mye som tyder på at du skal bytte båt. hehe...

Synd å le, men om ikke Porsgrunn er veldig befengt med lassaroner som foretrekker å periodevis bo i båt (din båt faktisk), er det rett og slett slik at det ikke er meningen at du skal ha den båten. Om du selger den, er det snilt av deg å selge den ut av kommunen slik at den nye eieren kanskje kan ha glede av den mer enn et par dager om gangen.

Lykke til videre. La det ligge igjen litt mat i båten og da gjerne med en god dose salmonella e.l.

Eddik i spritflasker i barskapet og kanskje en og annen gjemt fiskekrok i en overmadrass e.l.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

[...]Eddik i spritflasker i barskapet[...]

Det finnes slemmere ting enn eddik du kan puttpå spritflaskene.... :rolleyes:

[...]fortsetter han å stjele seilbåt i skien/porsgrunnselva er han jo dømt til å bli tatt til slutt.. idiot. [...]

Sånne er ikke bare "dømt til å bli tatt til slutt" de er "tatt" 127 ganger for 931 lovbrudd allerede. Vært borti "slike" ved noen anledninger, og uttrykket "kjenning av politiet" gir plutselig mening når følgende utspiller seg nærmest daglig:

1)*snuskete fyr romsterer i verktøykonteiner på byggeplass*

2)"noen" ringer politiet og disse kommer rimelig kjapt

3)politi: "Hei Tom, hva har du gjort nå da?"

4)"Tom": "ikkeno"

5)politiet: "få se i baggen din da" *ser i baggen*"er dette ditt?"

6)"Tom":*helt lydløs*

7)Politiet tar med seg baggen og "Tom" og drar

8)"Tom" romsterer i sykkelboden til naboen til byggeplassen i 1)..

• 3 uker senere...

Ja da få vi håpe at ottestad snart logger seg på baatplassen igjen og forteller såga videre...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...