Jump to content

Se film om sjølivet før i tida


Servicemannen

Recommended Posts

Flott skildring av en svunnen tid.

 

Men en ting har jeg lurt på. Var alt grått og trist i gamle dager? Mulig slike filmer blir laget slik for å få fram melankolien, det negative og alt slitet, men jeg innbiller meg at det var endel humor og latter også i slike miljøer. Mulig jeg tar feil.

Link to post
Share on other sites

Livet var hardt før i tiden, etter det eg har blitt fortalt så rodde min oldefar og flere fra Askøy og til Lofoten på fiske. eneste husly de hadde på turene opp og ned var å dra båten på land og snu den for å sove under den.. De kunne bruke over 4 uker hver vei..

Tror egentlig mange i dag ikke hadde klart å leve sånn, ikke kunne sove i en varm seng, ta en varm dusj, gå i våte ullklær hele dagen..

Som vi ofte sier når vi ser rundt i området her eg bor, de slet hardt før i tiden..

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

Vi skal være takknemlig for at de holdt ut frem til dagens tekniske hjelpemidler kom og ikke minst oljen ble funnet nede i dypet... Et tiår eller to til så er det ingen igjen som kan huske den fordums armod blant store deler av befolkningen.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Vi skal være takknemlig for at de holdt ut frem til dagens tekniske hjelpemidler kom og ikke minst oljen ble funnet nede i dypet... Et tiår eller to til så er det ingen igjen som kan huske den fordums armod blant store deler av befolkningen.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...