marius86_2 Startet 28.November.2011 Link til dette innlegget Startet 28.November.2011 hei. jeg har en 9,9 yamaha, gammel mod. sikkert fra slutten av 80 tallet. da jeg fikk den hadde den gått varm, å fikk beskjed om å bytte empelleren. jeg sjekket den å den var helt i orden. men motoren har ligget under en presending ute ett år, å nå er det ikke gnist på den. har byttet plugger å pusset kobber-polene på svinghjulet for irring, men den vil ikke gnistre. noen som har noen ide på hva som er galt eller hva jeg kan prøve å gjøre? kommer det ikke strøm ut? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Det første du bør gjøre, er å koble ut stoppknappen og prøve da. Koble fra den hvite ledningen som går inn i den elektroniske tenningsboksen. Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Det kan også være coilen som er gåen, det er ikke uvanelig at gamle coiler takker for seg. Prøv å dusj alle komponentene til tenningsanlegget med Drathene Plus (foktfordrivende elektrospray), eventuelt WD40, og prøv da. Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
marius86_2 Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 takk for svar skal prøve å se om det gir noe resultat Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 For øvrig har jeg brukte deler i bøtter og spann til slike motorer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.