ms bunnslam Startet 29.November.2011 Del på Facebook Startet 29.November.2011 Hei...har funnet et hull i den ene eksoskanalen,som dermed resulterer i at kjølevann kommer inn i sylinderen...kan dette sveises eller tettes på annen måte?eller må jeg bytte blokk? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.November.2011 Del på Facebook Svart 29.November.2011 (redigert) Du er ikke den første med dette problemet på den motoren. Det kan nok forsøkes sveises hvis du kommer til, men er redd du vil ha et tilbakevendende problem. Kontakt et yamahaverksted å hør med dem, de har garanter sett dette før. Hvor gammel er motoren? Redigert 29.November.2011 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
ms bunnslam Svart 29.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2011 motoren er fra 1999....du sier det ja bomkjøp da tydeligvis....får selge den i deler da,hadde god tro på yamaha jeg da men,tydelig at dette ikke er noe og ha Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 29.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2011 får plukke ned resten dei neste dagene for sjekke alt...har vært vann i minst en cylinder kan det se ut som,men slipper og hone den,er spent på hvordan den adapterplata ser ut Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.November.2011 Del på Facebook Svart 29.November.2011 Det skal sies at F100 er den eneste Yamaha-motoren jeg har hørt om som har et "problem" i dette omfanget. Sier ikke at det er umulig å fikse det, kan være verdt et forsøk. Hør uansett med et Yamaha verksted, som jeg nevnte kjenner de problemet, mulig det er noen der som har utført en sånn reparasjon tidligere, men på verkstedet jeg jobbet anbefalte vi å bytte blokka. Før du gir opp bør du undersøke om det er mulig å få en ny blokk f.eks. sendt fra USA for en billig penge. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Arne Hansen Svart 30.November.2011 Del på Facebook Svart 30.November.2011 Yamaha 4-takt er vel noe annet enn yamaha 2-takt fra 80 og 90 tallet. Det var jo uslitelige saker med kvalitets gods som holder evig. Tror ikke F50 motoren min kommer til å vare like lenge som de fantastiske 2 takterne fra den tiden. Virker som om Yamaha også har kjipa ned på legering godstykkelse ol. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 30.November.2011 Del på Facebook Svart 30.November.2011 Er ikke dette i utgangspunktet en ford 1,6 z-tec motor da, må vel finnes mange slike på. skroten som kan brukes Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Komodo Svart 30.November.2011 Del på Facebook Svart 30.November.2011 Kan du legge inn et bilde av problembarnet? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ms bunnslam Svart 4.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 (redigert) skal gjør et forsøk....må ta noen bilder først....ja dette er 4 takter,men ikke sikkert det er dette som gjør at det kommer vann i oljen,for vanne vil jo bare forsvinne ut sammen med eksosen? Redigert 4.Desember.2011 av ms bunnslam (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 4.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 skal gjør et forsøk....må ta noen bilder først....ja dette er 4 takter,men ikke sikkert det er dette som gjør at det kommer vann i oljen,for vanne vil jo bare forsvinne ut sammen med eksosen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.