Jump to content

Hvordan få solbleket treverk (teakfiner) mørkt igjen

Gew77

Recommended Posts

Beiser dere kun de lyse feltene, eller smøres det over det hele? Har endel skjolder, men ser det som en umulig oppgave å kun ta de feltene som er lysest.

Treffer vel ikke helt med farge?

Forsøkte med Hempel colorrestorer. Uten tilfredstillende resultat.

Pusset men teakskiktet er så tynt at jeg er redd for å slipe det bort

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Dropp å pusse på den tynne fineren, bruk en sikling, eller aller helst et stanleyblad til å skrape lakken ned, du får da ei overflate som er helt slett. bytt stanleyblad ofte, såfort du har vært borti noe med dem så er de ikke brukendes til dette lenger! Her har jeg gjort som jeg beskriver først og så sprøytet med Epifaneslakk. Beisen kan gjerne påføres med svamp eller ei fille som ikke loer! Litt beis kan også med fordel blandes inn i etpar av lakkstrøkene! Herdins funka fint for meg i allefall!

PS dette er treverk fra 1973!

doer1.jpg

doer2.jpg

doerer.jpg

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...