Jump to content

Verktøy for måling av frostvæske


Tom Rør

Recommended Posts

Gå til en bensinstasjon som har smøregrav og spør om du kan låne måleapparatet deres. Den vi har på jobben ser ut som en liten kikkert. Holder med en dråpe på glasset.

Eneste du må vite er om det er etylenpropylen eller glykol som kjølemedie. Er ikke helt sikker på stave måte. De målerene vi har på jobben viser begge deler, men med to forskjellige skalaer.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte meg en slik "kikkert" i år. Bakgrunnen er at det er så veldig lite til i prosentblanding som skal til får å endre relativt mye på frostbeskyttelsen. Oppdaget at disse enkle oppsugerne fra biltema var veldig følsomme for temperaturen i målevæsken. Så etter et par ulike målinger så kostet jeg på meg kikkerten. Men oppdaget at også kikkerten gav litt andre svar enn innsending av prøvene til analyse. Så dette er ikke lett. Nå har jeg prøver fra -27 til -36 på samme motoren - bare med ulike tester.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...