Jump to content

Er det mulig å skjære kontrollert i porselen?

godthaab-

Recommended Posts

Hei hei godtfolk!

Jeg har kjøpt elektrisk toalett fra maritim, og skal bygge den litt opp. Det jeg lurer på er om det lar seg gjøre å skjære den litt inn i sokkelen i bånn for å vinne noen cm inn mot skutesida. Jeg ville kanskje tro det gikk hvis jeg teipa opp snittet med ducttape og skjærte forsiktig med kuttskive og diamantblad, eller vil det sprekke opp? Jeg er ikke helt avhengig av å gjøre dette, men synes den tar unødig stor plass. Noen med peil?

Redigert av godthaab- (see edit history)

Diamantblad som er helt, og vannkjøling... blir rett og slett nydelig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nå skjønner vel de fleste at en ikke skal kjøle vinkelsliperen, men derimot bladet..

Jeg har kuttet både vått og tørt, og har definitivt best erfaring med våt kutting av alle typer steinmaterialer og kremsamiske produkter.. jeg brukte siste hageslange som var koblet til en slange med ca. 3-4mm inv. diameter og en liten strupekran.. Dette var satt litt mer en drypp direkte rettet på kutteskiven som var 115mm i diameter..

Det kan være å forsøke begge deler på et teststykke før en kutter der det er kritisk, så erfarer en selv forskjellen... snittet i kuttoverflaten blir normalt betydelig bedre med våtkapping enn tørr... men det er jo ikke sikkert det er av betydning i denne saken..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Hei, Sydvesten! Jeg tror du skal glemme hele opplegget med vannkjøling, det blir bare søl og har ingen ting for seg. Mest sannsynlig er bladet han kjøper et så kalt tørrkappeblad, og det er jo en minijobb har skal gjøre. Så ingen fare for bladet. Verre er det at emnet kan bli varmt og derfor begynne å flise seg, men det skjer helt sikkert ikke her. Dette blir som med kniven og smøret. Har saget granitt, skifer, keramikk og glass i 35 år og har tillit til at det holder.

Hvordan kapper man " kremsamiske" produkter Sydvesten? :-)

Det at du fleiper med min dysleksi er jeg selvsagt vant til..

Jeg synes det er beklagelig at du må oppleve slike ting, Sydvesten! En beklagelse er på sin plass!!!

Nå er det ingen ting i tidligere innlegg, som skulle tilsi at Sydvesten har dysleksi. Han er i så fall utrolig flink til å skjule det :thumbsup:

Jeg ville aldri prøve å være "morsom" på bekostning av en som har åpenbare skriveproblemer!

Tom

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...