godthaab- Startet 15.Desember.2011 Del på Facebook Startet 15.Desember.2011 (redigert) Hei hei godtfolk! Jeg har kjøpt elektrisk toalett fra maritim, og skal bygge den litt opp. Det jeg lurer på er om det lar seg gjøre å skjære den litt inn i sokkelen i bånn for å vinne noen cm inn mot skutesida. Jeg ville kanskje tro det gikk hvis jeg teipa opp snittet med ducttape og skjærte forsiktig med kuttskive og diamantblad, eller vil det sprekke opp? Jeg er ikke helt avhengig av å gjøre dette, men synes den tar unødig stor plass. Noen med peil? Redigert 15.Desember.2011 av godthaab- (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Zitt Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 (redigert) Hei! Det går fint det med vinkelsliper, men du må bruke diamantblad med "hel bane". Det vil si blad uten kjøleriller, som er beregnet for keramiske fliser. Du får disse i byggevareforretninger for noen 100-lapper. Husk vernebriller!!! Redigert 15.Desember.2011 av Windy 24 hc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Har skjært i porselensklosetter mange ganger, men vær også obs på at spruten fra vinkelsliperen ikke treffer den nye fine potta, for da blir det stygge svarte prikker på den! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Diamantblad som er helt, og vannkjøling... blir rett og slett nydelig.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
godthaab- Svart 15.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 gode nyheter :) hjertelig takk for kjappe svar! ang vannavkjøling, kan dette gjøres så enkelt som hageslange på "sildrestyrke"? Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Zitt Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Ja, det er nok med en tynn stråle. Men om det i det hele tatt er nødvendig tviler jeg på. Du skal sikkert ikke kappe så mye at verken blad eller emne går varmt. Ikke press for hardt på, og for den skyld kan du løfte bladet fra tid til annen for å kjøle. Med vann blir mye søl, men du slipper støv og det blir det mye av. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 15.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 høres bra ut, skal gå rolig til verks! :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Hakkannen Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Og ikke spyl vann inn i vinkelsliperen, da vil du begynne å skjelve en del og kappe ujevnt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Hakkanen, høres ut som at du har prøvd? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hakkannen Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Har stått med vinkelsliper i sjøsprøyt, merket det godt Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Nå skjønner vel de fleste at en ikke skal kjøle vinkelsliperen, men derimot bladet.. Jeg har kuttet både vått og tørt, og har definitivt best erfaring med våt kutting av alle typer steinmaterialer og kremsamiske produkter.. jeg brukte siste hageslange som var koblet til en slange med ca. 3-4mm inv. diameter og en liten strupekran.. Dette var satt litt mer en drypp direkte rettet på kutteskiven som var 115mm i diameter.. Det kan være å forsøke begge deler på et teststykke før en kutter der det er kritisk, så erfarer en selv forskjellen... snittet i kuttoverflaten blir normalt betydelig bedre med våtkapping enn tørr... men det er jo ikke sikkert det er av betydning i denne saken.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Zitt Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Hei, Sydvesten! Jeg tror du skal glemme hele opplegget med vannkjøling, det blir bare søl og har ingen ting for seg. Mest sannsynlig er bladet han kjøper et så kalt tørrkappeblad, og det er jo en minijobb har skal gjøre. Så ingen fare for bladet. Verre er det at emnet kan bli varmt og derfor begynne å flise seg, men det skjer helt sikkert ikke her. Dette blir som med kniven og smøret. Har saget granitt, skifer, keramikk og glass i 35 år og har tillit til at det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Hvordan kapper man " kremsamiske" produkter Sydvesten? :-) Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 15.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Hvordan kapper man " kremsamiske" produkter Sydvesten? :-) med samekniv! :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Sydvesten Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Hvordan kapper man " kremsamiske" produkter Sydvesten? :-) Det at du fleiper med min dysleksi er jeg selvsagt vant til.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Zitt Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Jeg synes det er beklagelig at du må oppleve slike ting, Sydvesten! Jeg tror at både "Tomt Rør" og "godthaab" skjønte hva du mente. "godthaab", som ba om hjelp, har sikkert et "godthåp" om hjelp i fremtiden. En beklagelse er på sin plass!!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Kan ikke se at du plages med det Sydvesten, men hvis så er tilfellet, så beklager jeg det. Var ikke ment som kritikk, men bare et morsomt ord som jeg ikke klarte å forbigå i stillhet :-) Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 15.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Overhodet ikke vondt ment fra meg heller, setter stor pris på dine tips Sydvesten! Det var jo bare et ord som var stokka litt om på og fikk en ny mening, fort gjort det tenkte jeg. Saken var jo oppklart så en litt artig avsporing som avslutning tenkte jeg gikk greit. Men igjen, ikke no morro hvis du følte deg truffet. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Jeg synes det er beklagelig at du må oppleve slike ting, Sydvesten! En beklagelse er på sin plass!!! Nå er det ingen ting i tidligere innlegg, som skulle tilsi at Sydvesten har dysleksi. Han er i så fall utrolig flink til å skjule det Jeg ville aldri prøve å være "morsom" på bekostning av en som har åpenbare skriveproblemer! Tom Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Igjen takk for hjelp, tenkte bare legge ut et bilde av resultatet. Gikk som en drøm takket være gode tips fra dere! Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Det så da riktig så snasent ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.