-morten- Startet 23.Desember.2011 Del på Facebook Startet 23.Desember.2011 http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1745852.ece Dette var virkelig en trist sak? noen som vet om saken? navn? får håpe ikke noen her på forumet kommer i kontakt med vedkommende! Utrolig synd det finnes uærlige folk som tror dem enkelt kan svindle penger fra folk! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Enzo Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Det er vel ikke flust med båtmeglere på stor båt fra USA med adresse trondheim. Finn.no har et par. Men man skal vel ikke peke på noen før man vet mer Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Tragisk for de involverte kjøperne, ser jo ut til at den omtalte kjøperen har forsøkt å gjøre alt riktig og. Jeg ville selv ha foretrukket å bruke bankgaranti med oppgjør ved overlevering men det krever vel at forhandleren har en tilstrekkelig finansiell ryggrad. Tror det er mange fallgroper å gå i her om en er uheldig, hvordan bør man gjennomføre slike handler? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Man kan kjøpe en utvidet kredittsjekk som en liten pekepinn dette koster vel en hundrings om man ikke allerede har tilgang på det på jobben Anbefales ! Jeg har slik tjeneste og bruker den endel, har også sjekket endel båtfirmaer av nysgjerrighet og det er endel jeg ikke ville betalt ei krone til uten å fysisk holde varen i hånden med en skuddsikker kjøpekontrakt i lomma Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 En kredittsjekk sier jo litt om den finansielle posisjonen til forhandleren men tiden båtbransjen er inne i tilsier at det er svært få forhandlere å velge mellom i så tilfelle, de sliter vel omtrent alle sammen men det er klart at soleklare svindlere vil kunne avdekkes på denne måten. Jeg tenker det finnes seriøse forhandlere som det fint går an å handle med selv om deres økonomi er litt anstrengt for tiden. Greia er vel å unngå forskuddsbetaling men levere bankgaranti for oppgjør ved overlevering, selv da vil en kunne havne i uløkka om en ikke får gjort ting riktig, eksepelsvis slikt en kan lese om i tråden om Lundesvindlene. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Tar man en kreditsjekk samt en hørerunde på båtplassen om firma erfaringer så tror jeg man kan komme langt! Her er det en god del bruker som har både positive og negative ting å si om forskjellige meglere importører eller andre som deiver med salg og formidling! Det er sikkert veldig lett å være ydmyk og naiv, når du har spinka og spart til det som skal bli ditt livs drøm!! da bryr man seg kansje ikke om en liten forsinkelse og sånnt.. men så eskalerer det og til slutt har man betalt inn masse penger til noen som kansje aldrig har eksistert en gang... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Skipper Worse Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Dette er jo en variant av "lunde-syndromet" vi har i en annen tråd. Jeg har for min del aldri skjønt at folk kjøper båt uten noen tanke på om de får varen eller om forskudd de betaler noen gang blir brukt til det de skal. Mulighetene for å sikre seg er både mange og enkle å få til -- men de benyttes ikke, annet enn av de smarteste. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Tranen2 Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Betale forskudd på en båt du aldri har sett....SÅ dum går det altså an å bli..!?! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
motor Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Det kan jo være lurt å Google litt på navnet til selgeren også før en handel/avtale inngås. Google på båtmegler Trondheim. Finn foretakets driver og Google så på hans navn. Se på selvangivelsen og annet dere finner. Jeg ville ikke inngått noen avtale med en slik person. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Stakars mann, men alvorlig talt... Ikke sikker på om jeg hadde stått fram engang om jeg hadde satt meg sjøl i den situasjonen Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Sånn for å unngå at andre havner i fellen. Hvordan bør man sikre seg når man handler båt i utlandet? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Stor artikkel om kjøp av båt i utland i den aktuelle utgaven av Seilas. Mange flotte tips og så vidt jeg kan se fornunftige oppskrifter til fremgangsmåte.ys Jeg har kjøpt båt både i Tyskland og i England og jeg ville ikke drømt om å benytte meg av en norsk megler. Dette gir bare flere feilkilder og gjør ting mer komplisert. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
free Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Betale forskudd på en båt du aldri har sett..!?! Om du handler båt fra utlandet vil du vel i de tilfeller der det er upraktisk å reise for å se båten måtte betale noe forskudd eller håndpenger for å få handelen i boks, da er det vel å anta at de fleste vil føle en viss trygghet ved å gå gjennom en profesjonell part i slike tilfeller. Det kan jo være lurt å Google litt på navnet til selgeren også før en handel/avtale inngås. Google på båtmegler Trondheim. Finn foretakets driver og Google så på hans navn. Se på selvangivelsen og annet dere finner. Jeg ville ikke inngått noen avtale med en slik person. Har ikke peiling på hvilken megler dette er snakk om, er det flere meglere i Trondheim? har du googlet ham? Ikke sikker på om jeg hadde stått fram engang om jeg hadde satt meg sjøl i den situasjonen Vi andre bør være takknemmelige for at personer som dette står frem å bringer slike svindeler frem i lyset, jeg ville ikke ha gjort handelen på denne måten han gjorde men jeg er litt uenig i å idioterklære den uheldige fyren. Jeg har kjøpt båt både i Tyskland og i England og jeg ville ikke drømt om å benytte meg av en norsk megler. Dette gir bare flere feilkilder og gjør ting mer komplisert. Tror det er noe i det du sier men samtidig har du jo handlet i land det er lett å billig å reise til, en handel i USA vil nødvendigvis bli litt mer komplisert tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 free: Idioterklæringen får stå for din regning,ikke mine ord det! God Jul ønskes Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Ja har googlet ham. Det er snakk om en kar i 40åra. Finn aktuelle meglere på googel og finn deretter alder på de ulike ved å se skattelister. Tipper jeg har funnet vedkommende og da har han allerede i 2006 vært i søkelyset på TV2 hjelper deg i forbindelse med annen næringsvirksomhet. Sto om samme megler i adressa for noen dager siden i lignende sak. Så det er flere som er lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 SW skriver i sitt innlegg at det finnes enkle muligheter for å unngå å bli svindlet i slike saker, men at de bare benyttes av de smarteste. Da er tilgangen til kontrollsystemene kanskje ikke enkle nok? Jeg må innrømme at jeg er meget nevrotisk i slike sammenhenger, og har dermed til nå unngått å bli lurt. Men jeg ville aldri hevde at jeg tilhører de "smarteste"! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
free Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Tipper jeg har funnet vedkommende Det er noe med denne tippingen som uroer meg litt, kan bli dyrt å tippe feil. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Firma er egruppen og Erling Ødegård ,en luring som igjen samarbeide med en superkjeltring i Florida som heter Jack Tibaut , Thibaut International INC og som bruker flere firma adresser ,siste jeg fått opp er YB international Miami, så han flyttet seg fra en FT lauderdale til Miami. Jack ble arrestert og fengslet for svindel for endel år tilbake og utlevert til Sverige , men har kommet seg tilbake til USA og driver på samme måte han holdt på med i de siste 25 år. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Ut fra info i adressa ol. Så kom jeg til at det var samme nordmann ja. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 superkjeltring i Florida som heter Jack Tibaut , Thibaut International INC Dette var så grove påstander at jeg har sjekket nærmere. Googlet navnet + swindle, scam, fraud, criminal, arrested etc uten å finne noe. Så om du ikke kan komme med linker der de påståtte forhold er omtalt må jeg slette dem. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 om noen her på BP vet navn på bedrager så vær så snill å si fra så ikke flere blir lurt til å betale inn forskudd til denne selgeren i god tro på å få seg båt!!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Tom Rør Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Se inlegg 18 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Firma er egruppen og Erling Ødegård ,en luring som igjen samarbeide med en superkjeltring i Florida som heter Jack Tibaut , Jævlig trist at noen ødelegger for andre. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 (redigert) Her er iallefall Egruppen Men hva var navnet på firmaet til Mr. Import igjen? Redigert 3.Januar.2012 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 http://www.corporationwiki.com/Florida/Pompano-Beach/jack-thibaut-P742226.aspx Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.