Tollex Startet 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2012 Da jeg selv har stor glede av andres prosjekter, tenkte jeg at det er OK å legge ut litt info om mitt eget prosjekt. Med filosofi om at det lønner seg å kjøpe i nedadgående marked så lenge vi går opp i størrelse, byttet vi ut vår Tresfjord 340 Bahama med en Sea Ray 400 Express Crusier i høst. Disse positive tingene gjorde at vi slo til på handelen: Masse plass (40+ fot) til en OK pris (etter forhandlinger) Nyere dieselmotorer som virker veldig bra Masse utstyr (og alt fungerer) Selger tok vår båt i innbytte Gode løsninger med blant annet eget dusjkabinett, køyesenger og stort kjøkken (med full-size kjøleskap). Men, det lå i kortene at her var det kjøp av et vinterprosjekt: Grundig vask og tørk av hele båten + få fjernet all båtlukt (denne var virkelig stram) Få båten tett! Ny kalesje Pusse ned dørken ute + badeplattform, disse skal oljes i steden for lakk slik det er i dag Fjerne alle tepper inne og legge ny dørk Ny deksluke for å slippe inn mer lys Bytte ut komfyr med ny induksjontopp Bytte kjøleskapsdeksel Bytte skumgummi på alle puter inne Sy nye gardiner Full service på motorer(bytte olje, kjøleveske, reimer, impellere, filter, sinkanoder) Slik lå båten når vi så den for første gang Madammen inspiserer og måler Var ikke begeistret for å se vann både her og der, men motorene virker bra :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Tok båten raskt i opplag for å starte så tidlig som mulig med prosjektet :-) Jeg droppet den gamle mørke PVC presenningen til fordel for en gjennomsiktig lys presenning. Mye triveligere å være i båten på vinterstid med litt lys. Her er interiøret skrudd ut for å få pusset ned gulvet. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Blir spennende å følge tråden din Hva slags motorer sitter det i den? Tom Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Kjøpt den fra Haugesund?? Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Spennende prosjekt på en flott båt. Gleder meg til fortsettelsen Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Tollex Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Båten har 2 stk MerCruiser D4.2L motorer. Jeg har ikke kjøpt den i Haugesund, men fra Grenlandsområdet. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Ok, den fra hgsd var det to nye D6'er i mener jeg og huske. Hvor mang hk har du på Merc'ene? Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 Da er båten ferdig pakket inn og klar for vinteren + Dagmar, Berit og Emil (og hva de nå heter). Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 De har hver 300 HK, marsjfart er rundt 24 knop. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 8.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2012 Spændende projekt, og tillykke med den nye båd Glæder mig til at følge det. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Tollex Svart 8.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2012 Ny kalesje ble bestilt fra Arvid Thoresen Båtkalesjer. Selv om de kanskje ikke er de rimeligste, gir de super service og tilpasser kalesjen 100% til båten. Den ble ferdig levert og montert på båten 10 dager etter bestilling :-) Vi valgte i få større og flere vinduer enn hva den gamle kalesjen hadde for å få inn mer lys. Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Det er en god stud siden jeg har fått oppdatert her, men skal prøve å legge inn litt info fremover om hva som har blitt gjort i vinter. Stoler og putene ute var ganske bedritene med mye 'båtlukt'. Etter en grundig vask, begynte de å se virkelig bra ut igjen :-) Før og etter vask: Da er alt rent og pent: For å fjerne lukta, fikk jeg låne en ozonmaskin fra et lokalt bilfirma. Jeg satt maskinen i bilen sammen med putene i 2 døgn. Den tok det som var av ulukt (både i bil og puter). Ozonbehandling: Resultatet har faktisk blitt så bra at folk som har vært innom i vinter har spurt om vi har trukket om putene (og dette er orginale puter/stoler fra 1995). Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Hva vasket du putene med? Tom Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Jeg brukte en skikkelig skurebørste med Jif + varmt vann med Zalo og Salmiakk. Husk å behandle skaien etterpå så den ikke tørker ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.