SIR DAY Startet 8.Januar.2012 Del på Facebook Startet 8.Januar.2012 Denne ser fin ut til å ha som rormann. Sjekka litt ut på nettet, og mykje skryt. Har nokon her erfaring med denne? Den skal på en 26 fots seilbåt ( < 3 tonn) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
avmønstret5 Svart 8.Januar.2012 Del på Facebook Svart 8.Januar.2012 For ca 100 år siden hadde jeg noe slikt på min daværende Vega. Den fungerte veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Noen som vet hvor vanskelig det er å installere denne? Og kan det gjøres mens båten er på vannet? Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Jeg har en tilsvarende fra Raymarine, ST-2000. For å installere den trengs et hull i cockpitkarmen til feste for piloten, et hull i rorkulten til feste for aktuatoren og et siste hull ett eller annet sted i nærheten til kontakten. Ingen av disse er under vannlinjen. Du kan derfor trygt montere den med båten i sjøen. Et uvurderlig hjelpemiddel for aleneseiling. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Skal du kjøpe nytt eller er det en brukt? Er den av nyere dato så kan du koble den til plotter, samt håndholdt, trådløs styring. Du vil ikke gå opp ett hakk da? -om du kjøper nytt? Har selv en TP 20, ikke ny. Enkel sak. Kan ikke kobles opp mot noe. Så derfor har jeg kjøpt en brukt raymarine st4000. Sitér dette innlegget Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 19.November.2014 Del på Facebook Svart 19.November.2014 Jeg har en tilsvarende fra Raymarine, ST-2000. For å installere den trengs et hull i cockpitkarmen til feste for piloten, et hull i rorkulten til feste for aktuatoren og et siste hull ett eller annet sted i nærheten til kontakten. Ingen av disse er under vannlinjen. Du kan derfor trygt montere den med båten i sjøen. Et uvurderlig hjelpemiddel for aleneseiling. Takk for info :-) @eureka Vet ikke helt hvilken modell som passer til en 29 fots, 3 tonn båt? Vurderer større modell, men både lommebok og batteribank (tipper større bruker mer strøm?) er ikke de største. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 19.November.2014 Del på Facebook Svart 19.November.2014 Hei Erlend, med prosjektbåten fulgte en ubrukt Raymarine autopilot som jeg planlegger installasjon av utover vinteren. Du bor i Bergen fortsatt? Vi kan gjerne møtes for en kollokvie på dette hvis du er intr? Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 19.November.2014 Del på Facebook Svart 19.November.2014 Greit å ha litt marginer når det gjelder autopilot. Kjøper du denne, får du med fjernkontroll og. http://seasea.no/Instrument/Radar_Autopilot/Autopilot_Rorkult/RAYMARINE_ST2000_&_S100_FJÄRR Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 19.November.2014 Del på Facebook Svart 19.November.2014 Hei Erlend, med prosjektbåten fulgte en ubrukt Raymarine autopilot som jeg planlegger installasjon av utover vinteren. Du bor i Bergen fortsatt? Vi kan gjerne møtes for en kollokvie på dette hvis du er intr? Det er et tilbud for godt til å si nei til, gjerne :-) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 19.November.2014 Del på Facebook Svart 19.November.2014 Det er et tilbud for godt til å si nei til, gjerne :-) Sender deg en IM Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.