Jump to content

Simrad Tillerpilot TP10 - nokon her med erfaringer?


SIR DAY

Recommended Posts

Denne ser fin ut til å ha som rormann.

 

Sjekka litt ut på nettet, og mykje skryt. Har nokon her erfaring med denne?

 

Den skal på en 26 fots seilbåt ( < 3 tonn)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg har en tilsvarende fra Raymarine, ST-2000. For å installere den trengs et hull i cockpitkarmen til feste for piloten, et hull i rorkulten til feste for aktuatoren og et siste hull ett eller annet sted i nærheten til kontakten. Ingen av disse er under vannlinjen. Du kan derfor trygt montere den med båten i sjøen.

 

Et uvurderlig hjelpemiddel for aleneseiling.

Link to post
Share on other sites

Skal du kjøpe nytt eller er det en brukt? Er den av nyere dato så kan du koble den til plotter, samt håndholdt, trådløs styring. Du vil ikke gå opp ett hakk da? -om du kjøper nytt?

 

Har selv en TP 20, ikke ny. Enkel sak. Kan ikke kobles opp mot noe. Så derfor har jeg kjøpt en brukt raymarine st4000.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en tilsvarende fra Raymarine, ST-2000. For å installere den trengs et hull i cockpitkarmen til feste for piloten, et hull i rorkulten til feste for aktuatoren og et siste hull ett eller annet sted i nærheten til kontakten. Ingen av disse er under vannlinjen. Du kan derfor trygt montere den med båten i sjøen.

 

Et uvurderlig hjelpemiddel for aleneseiling.

 

Takk for info :-)

 

@eureka

 

Vet ikke helt hvilken modell som passer til en 29 fots, 3 tonn båt? Vurderer større modell, men både lommebok og batteribank (tipper større bruker mer strøm?) er ikke de største.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...