kvamvannam Startet 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2012 har en 25 fot tresnekke som jeg må byttet ut øvre dollbord på. men etter mange timer internett søk (fordi jeg ikke vet hva jeg skal søke på?) så finner jeg ingen ting! hvor kan jeg få tak i treverket? jeg holder til i drammen, det hadde jo vært fint om jeg hadde sluppet å reise til andre enden av norge, men må man så må man. Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Asker Selger furuplank Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Halle sag i strømstad har noen dimensjoner med kvalitet. også svenneby sag og høvleri i spydeberg. skjærer. høvleri og tørker etter ønske. Har handla begge plasser selv med gode erfaringer. Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
EiSvIn Svart 18.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 Det ville vel ikke overraske meg om de har en furuplank eller to på Billingstad tralast heller. Men er du sikker på at det er furu? Det er vel ikke helt vanlig å bruke det på dollbordet? Sitér dette innlegget Link to post
kvamvannam Svart 29.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 hva er vanlig å bruke da?? trodde det var furu på eikespanter jeg?? nesten sikker på det.. men har du andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 (redigert) Furu er vanlig, spesielt på båter bygget på Vestlandet og nordover. På litt mer "snobbete" båter ble ofte mahogny o.l. brukt men det er ikke noe spesielt om det er furu i din. Antar at du selv ser forskjell på eik og furu. Redigert 30.Januar.2012 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.