Brumm Startet 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2012 Jeg skal i gang med en skikkelig bråkejobb i båten, sliping med eksenter bl a, og vil beskytte øra så godt jeg kan. Har litt svak tinnitus grunnet manglende hørselvern ved verktøybruk og er ikke interessert i å fyre mer oppunder dette. Har googlet rundt etter øreklokker som demper enda mer enn f eks 3M Peltor Optime ll men finner ingenting. Råd mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Jeg benytter et elektronisk øreværn, Peltor, til skydning, som jeg kombinerer med et par ørepropper af skumgummi. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Hvis du bruker ørepropper i tillegg til klokker så stenger du det meste ute. Jobber på verksted så har god erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 enig med de to siste.. Begge deler gjør så man stenger ute både høy og lavfrekvente lyder. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Jeg synes de typene uten radio gir bedre demping enn m3 og peltor sine radioklokker. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Slangemannen Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) Radioklokker mener jeg er en uting. Mange byggeplasser det er forbudt å bruke de på. Noen på jobb bruker det og det er umulig å få kontakt med de, så hvis jeg ligger der med et par tonn med stål over meg så hører de ikke om jeg roper. Og hørselvern er for å stenge lyder ute og det gjør du ikke med en radio du må ha på full guffe for å stenge ute lyden av vinkelsliperen. Da blir det bare dobbel støy mener jeg. Redigert 20.Januar.2012 av Alfaerik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) Jeg bruker disse på innendørs skytebane: 3M Peltor Tactical XP Hvis jeg skal skyte mye med f.eks. .44 Magnum, noe som gir sinnsyk støy på innendørsbane, så stapper jeg inn et par propper i tillegg til peltorene. Har også et par billigere elektroniske klokker ( disse ), og heller ikke med dem er magnumladninger innendørs noe problem. Redigert 20.Januar.2012 av Kaptein Båtløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Riktig at radio hørselvern ikke gir topp demping, er faktisk nest nederst på dempe skalaen. Er det veldig mye støy blir det de vanlig grønne peltorene.. Når radioen er på er det kun begge øra som er dekka når det er mye støy rundt meg. Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Det med Peltor + propper som de 3 første innleggene tipser om er jo genialt til mitt behov nå. Jeg kommer til å jobbe i alt fra atombombestøy til lyden av kjerringer som skriker. Og da er det jo bra å ha litt valgmuligheter i øredempinga. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 For egen del tar jeg av høreapparatene men det er vel ikke for alle å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
larsstraalheim Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 For egen del tar jeg av høreapparatene men det er vel ikke for alle å gjøre det. Men høy lyd er vel akkurat like skadelig for deg, om ikke mer skadelig fordi du har mindre å gå på? Syns ikke det hørtes ut som en god strategi. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 (redigert) Peltor optime III , demper veldig godt, ble brukt på gamlejobben når jeg var på sveiseverkstedet å jobbet og der er det ikke stille.. Redigert 22.Januar.2012 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
M/S AIOLOS Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Men høy lyd er vel akkurat like skadelig for deg, om ikke mer skadelig fordi du har mindre å gå på? Syns ikke det hørtes ut som en god strategi. Hadde det vært mer "ekte" hørsel igjen så hadde det nok vært skadelig for meg ja men jeg har noe som heter CI (coclea implantat). Sitér dette innlegget Link to post
kavset Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Peltor Optime III er tingen, dette er det beste du får innen øreklokker så vidt meg bekjent. Jeg jobber som maskinist å går mange timer for dag blant store motorer som bråker mye, om jeg skal jobbe lenge blant motorer som går trykker jeg inn et par øreplugger i tillegg, da blir det stilt. Oprime III er de sorte med en rød ring inn mot ørene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Ja eg lurte på kvifor valget skulle falle på optime II når det finnes optime III. Det må da være best. Men propper i tilleg er sikkert greit om du har tinnus Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.