Jump to content

Hva er det optimale hørselvern?

Brumm

Recommended Posts

Jeg skal i gang med en skikkelig bråkejobb i båten, sliping med eksenter bl a, og vil beskytte øra så godt jeg kan. Har litt svak tinnitus grunnet manglende hørselvern ved verktøybruk og er ikke interessert i å fyre mer oppunder dette. Har googlet rundt etter øreklokker som demper enda mer enn f eks 3M Peltor Optime ll men finner ingenting. Råd mottas med takk!

Radioklokker mener jeg er en uting. Mange byggeplasser det er forbudt å bruke de på. Noen på jobb bruker det og det er umulig å få kontakt med de, så hvis jeg ligger der med et par tonn med stål over meg så hører de ikke om jeg roper. Og hørselvern er for å stenge lyder ute og det gjør du ikke med en radio du må ha på full guffe for å stenge ute lyden av vinkelsliperen. Da blir det bare dobbel støy mener jeg.

Redigert av Alfaerik (see edit history)

Jeg bruker disse på innendørs skytebane:

3M Peltor Tactical XP

Hvis jeg skal skyte mye med f.eks. .44 Magnum, noe som gir sinnsyk støy på innendørsbane, så stapper jeg inn et par propper i tillegg til peltorene. Har også et par billigere elektroniske klokker ( disse ), og heller ikke med dem er magnumladninger innendørs noe problem.

Redigert av Kaptein Båtløs (see edit history)

Peltor Optime III er tingen, dette er det beste du får innen øreklokker så vidt meg bekjent. Jeg jobber som maskinist å går mange timer for dag blant store motorer som bråker mye, om jeg skal jobbe lenge blant motorer som går trykker jeg inn et par øreplugger i tillegg, da blir det stilt.

Oprime III er de sorte med en rød ring inn mot ørene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...