Jump to content

Bukta på Vesterøy til salgs

Komodo

Recommended Posts

Dette visste jeg ikke om.. Huff, det var litt leit å høre. Jeg har mange gode sommerminner derfra. Men, godt det er noen andre som tar opp driften av et av de flotteste stedene på Hvaler.

Hadde jeg hatt penger ville jeg også ha satset litt på Bukta. Det er et flott sted, og med noen oppgraderinger så vil det bli perfekt :cheers:

Jeg stusset imidlertid litt på denne...

– Jeg fikk voldsomt med telefonhenvendelser fra folk som etterlyste bensinstasjonen, sier Helgesen til FB. Bensinstasjonen hans er ifølge salgsoppgaven den eneste som betjener småbåtflåten i Vestre Hvaler.

Nå farter jeg mest på Onsøysiden, men det er da ikke langt unna til Kjøkøysund Marina. De har da bensin.

Sand er kankje litt for langt øst, men er det flere i området?

Bensinstasjonen hans er ifølge salgsoppgaven den eneste som betjener småbåtflåten i Vestre Hvaler.[/i]

Nå farter jeg mest på Onsøysiden, men det er da ikke langt unna til Kjøkøysund Marina. De har da bensin.

Sand er kankje litt for langt øst, men er det flere i området?

Om Sand sokner til Vestre Hvaler er jeg usikker på, men jeg tror grensa for østre og vestre Hvaler går ved Løpern, så da er Sand også vestre Hvaler. Det blir jo uansett ganske langt unna for de med småbåter og joller.

Kjøkøysund er Kråkerøy, så det tilhører Fredrikstad, ikke Hvaler :smiley:

• 1 år senere...

Joda her får du disel og is, men ellers kan det etter vår mening karakteriseres som hærverk på en idyll. En fæl lekter er plassert og noen flytebrygger er strødd rundt hvor man kan ligge mot havneavgift.

Puben med dekket er stengt. Butikken og fiskeutsalget er borte.

Vi får bare håpe at de nye eierne har noe bedre å komme med i fremtiden. Inntil da drar vi bare forbi og legger oss i Fredagshølet i stedet.

Ja må jo innrømme at det ser helt jævlig ut der nå, skjønner det er profitt som gjelder nå tanke der hver gang for 10 år siden men nå aldri.. bensin på jolla engang da en coil røk og gikk litt ekstra bensin.Ligger sjelden i fredagshølet nå på grunn av slik det har blitt der.. Men er det folk der da? syns det ser ganske tomt ut jeg men ikke kjørt forbi i fellesen.

• 8 år senere...
Hulda skrev for 6 timer siden:

Fy fader'n for en flott plass! Jeg tenker på først og fremst det å bo, ikke drive 'sjø-mack' to måneder i året. Men det vil vel koste like mye å rydde opp som prisen på plassen.

Kva er det som kostar så mykje å rydda opp? Forureining?

Det har vel òg blitt noko vanskelegare å få kommunale løyve i denne kommunen dei siste åra....

Eg har ikkje vore der, og ikkje skal eg heller. Det ser ut til å vera ein vêrhard stad.

Komodo skrev for 13 timer siden:

Løfter denne gamle tråden igjen. Ny mulighet for å sikre seg Bukta igjen nå. Denne gangen for 9,5 mill.

https://www.finn.no/realestate/businesssale/ad.html?finnkode=244058729 

Skjønner forøvrig godt at de selger. Ikke fritt for at de har hatt litt motstand der ute...

Det er vel litt av hvert å gjøre med bygningsmassen for å få det i god stand, er det ikke? Vi er innom 1-2 ganger hver sommer, og "marinaen/storkiosken" er ikke akkurat lekker innvendig. Og flere av byggene ser ganske slitne ut utvendig også.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

• 4 måneder senere...

Nå blir det nye eiere i Bukta

https://www.f-b.no/sigbjorn-30-har-kjopt-tilbake-sitt-barndomsparadis-bukta-skal-bli-en-plass-hvor-alle-er-velkomne/s/5-59-2615312 

Først var visst Goldfish (Pål Solli) som vant budrunden, men så benyttet Sigbjørn Helgesen (30) seg av forkjøpsretten og sikret seg stedet rett foran nesa på Solli.

image.png.33c4a119dc4acde5dbeb06c479716887.png

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...