jonsverre Startet 2.Februar.2012 Del på Facebook Startet 2.Februar.2012 Hei, hørte den russiske seileren på Berserk si "Seven feet below the keel", et uttrykk jeg likte veldig godt. Skjønner selvfølgelig meningen med uttrykket, men skulle gjerne kjent mer til historien bak det. Har søkt litt på nett uten å finne mye om det, virker som det er en russisk hilsen. Er det noen som kan fortelle mer om det? Sitér dette innlegget Link to post
Yball Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Hei hå, en flaske med rom! Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Vet ikke hva han mente med akkurat det, men jeg regner i alle fall med at han i dag er glad for at han mønstret av på dette tidspunktet... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Hei, hørte den russiske seileren på Berserk si "Seven feet below the keel", et uttrykk jeg likte veldig godt. Skjønner selvfølgelig meningen med uttrykket... Jeg skjønner ikke meningen. Forklar.... Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Slik jeg tolket det, så er meningen at det ikke skal være mindre enn syv fot vann under kjølen, og at dermed skuta ikke skal gå på grunn. (eller ligge seg på havets bunn for den del). (Noe denne skuta dessverre gjorde). Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Framtia Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 the Seven Feet Yacht Club is named after the Russian blessing they bestow on their seafarers, which essentially translates to 'May you always have Seven Feet under your keel' Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Christel III Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 семь футов под килем blir direkte oversatt til norsk; sju fot under kjølen. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
S/Y Emma Svart 3.Februar.2012 Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Ein russar brukte akkurat det same uttrykket i "Berserk til Valhall", då dei reiste med Albin Vega i 2004. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Honduras Svart 3.Februar.2012 Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 "Sju fot under" klinger ikke like håpefullt på et vis... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.