Jump to content

Seile 39ft skøyte Bømlo-Porsgrunn, søker co-skipper


didrikW

Recommended Posts

heisann sjøulker: )!

Denne våren har jeg ,synes jeg personlig, en spennende utfordring foran meg.Jeg trenger 1 dyktig sjømann som kan være med som co-skipper.Vi skal frakte ei 39 fots skøyte fra Bømlo til Porsgrunn.

Er det noen der ute som vet noe om om dette?Er det noen som har kompetanse og tid til å bli med på dette.Mot betaling selvsagt!Kartplotter ekkolodd og rader blir å finne.Mat og køyer.FORRIGE HELG HØRTE JEG OM EN KANAL RUNDT LISTA?MEDFØRER DETTE RIKTIGHET?

Båten finner du her: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=32566258

 

Ikke bry deg om ordlyden i annonsen.Vi har vært på befaring og er i gang med å ta alle forhåndsregler.

Jeg tar imot alle tips og vink med stor glede.

Kontakt oss gjerne på : 93602089

Med vennlig hilsen Didrik :flag:

 

Link to post
Share on other sites

heisann sjøulker: )!

FORRIGE HELG HØRTE JEG OM EN KANAL RUNDT LISTA?MEDFØRER DETTE RIKTIGHET?

.

Kontakt oss gjerne på : 93602089

Med vennlig hilsen Didrik :flag:

 

 

Den kanalen du tenker på er nok Spangreidkanalen men den kan du bare glemme med denne båten den er for høy /ser det er master og det går ikke .

 

Når tid hadde du tenkt deg nedover med den ? Kan kanskje hjelpe deg et stykke på veien .

Har gått strekningen det meste av strekningen før og har tidligere vært eier av 44fots skøyte

Ta kontakt på IM hvis det er intressant

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Kunne vært interresant å ta denne jobben, men ser at båten manglar pinne med laken.

+- 260 Nm for motor blir for mye for en som avskyr motorlyd :giggle:

 

:sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

En til som skal samme vei. Kanskje dere kunne gå sammen?

 

https://baatplassen.n...estlandet-oslo/

 

Tenkte også samme tanken... ikke dumt å gå et par i følge spesielt stykket Stavanger - Lindesnes som er et drøyt stykke men lite nødhavner og omtrent ingen steder å gå i le for dårlig vær :thumbsup:

Øker sikkerheten betraktelig for begge to i nye ukjente fartøy

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Blir spennende. Ville vært artig med oppdateringer underveis. Kanskje en idé å bruke Båtplasssens Facebookside til det. Enkelt å laste opp bilder og kommentarer der direkte fra mobiltelefon med integrert FB. Men selvsagt, en tråd i forumet er et "must".

Link to post
Share on other sites

Dere får ha god tur ..men de melder skikkelig ufyselig vær opp mot storm Torsdag http://www.fvn.no/ve...rm-2198207.html

Så ikke noe greit å gå nedover Vestlandet med det været men det blir bedre fra Fredag igjen

 

Ser ut til at det kommer i morgen iflg yr http://www.yr.no/sted/Hav/57,83330_5,30000/

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

http://www.yr.no/obsvarsel/

 

 

OBS-varsel

 

I kveld, tirsdag, og natt til onsdag økning til sørlig storm. Onsdag lokalt vanskelige kjøreforhold

 

 

 

Rogaland

 

Natt til onsdag økning til sørlig liten storm, full storm i nord.

 

 

Hordaland

 

I kveld, tirsdag, økning til sørlig liten storm, natt til onsdag økende til full storm.

Link to post
Share on other sites

Her må det være tillatt å mane til litt forsiktighet.....

Ut fra bildene i annonsen tør jeg påstå at dette er et rent godværsfartøy - og slett ikke noe som man tar rundt Jæren og Lista med i dårlig vær.

Med en dårlig stevn ligger man svært tynt an med en kuling imot og Jæren er laaaang, uten brukbar nødhavn!

Kjære båtvenner: tenk sikkerhet!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kjære båtvenner: tenk sikkerhet!

Rett ord i rett tid (håper jeg.) Kikket på prospektet for første gang nå i kveld og bifaller dine kommentarer. Værmeldinga gir ingen trøst foreløpig. Denne hentetråden kan fort bli en "løs tråd" hvis de tar ut i det været som er meldt. Men co-seileren er erfaren så vi får håpe de tar de nødvendige forholdsregler og beslutninger underveis.

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

.... Men co-seileren er erfaren så vi får håpe de tar de nødvendige forholdsregler og beslutninger underveis.

 

Ja, co-seileren er MEGET erfaren, etter mange og lange turer over havet, med solid forberedelse og sjødyktige båter.

Jeg kjenner ham fra den tiden han tok D5L og D5LA hos meg og jeg har den aller største respekt for Arkmarin. Men gamle trebåter har en lei tendens til å gi seg brått og plutselig, med drev som slås ut, støter som løsner og som bildene her antyder: et stevne som knapt nok gir feste for spiker.....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Storm truer Sotrabrua

 

Flaggruten innstilt pga uvær

 

Sterk storm stopper helikopter i Nordsjøen

 

Dette er situasjonen på disse kanter nå på formiddagen. Været er ikke det helt store for å dra ut med et gammelt trefartøy, men det kan jo passe med en liggedag eller tre for å se over saker og ting . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hva skjer, ja!!? Arkmarins "real person" skrev på Facebook at de er ankommet Stavanger med bil (!??!!?) , og har tatt inn på hotell......

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...