didrikW Startet 7.Februar.2012 Del på Facebook Startet 7.Februar.2012 heisann sjøulker: )! Denne våren har jeg ,synes jeg personlig, en spennende utfordring foran meg.Jeg trenger 1 dyktig sjømann som kan være med som co-skipper.Vi skal frakte ei 39 fots skøyte fra Bømlo til Porsgrunn. Er det noen der ute som vet noe om om dette?Er det noen som har kompetanse og tid til å bli med på dette.Mot betaling selvsagt!Kartplotter ekkolodd og rader blir å finne.Mat og køyer.FORRIGE HELG HØRTE JEG OM EN KANAL RUNDT LISTA?MEDFØRER DETTE RIKTIGHET? Båten finner du her: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=32566258 Ikke bry deg om ordlyden i annonsen.Vi har vært på befaring og er i gang med å ta alle forhåndsregler. Jeg tar imot alle tips og vink med stor glede. Kontakt oss gjerne på : 93602089 Med vennlig hilsen Didrik Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Hmm kati event ser du for deg dette skjer? Og blir det ein røykfri inne tur? (eg er ein stor røyker)Å ka legge du i dyktig? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Christel III Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Kan bli en artig tur det der. Ta med deg Geir. Og sørg nå for å ha rikelig med filtre med dere, og nye remmer til dynamo. Og en god lenseåumpe, og en bacup til denne. Og viktigst av alt: digitalkamera, ICE og pc for live oppdateringer under veis:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
LALUNA II Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 heisann sjøulker: )! FORRIGE HELG HØRTE JEG OM EN KANAL RUNDT LISTA?MEDFØRER DETTE RIKTIGHET? . Kontakt oss gjerne på : 93602089 Med vennlig hilsen Didrik Den kanalen du tenker på er nok Spangreidkanalen men den kan du bare glemme med denne båten den er for høy /ser det er master og det går ikke . Når tid hadde du tenkt deg nedover med den ? Kan kanskje hjelpe deg et stykke på veien . Har gått strekningen det meste av strekningen før og har tidligere vært eier av 44fots skøyte Ta kontakt på IM hvis det er intressant Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SIR DAY Svart 8.Februar.2012 Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 Kunne vært interresant å ta denne jobben, men ser at båten manglar pinne med laken. +- 260 Nm for motor blir for mye for en som avskyr motorlyd Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.Februar.2012 Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 Nyttig informasjon til trådstarter bombom Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 8.Februar.2012 Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 En til som skal samme vei. Kanskje dere kunne gå sammen? https://baatplassen.no/i/topic/88095-trenger-skipper-med-d5l-til-flytte-bt-vestlandet-oslo/ Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
arkmarin Svart 8.Februar.2012 Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 Når har du tenkt å ta turen? Hvor lang tid har du tenkt å bruke? Har du tatt høyde for at en kanskje må ligge å vente på bedre vær? Har du tenkt at det skal være mange ombord? Jeg har seilt i over 30 år. Har D5LA. Er praktisk anlagt og fikser det meste ombord i en båt. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
LALUNA II Svart 8.Februar.2012 Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 En til som skal samme vei. Kanskje dere kunne gå sammen? https://baatplassen.n...estlandet-oslo/ Tenkte også samme tanken... ikke dumt å gå et par i følge spesielt stykket Stavanger - Lindesnes som er et drøyt stykke men lite nødhavner og omtrent ingen steder å gå i le for dårlig vær Øker sikkerheten betraktelig for begge to i nye ukjente fartøy Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
arkmarin Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Sitter på Værnes og venter på fly til Bergen. Derfra bil/ferje til Bømlo. Det er dessverre ikke god værmelding for morgendagen,og de neste dagene. Blir med didrikW til Porsgrunn. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Stella Ulefoss Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Hei Jeg kan bli med før båtpussen begynner Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 God tur! Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Fusebox Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 God tur :-) Håper dere får tatt opp litt video, og holder oss litt oppdatert underveis ? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Blir spennende. Ville vært artig med oppdateringer underveis. Kanskje en idé å bruke Båtplasssens Facebookside til det. Enkelt å laste opp bilder og kommentarer der direkte fra mobiltelefon med integrert FB. Men selvsagt, en tråd i forumet er et "must". Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 (redigert) Dere får ha god tur ..men de melder skikkelig ufyselig vær opp mot storm Torsdag http://www.fvn.no/ve...rm-2198207.html Så ikke noe greit å gå nedover Vestlandet med det været men det blir bedre fra Fredag igjen Ser ut til at det kommer i morgen iflg yr http://www.yr.no/sted/Hav/57,83330_5,30000/ Redigert 6.Mars.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hafrsfjord Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 http://www.yr.no/obsvarsel/ OBS-varsel I kveld, tirsdag, og natt til onsdag økning til sørlig storm. Onsdag lokalt vanskelige kjøreforhold Rogaland Natt til onsdag økning til sørlig liten storm, full storm i nord. Hordaland I kveld, tirsdag, økning til sørlig liten storm, natt til onsdag økende til full storm. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Her må det være tillatt å mane til litt forsiktighet..... Ut fra bildene i annonsen tør jeg påstå at dette er et rent godværsfartøy - og slett ikke noe som man tar rundt Jæren og Lista med i dårlig vær. Med en dårlig stevn ligger man svært tynt an med en kuling imot og Jæren er laaaang, uten brukbar nødhavn! Kjære båtvenner: tenk sikkerhet! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Eureka Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 hmm tror det blir mange hentetur-tråder i år. Kan fort bli det på meg også gitt. Kan vel sette opp egne henteturkonvoier snart. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 (redigert) Kjære båtvenner: tenk sikkerhet! Rett ord i rett tid (håper jeg.) Kikket på prospektet for første gang nå i kveld og bifaller dine kommentarer. Værmeldinga gir ingen trøst foreløpig. Denne hentetråden kan fort bli en "løs tråd" hvis de tar ut i det været som er meldt. Men co-seileren er erfaren så vi får håpe de tar de nødvendige forholdsregler og beslutninger underveis. Redigert 6.Mars.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 .... Men co-seileren er erfaren så vi får håpe de tar de nødvendige forholdsregler og beslutninger underveis. Ja, co-seileren er MEGET erfaren, etter mange og lange turer over havet, med solid forberedelse og sjødyktige båter. Jeg kjenner ham fra den tiden han tok D5L og D5LA hos meg og jeg har den aller største respekt for Arkmarin. Men gamle trebåter har en lei tendens til å gi seg brått og plutselig, med drev som slås ut, støter som løsner og som bildene her antyder: et stevne som knapt nok gir feste for spiker..... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Storm truer Sotrabrua Flaggruten innstilt pga uvær Sterk storm stopper helikopter i Nordsjøen Dette er situasjonen på disse kanter nå på formiddagen. Været er ikke det helt store for å dra ut med et gammelt trefartøy, men det kan jo passe med en liggedag eller tre for å se over saker og ting . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Ser ut til at de får god tid til å sjekke ut båten ..iflg yr ser det dårlig ut et par dager til Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SIR DAY Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Hva skjer, ja!!? Arkmarins "real person" skrev på Facebook at de er ankommet Stavanger med bil (!??!!?) , og har tatt inn på hotell...... Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Møkkalasset Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Oups. Høres ut som et dårlig tegn.... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Ja si det ...kunne bli litt nyskjerrig nå på hva som skjer i saken .....lite info som lekker ut her Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.