Jump to content

Anbefalt lim til skrogtrekk

Kim Fjelle Hagen

Recommended Posts

Skal prøve etter fattige evner. Skal en trekke f.eks en takplate, bretter en bare stoffet rundt og stifter(m/papirstifter)på baksiden (trenger ikke å lime). Trekket vil henge slett og fint på undersiden. På skott med ujevnt underlag kan en bare lime en kant langs sidene og la stoffet henge naturlig slett. Har sett dette i flere produksjonsbåter og det ser veldig bra ut. Men har en helt slette flater kan en selvfølgelig også hel-lime dersom en ønsker det. I skjøter har jeg satt av en fuge med malingstape på begge sider og lagt i Tek7 i ca samme farge som trekket. Ser bra ut.

Skal båten brukes når det er kaldt ute er ikke vannbasert lim å anbefalle. Har prøvd dette selv med et vannbasert kontaktlim, trekket hang oppe i noen år deretter slapp limet. Når jeg kikket på baksiden av trekket hadde limet smuldret seg og var bare og børste vekk. Jeg bruker skikkelig kontaktlim kjøpt på Maritim. Husk bruk riktig verneutstyr(maske, hansker).

• 8 år senere...
Pettern1972 skrev On 12.2.2012 at 15.43:

skal lime opp deler av skrogtrekket jeg også, og ble anbefalt spraylimet fra biltema.

Om det er Biltemas kontaktlim på sprayboks du sikter til, må du passe på å ikke påføre for lite.

Min erfaring er at det gode gamle Casco Kontaktlim er bedre, om det er et kontaktlim du vil benytte.

Husk at du med et kontaktlim har liten/ingen mulighet til å justere etter at trekket er montert mot underlaget.

Brukte Biltemas kontaktlim da jeg trakk om noen stoler. Dette fungerte mye dårligere enn et annet kontaktlim jeg brukte først. Kan være at jeg ikke ventet lenge nok, men det heftet ikke skikkelig etter å ha ventet drøye fem minutter som det andre gjorde. Begge boksene mine var noen år gamle, så det kan være et annet produkt som selges nå.

Redigert av tilplan (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...