Jump to content

Hvor få tak i targabøyle til Skarpnes 30


Christensen

Recommended Posts

Som topic sier så er jeg interessert i å få på en targabøyle på Skarpnesen, savner veldig muligheten til å kunne ha belysning ovenfra på uteplassen. Har sett noen få til salgs som har dette. Noen som vet hvor/hvem som har lagd de??

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Elise: Jeg har også sett på den, den sitter i hovedsak montert på vindskjermen, vindskjermene på Skarpnes og Nor-Star er ganske forskjellige. Av de bilder jeg har sett så ser det ut som at den på Skarpnesen er festa litt lengre akterover. Mulig det er noe som noen har fått produsert i privat regi??

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Løfter denne litt igjen, har tenkt masse på dette med targabøyle, ser for meg denne lagd som to rør bøyd til med plate innsveist imellom. på denne må også kalesjen festes, både foran og bak, bør det festes "knotter" til kalesjen eller er det lurt med sånne "Vulstskinner" og en liten kalesjebit imellom og så glidelås mot selve kalesjen. ??

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

De har en på seasea.

Kanskje litt spinkel i forhold til den du skal ha.

Og jeg ser etter målene at du må forlenge "midtrørene" for å få den bred nok...

 

http://www.seasea.no/D%c3%a4cksutrustning/D%c3%a4cksutrustning_%c3%b6vrigt/Sp%c3%b6h%c3%a5llare_D%c3%a4vertar/TARGAB%c3%85GE_ROSTFRI

Redigert av thomas73 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mulig jeg formulerte min siste anmodning om tips litt uklart. Jeg ser for meg å bestille denne ferdigprodusert etter min egen spesifikasjon, så langt så vel!

Det jeg er usikker på er dette med innfesting av kalesjen til denne targaen, om det bør skrus fast vanlige kalesjeknotter eller sånn skinnetype som blandt annet brukes på campingvogner med en liten kalesjebit og glidelås på.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Spør Jan Petter Zonneweld på Agder Boats i Arendal. Han kan sikkert formidle kontakt eller skaffe fra sin underleverandør som leverer til Agder 840/8800 og Scand-båtene. Du kommer aldri til å angre om du bygger om til targa. En ting er det du nevner med lys ovenfra, men du får en mye mer fleksibel kalesjeløsning. Det gjør at du f.eks. kan kjøre med den bakre delen oppe, mens du tar av den foran. Fint hvis man har sterk vind aktenfra.

 

www.agderboat.no

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ta Targa bøyla fra Scand Agder 840. Like båter (bygd på samme lest) utenom 5 cm. smalere på hvert dollbord, kosmetiske detaljer på overbygg på baug cabin og instrumentbord. Det er de tre tingene som utgjør størst forskjell over vannlinje.

 

Siden vinduene på Agder og Skarpnes tror jeg det kan lønne seg å sny/vende targabøyla 180 grader for at den skal bli 100% fit på skarpnes30. Da har man targabøyle i glassfiber som er hul innvendig slik at man kan trekke kabler og felle inn spotter.

Mvh. Leon

 

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...