is_620 Startet 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2012 Jeg har investert endel i verktøy, og har nå mulighet for å lage meg en om-ramming rundt en lukeåpning i hytte taket. Har noe Teak liggende, men ønsker svar fra ekspertisen på Båtplassen, om hvilket treslag som regnes som 2.dre valget. Jeg spør av nysgjerrighet og for å lære. ( har antatt at Teak er første valg, hvis dette er feil - korriger meg! ) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 i mine øyne: mahogny. mrk ikke svar fra ekspertise.... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
DieselDahl Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 kebony er muligens det beste. Endel byggevarehus fører kebony som terassegulv plank. Da benyttes furu. På båtdekk og -detaljer brukes lønn. Sandøy båtdekk har det, kanskje andre også? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Kebony. Ser veldig bra ut på dørken i nybåten min. Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Kebony som andre her nevner er noe du absolutt bør tenke på! Og det er ikke bare furu som benyttes, men en del løvtresorter også. Sjekk ut Kebony av ask, den er dritlekker, men kanskje litt mørk i fargen. Hvis du kontakter Maxbo så kan de skaffe deg Kebony i den dimensjonen du ønsker og av de treslag du finner ut passer til ditt bruk. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 (redigert) noen som har bilder av kebony dekk? det jeg har sett av kebony har stort sett vært tangentielt skåret, men det de selger til båtdekk er kanskje radielt skåret? Redigert 19.Februar.2012 av godthaab- (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
MS Taifa Svart 19.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Hei, her er vel ikke nødvendigvis det ene svaret mye bedre enn det andre. Jeg ville imidlertid vært forsiktig med å blande inn nye tresorter, hvis du har f.eks teak eller mahogny i andre innredningsdetaljer.. ji Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.