Jump to content

Autosol metallpuss ikke egnet for syrefast?


Gabi

Recommended Posts

Med denne blir poleringen en lek.

 

Gasolin har eget for rustfritt. Står den er grov?

De har et sett for stål/rustfri polering også.

 

En skal jo ikke bruke ting med karboninnhold på rustfritt for det starter rust (f.eks. kappskive på stål først, så rustfritt).

Er kanskje derfor det finnes egne polermiddler til rustfritt/syrefast. Selv om syrefast ikke er plaget med dette?

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd diverse typer metall puss opp gjennom årene men aldri finni noe som virker bedre eller er lettere å bruke enn Autosol. Den er i tillegg også kanskje en av de beste rubberne på markedet. Bare ikke kjør på for hardt med maskin. En bekjent av meg som lever av skrogreparasjoner bruker ikke annet. Prisen er slettes ikke ille om en holder seg unna tubene og heller kjøper på boks.

Link to post
Share on other sites

Gasolin har eget for rustfritt. Står den er grov?

De har et sett for stål/rustfri polering også.

Har brukt dette produktet fra Gasolin og det funker, men det er ikke noen lek å bruke det... Har en derimot vanlig upolert syrefast og vil ha samme kvalitet som polert syrefast slikt som er fabrikkpolerte rekker så funker dette... men det er en stor jobb.... Det er slipepasta og en bruker polerskiver, vanlig mekanisk bearbeiding av stålet.. Dette tar tid... lang tid.. Polerte opp en vanlig bukket syrefast stålplate i forbindelse med et custom made vippbart ankerfeste, saken var en halvmeter lang og ca. 70mm i bredden og 50mm høy som kanal... Det tok meg 3 timer med polering før jeg var fornøyd nok, men det var ikke høyglans.. bruke først fint smergelpapir..

 

For å shine opp vanlige polerte rekker så duger autosol meget bra.. lett og lite jobb...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Disse bildene er fra en tidligere tråd jeg har laget. Alle delene på bildene er laget av varmvalsede vinkelprofiler eller plater med grov og ru overflate. Mye jobb å få det blankt, men fullt mulig. Bruker man derimot plater som er blankvalset kan man gå rett på med polering uten å slipe først :thumbsup:

 

fremstilling_av_rulle08.jpg

 

fremstilling_av_rulle09.jpg

 

fremstilling_av_rulle10.jpg

 

Syrevasking som er nevnt lengre opp er viktig. Men det er for å gjenopprette et korrosjonsbestandig sjikt etter sveising. Polering kommer uansett etterpå siden det blir matt av syrevaskingen.

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...