Jump to content

Prosjekt Ancas Queen 30"


CalnoR

Recommended Posts

Hej CalNor

 

Det er et mægtig spændende projekt du er i gang med! Jeg venter spændt på at der kommer nyt fra dig.

Min svoger har samme båd som dig, men med lidt andre motorisering (2 x 220hk V8)

selking.jpg

Svogeren er også i gang med at renovere hans Selking. Han her netop hovedrenoveret motorene. Bunden er blevet sandblæst, spartlet med epoxy og malet. Han skal have båden i vandet og brugt noget benzin (meget). Apteringen er taget ud af båden og til vinter skal han i gang med samme opgave som dig.

 

Selv har jeg en lillesøster (Selqueen) som jeg også er i gang med at renovere. Din side er derfor en stor kilde til inspiration.

Link to post
Share on other sites

Hej CalNor

 

Det er et mægtig spændende projekt du er i gang med! Jeg venter spændt på at der kommer nyt fra dig.

Min svoger har samme båd som dig, men med lidt andre motorisering (2 x 220hk V8)

selking.jpg

Svogeren er også i gang med at renovere hans Selking. Han her netop hovedrenoveret motorene. Bunden er blevet sandblæst, spartlet med epoxy og malet. Han skal have båden i vandet og brugt noget benzin (meget). Apteringen er taget ud af båden og til vinter skal han i gang med samme opgave som dig.

 

Selv har jeg en lillesøster (Selqueen) som jeg også er i gang med at renovere. Din side er derfor en stor kilde til inspiration.

 

 

Hei Baroo!

 

2x220 v8 ja, det liker jeg! får vel bra fart på den han da ? godkjent for 2x300 likte jeg enda bedre :D

 

blir jaggu nok av kvadrat å ta tak i når man først begynner med disse båtene! enorm plass innvendig! du får ønske han lykke til ;) å legg gjerne opp noen bilder av båten hans ;)

 

Selqueen er fine båter ;) masse glede og tidløse design på disse gamle damene ;) morro å høre at jeg inspirere!

1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT

1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 

1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop

 

Link to post
Share on other sites

blir meget bra ,driver med bittelillesøstra hennes scand 24 ,har betydlig mye mere igjen en deg ........

stå på ,lykke til

 

takk for det! legger igjen noen timer ombord så noe til resultat må det jo bli :P

 

får du gjort litt hver dag så kommer det seg fort skal du se! lykke til :D

1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT

1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 

1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

<p>tenkte å slenge ut en liten oppdatering igjen! blir seine kvelder ombord så det er rett i seng når jeg drar hjem..

 

men vi har nå fått sjøsatt og prøvd ut båten litt, forlenga trimflapsene med 10cm og det hjalp betraktlig!

 

fortsetter jobbing ved brygga nå, pentry og interiøret nærmer seg! fått seg noen strøk med olje og begynner å se bra ut!

 

bilder sier mer enn tusen ord sies det! så kom gjerne med komentarer! ;)på bilde nr 4 ligger vi i 21,6 knop marsjfart med 3400omdr ;)

 

 

IMG_0546.jpgIMG_0551.jpgIMG_0553.jpgIMG_0556.jpgIMG_0564.jpgIMG_0584.jpgIMG_0586.jpgIMG_0588.jpgIMG_0589.jpgIMG_0590.jpgIMG_0591.jpg

1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT

1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 

1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop

 

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

Artig å se bilder av jobben dere gjør, det ser riktig så flott ut! Har du tenkt til å fortsette rehabiliteringen inne i cabinen?

Sendte deg forresten en Picasalink med bilder av min Ancas, fikk du den?

Hilsen

Jan Petter

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...