classic fiberglass Startet 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2012 Legger ut litt angående en påbegynt restaurering av Miss Daisy Det er nå 12 år siden noe ble gjort, er på høy tid med litt oppgradering. Jobber mye nå for å lage ny innredning og en oppgradering av motor fra 1987 modell 115 utseende til etter min mening fineste modell 1250 1968. Ny heis skal påmonteres, 8" setback og opptil 4,5" heising ved bruk av en skralle og pipe. kommer fra Hydro Dynamics, håper dette eliminerer spinning, og så ser det tøft ut å få L 6 høyt opp Nye reproduserte dekaler fra Nymarine i Canada, ser bra ut. 125 SIX Over 20 timer polering av aluminium, mye arbeid. Nyrestaurert og urestaurert face plate. Skal legge ut noen bilder fra den nye innredningen i dama fra 1964, det blir en vegg under bakken med mahogny faspanel, nye "fotskamler", nye benker, nye skap og nye stoler i mahogny.etc. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
baatsman Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Gleder meg til fortsettelse:) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
classic fiberglass Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Takker det er fint å få tid til litt båt igjen Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Anders_K Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Fin båt! Har sansen for gamle klassikere, kommer til å følge med på denne. Har sett gjennom tråden "Fra skrot til Runabout" flere ganger. Veldig fint og bra arbeid Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
classic fiberglass Svart 10.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2012 14 timers arbeidsdag på båten i dag, i morgen skal jeg ta noen bilder av innredninga. Det tar form og utrolig moro med mahogny arbeid 45 min. bil kjøring hver vei.. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
classic fiberglass Svart 11.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 (redigert) Ny vegg under bakken finer og 6 mm faspanel i mahogny, skal lage en dør her. Kortet inn bakbenken ved å legge inn et bord mot veggen, det er frest spor i bordet for å gjøre det litt mer spennende, kan ikke lage nytt trallverk. Detalj ved skap og fotkasse, det blir solid med skapfront i massivt tre. Det blir mye nytt, skal lage en dør etterhvert, blir lukket kabin og "hanskerom" på babord sidevegg. Har laget en mal til nye stoler i 1" massiv mahogny. Skap på styrbord side. Detalj på sammenføyning, det blir mer stabilt enn det gamle som var kleine greier. Det er brukt finer i kirsebær,faktisk, man tar hva man har som er belagt med mahognyfiner i en stor presse under et stort trykk og ved 40 grader, blir veldig fin overflate. Et oversiktsbilde, platen på styrbord side er for lang, kun underlag for stol mal. Nå gjenstår topplater på skapene, stoler, beising og lakking, det er en begynnelse til fornyelse i innredning Har fått god hjelp av en dyktig snekker som har tilgang på mye mer enn kapp/gjær sag, benkesag og en plan og tykkelseshøvel som jeg har Redigert 11.Mars.2012 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Polar 17 Svart 11.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 Dette blir flott ! Får se om Mythos blir klar for "Plastikk 2012" slik at jeg kan ta meg en tur nedover. Skal bli morsomt å se alle de gamle norske "Classic Fibereglass". Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Rolf Svart 12.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2012 (redigert) Lover bra, utrolig artig maskin du får på denne. Redigert 12.Mars.2012 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Miss Amalie Svart 12.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2012 Bøyer meg dypt! Det er fryd for øyet å se både motor og båt, det blir flere blikk etter denne enn til digre Princesser Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
classic fiberglass Svart 12.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2012 Det ble en del timer i kveld og, takk for hyggelige tilbakemeldinger. onsdag er tre arbeidet ferdig i denne omgang, har begynt å beise. skal lakke et par strøk nå, samt male et par strøk innvendig på skrogsidene. Har fjernet all skai som ble limt på for 12 år siden, det så fælt ut nå! Angret på at det ble satt på, en vanvittig jobb å fjerne... Rekker ikke så mye mer før mandag den 19 mars, da er det avgang til Lillestrøm og messe. Er synd at jeg ikke kan stille med en mer strøken båt, men det får bli ved en senere anledning, skrog og mahogny skal pusses helt ned neste vinter er planen, har avtalt lakkering av alt utvendig. Man må jo ta vare på den gamle damen, er litt av sjela mi. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Polar 17 Svart 12.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2012 Så du skal opp til Lillestrøm ? Skal damen stilles ut sammen med båter for Vest-Agder Museet ? Fikk mail om at de skal ha med en Polar 17 som skal restaureres. Skal stå på stand for Snipene torsdag kveld, men satser på å ta et besøk fredag. Kommer gjerne innom for å beskue den eldre damen. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
classic fiberglass Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Ja det er i Vest-Agder Museets regi, det bli rundt 6-8 båter tror jeg. Reiser selv inn igjen 24-25, blir fint å treffe likesinnede. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
classic fiberglass Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 (redigert) Ble ikke noe lakking, litt halvferdig men er på plass i messehallen Er i siget, skal lage mer, hanskerom babord, dør inn til kabin, nytt tak innvendig malt poppel i faspanel etc,etc bli heilt ferdig innvendig! Neste år full renovering utvendig. Takk til en god snekkervenn for uvurderlig hjelp og inspirasjon Redigert 20.Mars.2012 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
baatsman Svart 20.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Berre lækkert! Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mjøsape Svart 20.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Je syns du er flink je.... Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Takker som alle vet alt er fint på bilder..., men for all del det nye ble bra det. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Polar 17 Svart 21.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 (redigert) Nydelig. Skal se om jeg ikke får tatt dette i øyesyn selv i ettermiddag. Redigert 21.Mars.2012 av Polar 17 (see edit history) Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Anders_K Svart 21.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 Nydelig! Båt og motor passet bra sammen! Kan en av dere som er på messen ta bilder av båtene som står på samme stand som denne? og legge ut her eller annen tråd? :smliey: Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
classic fiberglass Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Takk for hyggelig tilbakemelding på båt/motor, reiser inn igjen på lørdag og hjem med båten seint søndag kveld. Skal ta mange bilder av de båtene som Vest Agder museet har på standen, det er noen gromme båter der! blant annet 2 unike som er eid av en trivelig entusiast fra Grimstad Lager en ny tråd når messa er over Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
mikkson Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Hvor kjøpte du braketten??? Trenger en ASAP Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.