Jump to content

VP MD11C, hvilken foldepropell bør jeg velge ?


PAGURUS III

Recommended Posts

Grunnet slitasje av den gamle to-bladete foldepropellen, må jeg nå kjøpe ny propell. Etter mye grubling, har vi besluttet å kjøpe en ny to-bladet propell. (Motoren er en VP MD11C med 110-drev, på en Comfort 32)Hadde egentlig tenkt å kjøpe propell av Volvo Penta, men nå ser jeg at det finnes litt av hvert å få tak i. Er det egentlig noen forskjell på disse to-bladete propellene ? Er det noen som vet hva som evt er best av Volvo Penta sin, Gori og/eller Flexfold ?

 

PAGURUS III

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg har liggende en Flex-o-fold i garasjen du kan få kjøpt billig. Ble brukt på en md11d, samme drev som deg og Scanmar 33. Var veldig fornøyd med den, men måtte bytte etter 3 sesonger pga endret dreieretning etter motorbytte. Må i tilfelle lete litt i morgen.

 

Volvo sin propell var jeg misfornøyd med, men det kan jo være at det var feil størrelse eller stigning.

Redigert av Kjappfot (see edit history)

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

http://www.flexofold.com/upload_dir/docs/Test_YachtingMonthly_low.pdf test av propeller hos yachting monthly. Selv bytter jeg fra 2-bladet folde til 3-bladet folde. Tror jeg skal velge VP sin,grunnet prisen. De fleste gjør det vel relativt likt så jeg valgte utifra prisen, som var 14000 fra vp, 19000 fra flex-o-fold og 25000 fra gori. Så om noen trenger en venstregående 2-bladet flex-o-fold 17*11 får de skrike ut :lol:
Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Kan være interessert i Flexifolden din jeg hvis du fortsatt har den ... (hvis den passer på et VP 110 drev og er ok ) Har du noe data på størrelse og stigning? Har en FEnix med ny Sole 16 hk , som trenger litt mindre stigning - kjører på høtere turtall enn VP MD5 som stod i den tidligere. Send gjerne en mail oemagnus@gmail.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...