TPBS-277 Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 (redigert) Om kjørerampa tillater det så ville jeg bare fått tak i en toakslet container henger til lastebil.Den har en aksel i hvær ende og lasteevne som tilsier at tyngdepungt er ikke noe og tenke på.2,5 meter bredde og lengde på rundt 6-6,5 meter.Du lager da sidestøtter opp fra container festene og en bjelke på langs til kjølen.Om ønskelig forlenger du draget.Dragøyet kan bankes ut,da passer draget i traktor hengerfeste. Gamle slike hengere får du gratis fra de fleste transport selskaper når de er gamle og de ikke er vert og koste på for neste eu kontroll. Kople ut alt av luft til bremser og juster banda helt inn slik at de ikke ruster fast.Billig og solid.Ikke minst stødig. Du har da også muligheten til og bruke trykkluft til og heve og senke hengeren når båten skal av og på hengeren ut i sjøen. Redigert 24.Mars.2012 av TPBS-277 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Hær er en slik henger,Men med en noe større båt oppå.70 fot og 30 ton. Sitér dette innlegget Link to post
Sunnmøringen Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Om kjørerampa tillater det så ville jeg bare fått tak i en toakslet container henger til lastebil.Den har en aksel i hvær ende og lasteevne som tilsier at tyngdepungt er ikke noe og tenke på.2,5 meter bredde og lengde på rundt 6-6,5 meter.Du lager da sidestøtter opp fra container festene og en bjelke på langs til kjølen. Jeg har sett noen slike rundt omkring, og er ikke i tvil om at det er en slik jeg skal lage til sjarken. Bunnsolid konstruksjon som veldig enkelt kan bygges om til en super opplagshenger. Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.