Worry II Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 (redigert) Da vil du se cirka sånn ut i sommer Så sender du en mail til roald@marex.no og får han til å sende deg nye Marex-logo klistremerker. (dine så skitne ut) Redigert 28.Mars.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 Marex merkene er nesten borte av solbleking.. så nye merker ønskes ja.. senbder en mail jeg. hva har du brukt til å feste vimpelen i ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 hva har du brukt til å feste vimpelen i ? Håpet du ikke skulle spørre.. Har stripset den fast i lanternemasta Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 hehe.. ok.. lurte på om jeg skulle lage meg en liten stang.. finner vel noe lurt på verksted jeg kan sveise et klemfeste på .. Skal legge ut bilde når jeg har funnet en løsning på det.. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Roald på marex ga meg fin info om båten. Levert ny fabrikbygd til båtsenteret i Holmestrand, med MD40 maskin - 130 liter vanntank, 130 liter septiktank, 210 liter dieseltank. Farge: 1132 elfenben på skrog. Nye merker over og under fenderlist er bestilt samt rep sett til små sår i riktig farge :) men det blir ikke tatt før til høsten.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Har du registrert den? Du trenger nye båtskilt (kan jo ikke ha dette rett på gelcoaten der det er nå) Koster 150,- pr.par, bestilles her: https://www.nssr.no/sbr/B%C3%A5tkort+og+skilter/Bestill+b%C3%A5tkort+eller+skilter Sånn, nå skal jeg ikke mase mer Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Båten er registrert, skilt er på vei.... Slapp av :P :P hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 til og med bestilt marker til navn og hjemme havn :P har du det ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 .. :P har du det ? , nei.. Ikke råd til det enda.. Kjøpt kalesje, do og nye fendere i stedet Men nå er jeg så sugen på å komme meg på vannet at jeg sitter å rister i stolen på jobben ! Til lørdag skjer det ! God påske ! Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Får ta meg en tur seinere i dag jeg da ;-P ... Sånn for å friste de som har båt på land .. Hehe.. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 2.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Har vært i båten i dag og målt litt rundt og fått oversikt over EL anlegget. VP sin orginale måler viser 12.5v på tomgang, 13.5 på turtall men under måling så får jeg verdier som 14,3v på tomgang og 14.7 på turtall målt på batteriene. så dynamoen skal fungere ok. Men det er en løs ledning ved dynamo og en ledig plugg, skal dette kobles ? tenker siden den gir lading osv selv om det "mangler" en der.. Her ser dere nr 61 er ikke koblet og de 2 sorte ledningne med rød hylse rundt som henger ned er ikke koblet. er kabelsko i enden på ledningene. Noen som vet no om denne dynamoen.? Er dette en VHF anetnne ? Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 Er dette en VHF anetnne ? Manta-6 VHF Marine Antenna Kan se slik ut... :) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 VV breder snart montert. Eber D2 ventes i posten straks.. ekkolodd skal monteres. Da kan vi straks begynne sessongen Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Da skal dagen tilbringes i båten . Montere Eber og få ferdig vv brederen. Flytte batteriene, montere ekkoloddet. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Eber montert ;-) ... Men! Eksosen passet ikke den gamle eksos gjennomføringa i skroget , og hullet som var der var for stort for den som fulgte med ebern.. :-( så da blei det et nytt hull. Har en jobb med å isolere , for den gikk jo ikke stille. Må lage en vegg mot skrogsiden og isolere hele "rommet" som blir på baksiden der. Lagt klart slanger til vv breder, mangler kunn rn tørstuss. Ekkolodd montert. Type billig humminbird. Limt fast svingeren i skroget og det fungerte bra. Oppdateringer kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 (redigert) Eber montert ;-) ... Ekkolodd montert. Type billig humminbird. Limt fast svingeren i skroget og det fungerte bra. Forsket endel og fant ut at det ble best når ekkoloddet ble montert i et rør med olje, men lodda er mulig bedre i dag.. Redigert 5.Mai.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gtir_man Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Dette er en utvendig svinger.. Limt fast med tec7. Fungere ok til mitt bruk. Står også i monteringsanvisningen at man kan lime den i skrog. Vil ebern støye mindre med lydpotte på innsugslufta ? Er vel selve viftemotoren en hører . Har lydpotte på eksos . Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Nydelig båt! Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 6.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Takk :-) er rom for mye utbedringer på denne. Noen som har kjennskap til eber d2 ? Min har 60mm ut og inn på rør. Men i de aller fleste annonsene står det 75mm ? Hvorfor har jeg 60mm da? Fordelen for meg er at alle rør som lå i båten var 60mm fra før så slapp å legge nytt. Skal også sette opp vegg mot styrbord side i cockpiten , hva slags plate skal jeg bruke. Trenger ikke være mere enn 5mm tykk. Planen er å lakke denne så den blir som det andre treverket i båten. Den må være 50cmX110cm . Dette rommet på baksiden blir da støyisolert med skumplater fra Biltema så lyden fra ebern blir mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Da blir det ut i båten i kveld og sette på lyddempere på innsug og forbrenningsluft på eber`n :) Kjøpt inn litt lydisolering også så skal nok få dette til å bli rolig .. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Noen som har kjennskap til eber d2 ? Min har 60mm ut og inn på rør. Men i de aller fleste annonsene står det 75mm ? Hvorfor har jeg 60mm da? Fordelen for meg er at alle rør som lå i båten var 60mm fra før så slapp å legge nytt. En får det en bestiller, en må lese det med små skrift i annonsen. 60 mm går på kort strek. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gtir_man Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 En får det en bestiller, en må lese det med små skrift i annonsen ?? tenker du på..? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Har du ikke kjøpt en ny eber? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gtir_man Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 jo, og utifra det jeg kunne se sto det 75mm, men det jeg ser på eber er at den har 60 så da stemmer nok det. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Eber 2 kan brukes med 60 og 75 mm i følge manualen Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.