Jump to content

Prosjekt Marex 770 holliday

Gtir_man

Recommended Posts

Roald på marex ga meg fin info om båten.

Levert ny fabrikbygd til båtsenteret i Holmestrand, med MD40 maskin - 130 liter vanntank, 130 liter septiktank, 210 liter dieseltank. Farge: 1132 elfenben på skrog.

Nye merker over og under fenderlist er bestilt samt rep sett til små sår i riktig farge :) men det blir ikke tatt før til høsten..

Har vært i båten i dag og målt litt rundt og fått oversikt over EL anlegget.

VP sin orginale måler viser 12.5v på tomgang, 13.5 på turtall men under måling så får jeg

verdier som 14,3v på tomgang og 14.7 på turtall målt på batteriene. så dynamoen skal fungere ok.

Men det er en løs ledning ved dynamo og en ledig plugg, skal dette kobles ? tenker siden den gir lading osv selv om det "mangler" en der..

Her ser dere nr 61 er ikke koblet og de 2 sorte ledningne med rød hylse rundt som henger ned er ikke koblet. er kabelsko i enden på ledningene.

bilde_0011.jpg

Noen som vet no om denne dynamoen.?

Er dette en VHF anetnne ?

bilde_0012.jpg

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Eber montert ;-) ... Men! Eksosen passet ikke den gamle eksos gjennomføringa i skroget , og hullet som var der var for stort for den som fulgte med ebern.. :-( så da blei det et nytt hull.

Har en jobb med å isolere , for den gikk jo ikke stille. Må lage en vegg mot skrogsiden og isolere hele "rommet" som blir på baksiden der.

Lagt klart slanger til vv breder, mangler kunn rn tørstuss.

Ekkolodd montert. Type billig humminbird. Limt fast svingeren i skroget og det fungerte bra.

Oppdateringer kommer.

Takk :-) er rom for mye utbedringer på denne.

Noen som har kjennskap til eber d2 ? Min har 60mm ut og inn på rør. Men i de aller fleste annonsene står det 75mm ? Hvorfor har jeg 60mm da? Fordelen for meg er at alle rør som lå i båten var 60mm fra før så slapp å legge nytt.

Skal også sette opp vegg mot styrbord side i cockpiten , hva slags plate skal jeg bruke. Trenger ikke være mere enn 5mm tykk. Planen er å lakke denne så den blir som det andre treverket i båten. Den må være 50cmX110cm . Dette rommet på baksiden blir da støyisolert med skumplater fra Biltema så lyden fra ebern blir mindre.

Noen som har kjennskap til eber d2 ? Min har 60mm ut og inn på rør. Men i de aller fleste annonsene står det 75mm ? Hvorfor har jeg 60mm da? Fordelen for meg er at alle rør som lå i båten var 60mm fra før så slapp å legge nytt.

En får det en bestiller, en må lese det med små skrift i annonsen.

60 mm går på kort strek.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...