Gtir_man Startet 17.Mars.2012 Del på Facebook Startet 17.Mars.2012 Da blei ny balje kjøpt. Marex 770 holliday. Igrunn en meget romslig båt. Teknisk og mekanisk meget god stand. Kosmetisk oppgradering/oppussing trengs. Men ikke nå som må gjøres før vi kan bruke den. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Gratulerersom Marex eier?. Kvalitetsbåter fra ende til annen Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Var en Marex den jeg solgte også ;-) en 24 suncab. Var litt skeptisk til størrelsen på denn men var meget overrasket nå jeg oppi .. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 17.Mars.2012 Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Går og drømmer om 35cc men det blir nok med drømmen en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2012 Noen andre 770 eiere her som kan legge ut et bilde av hvor de har varmtvannstanken ? Skal montere dette så fort jeg har hentet den hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Grattis med god-båt! Min er montert babord side bak ferkvannstanken (et stykke under kjøleskapet). Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Stemmer der er det et sotrt ledig skott.. hvor stor tank er det du har ? hvilken type ? regner med den blir montert med vann koblingene fremover. lurer også på om det er no vits med ekstra kjølevannspumpe i denne kretsen, utifra hva jeg ser så blir det ikke lange slangene fra motor og bort. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Gratulerer med ny båt. 770 er en romslig og fin båt, med gode planløsninger. Hva slags dieseldyr er den utstyrt med da? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Gtir_man Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 I denne står det en VP MD40 89 hk .. marsjer 10 knop.. maks 12 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 (redigert) ..VP MD40 89 hk .. marsjer 10 knop.. maks 12 Akkurat det samme som min, det ! Jeg har ikke studert denne tanken så nøye enda, siden den alltid har virket veldig bra. Min har ikke el-tilkobling, kun kjølevannsvarme. (holder greit for 3 dager) Jeg skal ta et bilde av hvordan den ser ut hos meg i morgen, Gtir_man ! Jeg har tilkoblingene bakover. Lettere å komme til ved tømming med sugepumpe før vinteropplag. Passer godt på at den blir helt tom da! Redigert 19.Mars.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Send meg gjerne bilde ja.. så får jeg en ide på hvordan den bør stå nedi der. Noen andre tips å komme med ang båten ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Det er maaange tråder om denne båten her inne, bare søk på Marex 770 i Forumet så finner du mange tråder. Vi er flere her inne som kjenner denne skuta ut og inn. Jeg holder på å pusse opp badet nå Har ellers gjort veldig mye med den i de 5 årene jeg har hatt min. Spørr i vei om du lurer på noe ! Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 19.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Om du hadde samme motor så ta bilde av tilkoblinga til vv brederen også. Da er jeg langt på vei :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 (redigert) Jeg har TAMD30, men tar bilde av løsningen fra den. Jeg laget nytt dashboard i fjor vinter, det gjør mye ! Redigert 19.Mars.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Ryddig å pen dash... Oppgraderinger som blir gjort fortløpende før sessong begynner er: Montere varmtvannsbreder Montere dysj og varmtvann i penetry mulig toalettrom når en først er i gang. Bytte ut den defekte webasto med noe nyere ( varmeuttak i alle rom) Bytte ut stereo`n - få inn et par høtalere + en liten subb. Vaske å skrubbe hele båten inni. Monter landstrøm med batterilader. Montere ekkolodd og kartplotter. Fremtidige planer: Demontere alt interiør for pussing og lakking. Sy nytt trekk til puter ute. Så har litt å gjøre :) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Tenkte å få bestillt varmtvann tank og tilbehør. Men hva slags slanger skal jeg bruke.. Noen som har prøvd disse : Speedfit virker jo veldig enkelt og greit. ellers noe annet å tenke på når dette skal installeres ? egen bryter på 220v kolba på tanken kan vel være greit om man ikke vil ha på den når en ligger med landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 (redigert) Her er et par bilder av tanken, Gtir (under kjøleskap, tatt fra rommet under sete babord): Vendig enkelt festet: Passer på å tømme fra kran nederst midt i bildet (NB. armerte slanger på varmt og kaldt ut): Trekloss under og hønsenetteing-bånd til feste: Og til slutt, bilde av det nye badet, med Jabsco, off-white vegger, Parkett på gulv og Epifanes lakk på møbler og stæsjh.. Nye puter ute oppe og hvitmalte benkeplater og bord, alle flater lakkert med 5-6 strøk med Epifanes: Kommer tilbake med tilkobling på maskin ! Redigert 21.Mars.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Se her ja.. Der du har vv tank har jeg vanntank mener jeg. Så min må plasseres i skott babord side nermest akterkabin. Men det er jo i samme str ca. Da går det fin 40L tank. Flott stemningsbilde det siste der.. Gleder meg til Å ta den i bruk når jeg ser det ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 vv-tanken er foran der, du har masse plass! 40 liter er ok. Min er 35, har aldri savnet 220volts-kolbe. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 En annen ting, Gtir,.. Det finnes et Marex 770-orakel på dette forumet. Han kjenner båten ned i minste detalj. Tror muligens han har hatt noe med produksjonen av båten å gjøre, men ikke sikker? Eller hvordan er det, roger-jo ? Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Han har jeg jo tatt et par pils med, så om han kan disse båtene så er ikke eksperthjelpen langt unna.. hehe.... Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 23.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 Da starter turen med båten i morra tidlig. Blir fra Tønsberg til stathelle :-) skal prøve å få lagt ut bilde fra turen om det funker fra ipad uten tapatalk. Det blir også lengste turen jeg tar med båt på maaaaange år som kaptein. Vi bli 3 stk på turen, nødvendig sikkerhetsutstyr som vhf,vester,nødbluss osv er med, selv om det på en slik flott dag som det er meldt ikke blir nødvendig . Men man vet aldri. Ekstra deler og verktøy er også pakket klart :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 24.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2012 Vell hjemme etter hente tur :-) Fantastisk utpå i dag. Blikk vann og stoooor sol. Gikk utaskjærs fra Tønsberg til langesund . Båten fungerte bra. 14.3 knop på maks (GPS målt ) snitt 10.6 knop. Temp på motor holdt seg på 75-78 grader i marsjfart ca 2600 rpm @10 knop og ikke over 90 på 3600 rpm @14 knop..... Men røyk godt av den ved 3100-3600 rpm. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Litt bilder: Forlater Tønsberg Etter en time i 12 knop ca viser temp og oljetrykk normale verdier, litt lav lade strøm, men lurer på om det er en regulator på den da den begynte på litt over 14v og sanke etter en stund Vel hjemme i kjent farvan, Langesund ;) På plass i båsen sin Marex båt nr: 2037 Maskinen.. Elstemann likte den nye båten, eget soverom var høydaren Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 28.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2012 Blir utsmykket med Vimpel fra BP til helga :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.