Jump to content

Prosjekt Marex 770 holliday

Gtir_man

Recommended Posts

Stemmer der er det et sotrt ledig skott.. hvor stor tank er det du har ? hvilken type ? regner med den blir montert med vann koblingene fremover.

lurer også på om det er no vits med ekstra kjølevannspumpe i denne kretsen, utifra hva jeg ser så blir det ikke lange slangene fra motor og bort.

..VP MD40 89 hk .. marsjer 10 knop.. maks 12

Akkurat det samme som min, det ! Jeg har ikke studert denne tanken så nøye enda, siden den alltid har virket veldig bra. Min har ikke el-tilkobling, kun kjølevannsvarme. (holder greit for 3 dager) Jeg skal ta et bilde av hvordan den ser ut hos meg i morgen, Gtir_man ! Jeg har tilkoblingene bakover. Lettere å komme til ved tømming med sugepumpe før vinteropplag. Passer godt på at den blir helt tom da!

Redigert av Worry II (see edit history)

Det er maaange tråder om denne båten her inne, bare søk på Marex 770 i Forumet så finner du mange tråder. Vi er flere her inne som kjenner denne skuta ut og inn. Jeg holder på å pusse opp badet nå :thumbsup: Har ellers gjort veldig mye med den i de 5 årene jeg har hatt min. Spørr i vei om du lurer på noe !

Ryddig å pen dash...

Oppgraderinger som blir gjort fortløpende før sessong begynner er:

Montere varmtvannsbreder

Montere dysj og varmtvann i penetry mulig toalettrom når en først er i gang.

Bytte ut den defekte webasto med noe nyere ( varmeuttak i alle rom)

Bytte ut stereo`n - få inn et par høtalere + en liten subb.

Vaske å skrubbe hele båten inni.

Monter landstrøm med batterilader.

Montere ekkolodd og kartplotter.

Fremtidige planer:

Demontere alt interiør for pussing og lakking.

Sy nytt trekk til puter ute.

Så har litt å gjøre :)

Tenkte å få bestillt varmtvann tank og tilbehør.

Men hva slags slanger skal jeg bruke.. Noen som har prøvd disse : Speedfit

virker jo veldig enkelt og greit.

ellers noe annet å tenke på når dette skal installeres ? egen bryter på 220v kolba på tanken kan vel være greit om man ikke vil ha på den når en ligger med landstrøm.

Her er et par bilder av tanken, Gtir (under kjøleskap, tatt fra rommet under sete babord):

Vendig enkelt festet:

dsc_0037.jpg

Passer på å tømme fra kran nederst midt i bildet (NB. armerte slanger på varmt og kaldt ut):

dsc_0039.jpg

Trekloss under og hønsenetteing-bånd til feste:

dsc_0040.jpg

Og til slutt, bilde av det nye badet, med Jabsco, off-white vegger, Parkett på gulv og Epifanes lakk på møbler og stæsjh.. :smiley:

dsc_0041.jpg

Nye puter ute oppe og hvitmalte benkeplater og bord, alle flater lakkert med 5-6 strøk med Epifanes:

dsc00301.jpg

Kommer tilbake med tilkobling på maskin !

Redigert av Worry II (see edit history)

Da starter turen med båten i morra tidlig. Blir fra Tønsberg til stathelle :-) skal prøve å få lagt ut bilde fra turen om det funker fra ipad uten tapatalk.

Det blir også lengste turen jeg tar med båt på maaaaange år som kaptein. Vi bli 3 stk på turen, nødvendig sikkerhetsutstyr som vhf,vester,nødbluss osv er med, selv om det på en slik flott dag som det er meldt ikke blir nødvendig . Men man vet aldri.

Ekstra deler og verktøy er også pakket klart :-)

Vell hjemme etter hente tur :-)

Fantastisk utpå i dag. Blikk vann og stoooor sol. Gikk utaskjærs fra Tønsberg til langesund .

Båten fungerte bra. 14.3 knop på maks (GPS målt ) snitt 10.6 knop.

Temp på motor holdt seg på 75-78 grader i marsjfart ca 2600 rpm @10 knop og ikke over 90 på 3600 rpm @14 knop.....

Men røyk godt av den ved 3100-3600 rpm.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Litt bilder:

Forlater Tønsberg

bilde_1.jpg

Etter en time i 12 knop ca viser temp og oljetrykk normale verdier, litt lav lade strøm, men lurer på om det er en regulator på den da den begynte på litt over 14v og sanke etter en stund

bilde_2.jpg

Vel hjemme i kjent farvan, Langesund ;)

bilde_3.jpg

På plass i båsen sin

bilde_5.jpg

Marex båt nr: 2037

bilde_6.jpg

Maskinen..

bilde_7.jpg

Elstemann likte den nye båten, eget soverom var høydaren

bilde_8.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...