Jump to content

Spar 15-35% i Drivstoffutgifter på båten din?


Geirh

Recommended Posts

Link istedet, er så mye enklere. Spar 15-35% i Drivstoffutgifter på båten din!

 

Dette får mer av drivstoffet til å forbrenne i motoren

øøøøh er det så at de som har designa motoren/e mine har designa de til å spytte ut 35% rent drivstoff.....

 

Dette betyr høyere forbrenningstemperatur

Så vi kan forvente detonasjon og havari..

 

Gidder ikke finne mere å harselere med.

Var mye å lese da.

Så vart litt lei, noen andre får teste ut og gi tilbakemelding. ***

 

Enn så lenge så hørest det for godt ut til å være sant, og da er det som regel det. Så da velger jeg å si pfffffffffff (enn så lenge*** )

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja, slike revolusjonerende produkter som dette Enviro Tabs, eller Hammerdown eller hva nå alt heter som reduserer drivstofforbruket er stort sett alle som en... juks og bedrag... men verden vil bedras og det er alltid noen hevder at deres lurium virker, det finnes alltid "nyttige idioter" som er sannhetsvitner.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Mener å huske at for noen år tilbake var det noen som reiste rundt å solgte Magneter som skulle festes på luftinntak og diselrør, om jeg ikke husker feil.

Dette skulle også redusere diselforbruk.

Tror det var snakk om 10 000-15 000 tusen for ett sett megneter :)

 

Har ett par bekjente som gikk på, og kjøpte. Har i ettertid aldri hørt om dette reduserte noe forbruk, og det er det kanskje en grunn til :)

 

lars s

Link to post
Share on other sites

Det som er vanlig med sånne produkter er at det reklameres med at US Navy og Nasa og andre "store aktører" bruker disse "revolusjonerende"

produktene,dette er selvsagt sprøyt,dei har aldri brukt sånne midler fordi slike revolusjonerende tillsetninger i drivstoff eksisterer ikke

i den virkelige verden,enkelt og greit.

Link to post
Share on other sites

Ja hær var det mange fine ord om den økte forbrennings temperaturens gode egenskaper og virkninger.Men sannheten er jo at moderne motorer er såpass optimaliserte angående forbrennings temperatur,at om dette vidunderet faktisk øket den temperaturen så ville brente og smeltede stempler bli resultatet.Men på den annen side så vil du jo da spare masse drivstoff.

Link to post
Share on other sites

Har bilblader fra 1948. Allereda da var det anonnser for "lurium" som skulle øke effekt og spare drivstoff. Noen forretningside'er går visst i arv.

Visst, noen har et "lurium" som virker trenger de ikke selge det på dørene. Selg det til en motorfabrikant og bli mangemillionær;-)

Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke sette alle tilsetnings midler i samme bås,det er mange drivstoff tilsettninger som løser spesifike oppgaver slik som ,rensing av

dyser,decarbonisering dvs fjerning av sot på ventiler og stempler,oktan boostere osv.

Dette er midler som har en misjon i enkelte tilfeller, men så har vi da dei(produsenter og levrandører) som tar fullstendig av i sine lovnader ,

med 50% høyere effekt,halvering av forbruk,finere gange,dobling av oljeskift intervaller pga av revolusjonerende fin forbrenning osv,osv. det er

da det hele blir useriøst.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ca 15 års erfaring som maskinist og vi har blitt pålagt av rederiene å prøve ut forskjellige tilsettninger opp igjennom årene. Men jeg har ennå ikke vært borte i noe som reduserer forbruket i vesentlig grad og vi har meget nøyaktige målinger på dette. I en tid hvor bunkersprisene er så høye som nå så hadde samtlige rederier gjort hva som helst for å få tak i et stoff som reduserer drivstoffutgiftene. Problemet er bare at det finnes ikke. OK at det kan føre til bedre forbrenning med lavere utslipp men dette er også marginalt. Min/vår erfaring er at alle tilsetninger kun er med på å øke de totale utgiftene.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Tja, slike revolusjonerende produkter som dette Enviro Tabs, eller Hammerdown eller hva nå alt heter som reduserer drivstofforbruket er stort sett alle som en... juks og bedrag... men verden vil bedras og det er alltid noen hevder at deres lurium virker, det finnes alltid "nyttige idioter" som er sannhetsvitner.

Som forhandler av Hammerdown, må vi motsi den del av ovenstående påstand som har med Hammerdown å gjøre. Hammerdown reduserer drivstofforbruket noe, men ikke drastisk med mindre motoren har masse koks på stempelringer og eksosventiler før Hammerdown tas i bruk. Det er vanligvis ikke der fordelene med bruken av Hammerdown ligger selv om alle Hammerdowns effekter er gunstige for store og høyt belastede motorer. Noen av effektene teller imidlertid mest for fyringsanlegg eller for motorer i den størrelsen som brukes i fritidsbåt og bil. For alle disse har dette med renere forbrenning, fjerning av koks på stempelringer, mindre sot i eksosen samt hindring av dannelse av dieseldyr å gjøre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...