Jump to content

Erfaring fra Sjøen for alle 2012


olews

Recommended Posts

Båtutstyrsmesse i Spektrum tiltredes.

 

Jeg arrangerte for etpar årsiden "loppemarked" for brukt (og nytt) båtutstyr på Folkets Hus på Kjelsås, det kom

ikke så veldig mange kjøpere, men stemningen var litt magisk og utrolig intim. Gratis parkering, billige kaker

(mine barn solgte).

 

Jeg tror man kunne fått en magisk messe på spektrum, liten tett intim og bare utstyr, salgsboder, kart, elektronikk,

kjært, sjømat, opplevelser etc.

 

Store båter kan man se i Asker eller i Son, men maritim kultur er mer enn bare båter, det er hele greia som vi kaller

kystkultur, og denne innbefatter mange som aldri har satt sine bein i en båt. Bryggelangs, i fjære, på seilloftene

etc. Dette kunne vi oppleve i Spektrum. Vi kunne gjerne hatt loppemarked også, men dette kunne fort bli nok til å fylle

spektruum med nok markedsføring.

 

Hvem tar opp denne tråden ?

 

mvh,

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Vi var på messa i dag. Masse folk, mange fine båter, mer enn vi forventet. Kombinasjonen hytte båt var bra.

 

Vi så bla på HR, Bavaria, Najad, Jeanneu, NordWest, Windy, Viknes, Skilsø, XO. Mye nytt på gang fra flere, bla Windy som skal lage en 39 fots Zonda lik daycruiser. NordWest hvisker også litt om ting på gang, som de alltid gjør. Windys 26 og 31 er flotte båter. windy 26 Kharma koster nå under en mill fullt utstyrt med 170 hk D3. Det er mye båt for pengene synes jeg.

 

XO imponerte meg. Flotte båter til skikkelig bruk. Bavaria svinger det skikkelig av på motorbåtsiden. Imponert over plassen i 31. Og mengden silikon er mye mindre enn før. Finish påtreverk er ok, uten å nå opp til de beste. Kunne godt tenkt meg å prøvekjørt en sånn.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min sønn på 3,5 år og jeg selv synes messa var helt konge!

 

Tror noe av nøkkelen ligger i å komme med en forventning om å ha det hyggelig - se på båter.

 

Og INGENTING annet. Man kan ikke forvente fullt sirkus, underholdning osv osv.

Link to post
Share on other sites

Det har du helt rett i, exlusive445. Vi har foreskjellig ståsted og dermed foreskjellig forventing.

En som skal ha sin første båt har helt sikkert mer sikkel på haka enn en som sitter med pensjonistbåten. Hyggelig at dere trivdes.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Er ikke i utstyrsmarkedet i år, så jeg dro for å se på seilbåter. Det var utstillt 1 stk. hver av «de vanlige», noe som vel er bedre enn det har vært enkelte tidligere år. Har forståelse for at forhandlere som har tatt investeringen med kjempedigre utstillingshaller selv, ikke tar seg råd til å drasse hele porteføljen til Lillestrøm. Desto morsommere hadde det jo vært om noen av de litt mer eksotiske hadde stillt opp, a'la hp1030, Maxi 11 osv. Så konklusjonen er vel at det er Båter i sjøen som gjelder.

 

For motorbåtfolket antar jeg utvalget har vært interessant, og en del utstillere av utstyr var det også.

 

Når det kommer til selve messelokalene er de som de er, for å si det sånn, og serveringen er bare tragisk, pizza klarer de vel egentlig ikke gjøre værre enn 7/11, men varm-maten på Chilli-serveringen så mer eller mindre ut som dritt, bokstavelig talt. Konsentrerer meg hardt, men kan ikke komme på å ha sett noe så uapetittelig ment som menneskeføde tidligere. Driften av stedet foregår vel i et slags monopolmarked, og det bærer det i alle høyeste grad preg av. Æsj.

Link to post
Share on other sites

Er den nye Viknes 930 utstilt på messa?

 

Hvis ja ...noen inntrykk å dele i tilfelle jeg ikke rekker å dra innom i morgen?

 

Har kikket litt på bilder, og den båten tiltaler meg :thumbsup:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Snakket litt med Marex gutta når jeg var der. De stilte med 4 båter og stor stand. Hadde solgt 1 350CC og mente de skulle få solgt både ne 300SC og 370 AFT før messa var over. De mente messa var blitt enda mere interessant for dem da så mange andre konkurrenter holdt seg borte. Vet også at Aquador, Bavareia og Heitmann solgte båter på messa. DE som var der tor jeg faktisk fikk litt ekstra salg pga mindre konkurranse. Selv kjøpte jeg kartverk og en ny HH jakke på rabatt. Skal se bra ut når jeg navigerer ekstra trygt i år :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...