Jump to content

Bunnsmøre båt på henger


Psytrox

Recommended Posts

Hei,

 

 

 

Er ganske ny i båtlivet. Kjøpte ny båt sommer i fjord, og har ingen erfaring.

 

Båten står nå på henger, og påsken nærmer seg med stormskritt. Vil ha båten på vannet til påske. Men må legge på nytt bunnstoff. Men lurer på åssen jeg gjør det sikkelig når båten står på henger. Kommer jo ikke til helt under, der båten står på hengeren. Støttene kan jeg jo flytte en av gangen.

 

 

Er det noen som har noen gode tips og råd?

Link to post
Share on other sites

Ja, det går jo sikkert mulig å gjøre. Tror det skal gå helt fint. Tusen takk for svar. Har bare ett spørsmål til...

 

Det er tidligere (fra butikken) blitt brukt selvpolerende bunnstoff, i ganske bra stand. Burde det fjærnes først? Eller er det bare å male over med to strøk?

Link to post
Share on other sites

Hvorfor vil du i det hele tatt stoffe, og så to strøk da, når det allerede er bunnstoff på båten i "ganske bra stand"? Selvpolerende er aktivt så lenge det er noe igjen av det. I dag stoffet jeg faktisk min Saga 27, og det ble med flekking der det var tynnslitt, pluss litt ekstra i vannlinjen for pynten sin skyld. Bunnstoff er jo ikke akkurat billig, så jeg er glad jeg klarte meg med mindre enn en boks.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette blir litt; Don't worry, be happy, for en båt som tilbringer store deler av året på en henger vil neppe noen gang måtte frykte plastpest. Det er (to-komp) primer som hindrer vanninntrengning mens bunnstoffet kun hindrer groe. Har selv båt på henger, og denne ligger på sjøen tre/fire måneder og noen år stoffer jeg hele båten mens andre ganger bare flekker jeg hvis noe i det hele tatt. Skulle det gro i løpet av sesongen så er det jo fort gjort å ta den opp på hengerern, spyle av groen og legge på et strøk med bunnstoff.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...