Jump to content

Påsketuren 2012


Astor

Recommended Posts

Her kan det se ut til at påsken blir hjemme. Har fulgt værvarselet tett de siste par dager. Det har vekslet fra sol fra skyfri himmel til snøkav og kuling. Planen var å gå nordover til Kalvåg og ha påsken der men varselet var ikke så lovende. Reserve løsningen var å gå sydover til Husnes men der har også varselet forandret seg til det verre. Ting kan jo enda forandre seg til onsdag.

Link to post
Share on other sites

Kastet loss Lørdag 31.03 fra Bergen vest. Bunkret diesel på Fleslandkaien for 9,80 kroner literen før vi satt kursen mot Leirvik, Stord med snittfart på 26 knop, der vi overnatter fra lørdag til søndag. Pris for 1 natt ink. strøm 300,- eek.gif Dro fra Leirvik 11:00 søndag morgen da vi satt kursen mot Haugesund. Bølgehøyden over Sletta var ca 2,5 meter på det ''verste''.

Ryvarden fyr:

ryvarden_fyr.jpg

 

 

 

Ankom Haugesund ca 11:50. Pris for havnavgift ink strøm 175,- natten thumbsup.gif Koselig plass med mye og kikke på wink.gif Igår (søndag) hadde vi oss en tur på Dolly dimpels og kino. Idag har vi gått tur til Oasen storsenter som ligger rett over grensen på Karmøy, fin spasertur på ca. 50 minutt hver vei. Været er fint med korte snøbyger innimellom.

 

Ellers litt bilder fra turen:

 

Fortøyd i Haugesund:

2e3sikn.jpg

 

35ars08.jpg

24de8ll.jpg

 

Matet litt fugler har vi også wink.gif

1603bpf.jpg

nm19bt.jpg

muer6o.jpg

2dvj5sk.jpg

 

Fine svaner

5eg2u9.jpg

Imorgen Reiser vi nordover igjen, så får vi se hvor vi dukker opp flag.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Så dre gikk sørover gjennom Kostersundet på i går etterm. Skipet. Gikk til Juthlmn. så vidt jeg frstod?

Sjøl inviterte vi alle kjente vi så på sildeparty i Escada på kvelden. Det ble stinn brakke med 17 til bords. Så i ettertid at det var noen vi ikke fikk bedt, da jeg ikke så folk i alle båtene da jeg gikk runden. Vel vel, da for vi ta det en annen gang. Tviler vel egentlig på om vi kunne fått presset inn så mange flere også, uten å ta de nedre gemakker i bruk?

Svært hyggelig party ble det, og jeg tror faktisk samtlige tilstedeværende båter er BP-medlemmer

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Svært hyggelig party ble det, og jeg tror faktisk samtlige tilstedeværende båter er BP-medlemmer

Takk til Ingar som har gitt oss muligheten til å bli kjrnt med så mange hyggelige mennesker på sjøen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Da har varselet forandret seg så vi kaster loss for påsketur i morgen tidlig å setter snuten mot Rosendal :thumbsup: . Blir en tur på ca 70 nautiske. Er det noen andre her inne som skal i den retning? Søndag går vi fra Rosendal til Storebø på Austevoll for å besøke litt familie.

Link to post
Share on other sites

I morgen tidlig settes kursen mot Bekkjarvik. Storm og Yr.no varsler litt varierende vær - men slett ikke så værst likevel.

Noe som allerede ligger i Bekkjarvik og kan rapportere om der fortsatt er plass.. ??? Mulig vi svipper innom Storebø på returen, men sist vi lå der var der ikke strøm å oppdrive på kaiene, og stedet virket som det var igang med å forfalle. Synd, for Storebø er et koselig sted, så får håpe det er ordnet opp i dette.

 

Riktig god påske til alle BP-medlemmer

Redigert av Bonita I (see edit history)

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Svært hyggelig party ble det, og jeg tror faktisk samtlige tilstedeværende båter er BP-medlemmer

 

Det har blitt en hyggelig sosial tradisjon at vi har sildebord her i Kostersundet i påsken. Faktisk 6. Året på rad vi arrangerer dette. Er været fint og tmperaturen med oss har vi hatt det på brygga. Flott å hilse på båtvenner på påsketuren. God påske til dere alle.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I morgen tidlig settes kursen mot Bekkjarvik. Storm og Yr.no varsler litt varierende vær - men slett ikke så værst likevel.

Noe som allerede ligger i Bekkjarvik og kan rapportere om der fortsatt er plass.. ??? Mulig vi svipper innom Storebø på returen, men sist vi lå der var der ikke strøm å oppdrive på kaiene, og stedet virket som det var igang med å forfalle. Synd, for Storebø er et koselig sted, så får håpe det er ordnet opp i dette.

 

Riktig god påske til alle BP-medlemmer

 

 

Ifølge rykter eg har hørt at de skulle ordne og friske opp i storebø gjestehavn og være klar til båtsesong 2012, så eg har ikke vært der enda, kommer til å gjøre i løpet av mai mnd , tror eg.

P.S er enig med deg de er koselige sted men forfaller i det siste.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Ekenäs er bra. mye liv og røre, ferje på ferje med betongbiler som har betong til "naturum"-bygget (besøkssenteret) til nasjonalparken.

Astor ble observert med øyet og på AIS på veg østover ut fra Kostersundet.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Nå går turen til båthavnen og klargjøre for påskeferie, turen går til Husnes gjestehavn i år:-)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Er det mye båter på Koster Nå? ( Koster sundet eller Ekenes) Eller er folk skremt bort p.g.a vindvarselet i morgen ?

Masse plass i det nye gjesteanlegget nord for moloen på Ekenäs.

Innafor moloen er det to lag langs brygga; av hensyn til stadig trafikk av rutebåtene og ferjer med byggeplasstrafikk er det ikke så greit med særlig mange flere utapå hverandre.

(tillegg) vindvarselet for torsdag er kuling fra VSV; i Ekenäs ligger man godt i le.

Redigert av Salt - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...