Jump to content

Påsketuren 2012


Astor

Recommended Posts

Noen har allerede kastet loss og er på vei til årets påsketur. La oss håpe Vår Herre er såpass rettferdig at han lar godværet slippe til over det ganske land.

 

Astor ligger ferieklar og bare venter på ny kurs sørover mot Koster. Vi drar etter jobben i morgen. Det blåser friskt i Oslofjorden i dag og fortsetter det fra samme retning håper vi den legger seg mer på nord og gir oss vind rett akter.

Fruen tar med sild og flattbrød, tradisjonen tro. Blir det godt vær satser vi på langbord på brygga og ber inn folk. De som ikke liker sild finner vi noe annet til. Alle bidrar med litt hver.

 

I fjor la vi kursen om Skjærhallen på vei hjem. Et sted vi alltid har dratt rett forbi. Det gjør vi ikke mer. Et utrolig koslig sted.

 

God påske folkens! :flag_sw:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Som du vet, noen kommer og noen går. Vi går til Strømstad og nordover inn i påskedagene ettersom vi kommer så tidlig.

Flere som gjør dette.

 

Værmeldinga melder silkeføre nedover i morgen. Det lover jo bra.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tidlig sesong er altid en utfordring. I havna hs oss har de ikke satt på vannet enda. :headbang: Vann er i grunn litt kjekt å ha. Vi drar av sted på fredag og håper at vi kan fylle underveis. Son blir nok første stopp for turen på fredag.

 

Er det noen som vet om de har satt på vannet i gjestehavna i Son ?

Link to post
Share on other sites

Regner med at vi blir rundt på Hvaler frem til søndag ettermiddag. Da går vi til Strømstad for bunkring.

Er det ikke billigere å bunkre på Hvaler? Evt. Glommen Bunkerservice i Fredrikstad? Jeg har aldri fyllt i Utgårdskilen, men de har visst brukbare priser der også så vidt jeg forstår.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke billigere å bunkre på Hvaler? Evt. Glommen Bunkerservice i Fredrikstad?

Med fare for å virke forutinntatt, så tipper jeg at det er noe adskillig mer velsmakende Skipet 5 skal bunkre i Strømstad... :smiley:

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Går over til Stømstad fra Tønsberg midt på dagen i morgen.

Må få vasket noe klær og handlet litt, før kursen går over til Kostersund Fredag morgen. Blir vel liggende i Kostersund frem til Mandag/Tirsdag.

Da må jeg tilbake til Strømstad for å hente matrosen og turen går sydover til Grebbestad/Fjellbakka. Er i allefall det som er planen pr,nå.

 

Alltid litt spennende med Påsketuren.

I fjor sprang varmeveksleren lekk med ett par hundre liter vann i motorrommet som resultat.

Året før, var det dritt på tankene, med tette filtre, tauing og tanksjau som resultat.

Hva skjer i år :confused: :confused: :saint::sweat:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Kommer an på hva som skal bunkres det Komodo.

Er Glommen Diesel i gang for sesongen?

Tenkte jeg skulle fylle snaue 1000 ltr, på Valle i morgen, men hvis Glommen er åpen er det normalt rimeligere der.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er det ikke billigere å bunkre på Hvaler? Evt. Glommen Bunkerservice i Fredrikstad? Jeg har aldri fyllt i Utgårdskilen, men de har visst brukbare priser der også så vidt jeg forstår.

 

 

Med fare for å virke forutinntatt, så tipper jeg at det er noe adskillig mer velsmakende Skipet 5 skal bunkre i Strømstad... :smiley:

 

Helt riktig, det er nok ikke diesel som skal bunkres i Strømstad. Det blir nok mat og litt fra System Bolaget. :cheers:

/per

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...