Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 ikke vet jeg men jeg gikk inn på ipaddens app store - søkte på navionics og vips hadde jeg forskjellige sjøkartområder og velge i Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 slik ser navionicsen min ut og den snur etter hvor jeg kjører Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Honduras Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 På Appstore får du fram apper både til iPhone og Ipad. Så man bør forsikre seg om at man laster ned riktig. Jeg bruker selv en gammel Navionics Marine Norway iPhone app på min iPad. Det går helt greit, det blir bare ikke så veldig høy oppløsning. I tillegg mister man enkelte muligheter. Men man finner fint fram til både Fredagshølet, Bællen og Dritær'n med den også... (litt Østfold-plasser på tampen her) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hakkannen Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 slik ser navionicsen min ut og den snur etter hvor jeg kjører Ligner på den jeg har, men som Honduras sier, sannsynligvis har du iPhone-varianten. Synes å huske en kamerat med iPhone nevnte at han har fått mulighet for kurs opp på iPhonen sin. Kan også stemme ganske bra med prisen du betalte, ble nesten litt sur over at jeg selv betalte så mye for HD-versjonen her Men har forstått det slik at HD har bedre grafikk, i alle fall til bruk på iPad i forhold til iPhone-versjonen. Synes Navionics burde mekke til kurs opp også på HD-versjonen Og komme seg tilbake på appstore så også andre får glede av dette greie verktøyet! Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Jeg handla "new iPad" på mandag og lasta ned Navionics HD for pad mandag kveld, kartet er som andre skriver her nord opp. Håper også på en oppdatering av dette samt litt klarere tegn på interesante og uinteressante grunner :) Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Dette er i hvert fall hva som dukker opp nå når man søker på Navionics i App Store: Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 8.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 (redigert) Ja det er dette eg og får opp som søkeresultat på navionics. Lite marinekart å spore her... Redigert 8.April.2012 av magnumlars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Ja det er dette eg og får opp som søkeresultat på navionics. Lite marinekart å spore her... Hva med å kontakte medlemmet under og be om at han sender dere direkte linken til denne appen... Det burde jo være en smal sak for en som bruker sterke nok briller til å finne denne marinekart appen.. gå på app store og søk navionics hvis du ikke finner det må du selge ipadden og kjøpe deg en 55 tommer eller meget sterke briller, evnt kikkert Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
alidal Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Er kun ski-appene som kommer opp på Iphone også.... Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 det ligger ihvvertfall i play store til android. lastet ned både til optimus 2x og til asus transformer pad i går.. det kommer nok tilbake snart. sikkert bare en oppdatering eller prisjustering som nevnt tidligere.. men det går jo an å kontakte en forhandler etter påske å høre om de vet noe, eventuelt fylle ut skjemaet om feilrapportering på hjemmesiden til Navionics og se om man får svar derifra. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
mtvedten Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Håper bare at de ikke er så teite som sist, og lanserete en helt ny App (i stedet for en ny versjon) - sånn man måtte kjøpe og betale for samme appen en gang til, både på iPhone og iPad... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 du får trøste deg med at nord opp er den "proffe" måten å navigere på:) Baug opp blir bare tull med et kart som hopper frem og tilbake med kursendringene dine. Gjør deg selv en kjempetjeneste og bli vant til Nord opp både på radar og kart:) Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Du kan finne både "iNavX Marine Navigation" og "Jeppesen Marine Plan2Nav" i Appstore. Så vidt jeg vet så bruker begge disse applikasjonene såkalt "in app purchase". Det betyr at det kan følge med noen kart i selve app-en, men skal du ha utvidet område så kjøper du disse kartene i selve appen. De leveres via AppStore som vanlig, men du kan ikke søke dem frem. "Jeppesen Marine Plan2Nav" er en gratis app som kan "oppgraderes" for å få flere og bedre kart (basert på CMAP). Se mer her. "iNavX Marine Navigation" koster penger, men leveres med kart over store deler av USA (type Navionics). Du kan deretter legge til andre Navionics kart. Disse dekker også Norge (samme type kart som de som leveres til vanlige kartplottere). Se mer her. Håper dette var litt forklarende. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 9.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Utolmodig som eg er måtte eg laste ned isailor og kart Oslo-Ålesund. Bra kart, men litt irriterande at ein må zoome so mykje inn for å få fram detaljar. Nokon som veit om dette kan gjerast noko med? Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Fra Navionics: Navionics @Susan: Navionics has removed its applications from iTunes for maintenance and improvements. They will be available again very soon. Keep checking back. Thank you. fredag kl. 09:48 Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
mhemil Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Blir spennende å se om de gjør noen av de etterspurte oppgraderingene. Bla. visning av loddeskudd. Litt tungvint å måtte klikke på disse for å få opp dybden. Syncing mellom devices funker også kun delvis. Jeg har hatt mange support cases med Italienerne, og det er mye å gå på i forhold til stabiliteten av programmet. Alt i alt synes jeg Navionics for iPad er kjempebra. Blir spennende å se hva Garmin kommer med til sommeren. Tipper dette blir en real utfordrer til Navionics. Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 (redigert) Fra Navionics:Navionics @Susan: Navionics has removed its applications from iTunes for maintenance and improvements. They will be available again very soon. Keep checking back. Thank you.fredag kl. 09:48 Da hjalp det visst ikke med briller, kikkert eller 55 tommer allikevel... Redigert 10.April.2012 av Strekkfisken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Da hjalp det visst ikke med briller, kikkert eller 55 tommer allikevel... Det ser slik ut, iallefall for de av oss som har orden på gangsynet.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
fetveit Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 gulesider har sjøkart app, men trenger konstant internett oppkobling. dette kan gjøres via share wifi på tlf for eks. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Det ser slik ut, iallefall for de av oss som har orden på gangsynet.. Endelig fikk du noe igjen , ganske rart at den var vekk etter bare noen timer jeg satte og tittet på den Klarer og svelge en kamel jeg , ja jeg hadde feil , veldig lei meg og hvertfall at du så feilen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Akora Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 du får trøste deg med at nord opp er den "proffe" måten å navigere på:) Baug opp blir bare tull med et kart som hopper frem og tilbake med kursendringene dine. Gjør deg selv en kjempetjeneste og bli vant til Nord opp både på radar og kart:) Nord opp på radar..? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 (redigert) April 11, 2012 Marine iPhone and iPad apps under maintenance In order to supply you with the best possible user experience, Marine Apps are temporarily unavailable on iTunes for maintenance and enhancements. The newest version will be on line by the end of April. Of course, all prior versions are working as usual but updates will be unavailable until the new version is released. Please contact mobile@navionics.com with any questions. Thank you for your continued support. Kopiert fra Navionics hjemmesider Redigert 11.April.2012 av fluefiskeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Navionics Marine er igjen tilgjengelig i app store uten at jeg kan se de helt store endringene. Virker som en ren bug fix der den tidligere oppdaterte versjonen inneholdt så store feil at de valgte å fjerne appen midlertidig. Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Kan du legge inn linken du finner denne på? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Åpne app store og søk på Navionics (iPhone og iPad). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.