Jmek1 Startet 8.April.2012 Link til dette innlegget Startet 8.April.2012 Noen som har erfart slakk i styresnekka på Bavaria? Har en 2007 30 sport med slakk i rattet. Gjør vel egentlig ikke noe, men er irriterende. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Har du sjekket oljenivået på rattpumpen? Hvis ikke bør du gjøre det først og evt. etterfylle olje. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Om det er VP D motor så er det hydraulisk styring. Liten plastmutter på stureklokka innenfor rattet. Åpne denne, sjekk oljenivå. Nivået står beskrevet i instruksjonsboka. Fyll olje til rett nivå. Før du setter på mutteren igjen kan du sveive rattet til fulle utslag noen ganger for å lyfte ut eventuelle luftbobler. Om nivået på olja stadig synker må du sjekke for lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Jmek1 Svart 17.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2012 Oljenivået er bra. Har ikke dødgang men slakk i selve rattstammen. Ser ut som det er foringa som er slitt. Litt merkelig etter 280 timer... Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 17.April.2012 Link til dette innlegget Svart 17.April.2012 (redigert) En kamerat med tror det var 270 og VPD3 erfarte slakk i rattakselen allerede andre sesongen med ny båt. Han trodde det bare å teite opp et et eller annet, men ny kjøper av båten mente det var lagt mer komplisert. Hva det egentlig var for feil vet jeg desverre ikke. Hva med å prøve 5 års reklamasjonsrett (hvis det fortsatt er tid) og la selger finne ut hva slarket skyldes. Redigert 17.April.2012 av atletico1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 Ser dette er en gammel tråd men akkurat dette problemet har jeg også. Jeg har akkurat fått montert ny hydraulisk styring med tilt (var tilt originalt også) Alt er nytt men alikevel har jeg ca en cm slakk før den begynner å "ta". Jeg også lurer veldig på hvorfor det er slik ? Virker som om det er slakk i overgang mellom ratt og aksel i pumpa....... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 Da ville jeg tatt av rattet og sjekket om kilen er intakt og passer til kilesporet i rattet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Christina 3 Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 Takker for tips....skal gjøre det etterhvert. Til opplysning er det av merket Baystar/Seastar. Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 Det skal vel være litt slakk forårsaket av tilbakeslagsventilen. Det er slik på Sleipner sine styringer i allefall. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 Jeg hadde gammel hydraulisk styring med ventil på gamlebåten. Ikke tegn til slakke som forklart her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.