Jump to content

"Ny" motor til gammel båt


thberg

Recommended Posts

Hei.

 

jeg har vurdert å bytte ut en veldig gammel motor som står på en skjærgårdsjeep og sette på en nyere. Jeg snakker om motor fra 1995-2000. Når jeg ser på finn så ser jeg at enkelte selger full pakke mens andre bare motor.

 

Sånn som båten min er nå så har jeg ratt, elstart, tank, gasspake. Men det står en Evinrude på båten og jeg vurderer en nyere yamaha 2 takter 55hk. Er det noe jeg må passe på om jeg bytter motor? noe som må passe? spesielle mål? Jeg har prøvd å søkt litt, men jeg roter meg bare bort på forumet :)

 

Thberg

Link to post
Share on other sites

Johnson og Evinrude er i utgangspunktet samme motor, men med forskjellige dekor.

Samme som Mercury/Mariner.

Tror Johnson er faset ut nå, og at de bare kjører Evinrude videre, men det skal jeg ikke si helt sikkert.

 

Hvis du kjøper motor fra 40-50 hk følger ofte kontrollboksen med. Du bør ihvertfall spørre om det. Hvis ikke finnes det en del som annonserer brukte bokser på Finn. Søk på kontrollboks + ønsket merke, så får du gjerne en god del alternativer.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hva slags motorstørrelse og ca år er dagens motor. Evt legg inn bilde.

 

Og hva slags båt skal den på?

 

Bolthull motorbrakett følger oftest "BIA bolt pattern" slik at motorer innenfor samme størrelse kan bruke samme hull i akterspeilet

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...