Jump to content

Skal navngi en svensk skjønnhet, hva skal hu hete?

SIR DAY

Hva skal hu hete?  

59 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har kjøpt meg en liten svensk skjønnhet på 26 fot, en ekte Olle Enderlein-designa kystkrysser fra 1965. Båten er laget av mahogny på ekespant, og har vært gjennom en fullstendig restaurering, også totaloverhalt motor. Den står fortsatt på land i Sverige, jobber intenst med å montere og skru, sjøsetting om ett par uker, og kan forespeile en "hentetur-tråd" her senere.

Navnevalg - jeg trenger hjelp, og overlater til BPs brukere å avgjøre navnet!

1. LADY DAY (etter Billie Hollyday) - En av samme type ble brukt til Atlanterkryssing av en svensk ung musikkprofessor, de reiste rundt i Karibien og gjorde opptak av karibisk folkemusikk. Denne båten het LADY DAY, og hele historien rundt den er så fantastisk at jeg har lyst til å ta samme navn.....

2. DEN DAMA - Det er en butikk i Oslo med samme navn som drives av ei venninne av meg, ser for meg sponsing...

3. DAMA - er ft. uten dame, så jeg kan evt skryte på meg at "jeg er på tur med dama"....

STEM, og kommenter!!!

Her er skjønnheten som lokker meg inn på "den svenske synden" :giggle:

heltlik.jpg

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Selv likte jeg LADY DAY best av disse tre alternativene..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Kan jeg få tillate meg å foreslå et annet navn? Estelle Silvia Ewa Mary er jo fint.....

Hehe, det er vel første gang noen har fått barnebarnet oppkalt etter sine favorittstrippere :giggle: :giggle: :giggle:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den flotte båten hadde jeg lyst på, men fikk aldri somlet meg til Sverige for å se på den. Gratulerer med nydelig båt :thumbsup:

Lady Day er et flott valg av navn hvis det blir det.

Det var egentlig noe helt annet jeg var på jakt etter, men etter tilfeldigheter etter tilfeldigheter så fikk jeg se den med egne øyne, - og ja jeg ble forelska. Veldig hyggelig pris, fra en veldig hyggelig og behjelpelig selger... Vil ikke strø salt i såret, men det var ett "fynd". Inviterer deg på tur, Alfaerik! Slutten av mai.... :cheers_wine:

:thumbsup: :thumbsup: Vet du hva båttypen heter og hvor den er produsert?

Hjuvikkryssare heter den på svensk, skroget ble bygget av Centromor i Polen, innredning, dekk og motor satt på av Hjuvikverftet (like ved Gøteborg).

"Bastant og overdimensjonert byggnad" meldte de svenske båtbladene da den ble lansert i 1965. Kalles også "konverterad folkbåt", den går litt utenfor standarden: Større/høyere hytte, mer seilføring, 10% mer vekt i kjølen. Denne har byggenr 12, antar det ble laget i underkant av 50, har oppsport 5 nå, minst 2 andre skal være i Karibien/USA.

Burde være noe svensk, og gjerne noe som kan knyttes til den svenske skjærgården

Ingen hannkjønn som har sett på Saltkråkan kan vel glemme "Malin".... Sol, Sommer, Svensk Skjærgård og Malin. Blir vel ikke bedre enn det... :cool:

saltkrakan4_155x220.jpg

Redigert av Honduras (see edit history)

Gml & fortsatt god?

I eksepsjonelt god stand. Med den pertentlige skrogbehandlingen forrige eier nedla, kan man si at den er "bedre enn ny"......

Ingen hannkjønn som har sett på Saltkråkan kan vel glemme "Malin".... Sol, Sommer, Svensk Skjærgård og Malin. Blir vel ikke bedre enn det... :cool:

saltkrakan4_155x220.jpg

Jeg så ikke så mye på Saltkråkan, men Malin var jo ei flott dame da!!!

OPPSUMMERINGER

LADY DAY var også mitt arbeidsnavn, og av 38 stemmer er 32 for det... (+ min, jeg trykka feil :giggle:)

Så da er det bare å bestille folie til hekken.... :thumbsup:

Takker de som har "bekreftet" min magefølelse :cheers_wine:

REGINA III: Takker for hilsen, båten blir en del i deres område i sommer, før den store turen rundt og helt inn til Ulvik. Kaller dere opp når jeg er i nærheten! :cheers_wine:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...