SIR DAY Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 (redigert) Har kjøpt meg en liten svensk skjønnhet på 26 fot, en ekte Olle Enderlein-designa kystkrysser fra 1965. Båten er laget av mahogny på ekespant, og har vært gjennom en fullstendig restaurering, også totaloverhalt motor. Den står fortsatt på land i Sverige, jobber intenst med å montere og skru, sjøsetting om ett par uker, og kan forespeile en "hentetur-tråd" her senere. Navnevalg - jeg trenger hjelp, og overlater til BPs brukere å avgjøre navnet! 1. LADY DAY (etter Billie Hollyday) - En av samme type ble brukt til Atlanterkryssing av en svensk ung musikkprofessor, de reiste rundt i Karibien og gjorde opptak av karibisk folkemusikk. Denne båten het LADY DAY, og hele historien rundt den er så fantastisk at jeg har lyst til å ta samme navn..... 2. DEN DAMA - Det er en butikk i Oslo med samme navn som drives av ei venninne av meg, ser for meg sponsing... 3. DAMA - er ft. uten dame, så jeg kan evt skryte på meg at "jeg er på tur med dama".... STEM, og kommenter!!! Her er skjønnheten som lokker meg inn på "den svenske synden" Redigert 14.April.2012 av bombom (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Sydvesten Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Selv likte jeg LADY DAY best av disse tre alternativene.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
DieselDahl Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Kan jeg få tillate meg å foreslå et annet navn? Estelle Silvia Ewa Mary er jo fint..... Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Kan jeg få tillate meg å foreslå et annet navn? Estelle Silvia Ewa Mary er jo fint..... Hehe, det er vel første gang noen har fått barnebarnet oppkalt etter sine favorittstrippere :giggle: Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Slangemannen Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 (redigert) Den flotte båten hadde jeg lyst på, men fikk aldri somlet meg til Sverige for å se på den. Gratulerer med nydelig båt Lady Day er et flott valg av navn hvis det blir det. Redigert 14.April.2012 av Alfaerik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Den flotte båten hadde jeg lyst på, men fikk aldri somlet meg til Sverige for å se på den. Gratulerer med nydelig båt Lady Day er et flott valg av navn hvis det blir det. Det var egentlig noe helt annet jeg var på jakt etter, men etter tilfeldigheter etter tilfeldigheter så fikk jeg se den med egne øyne, - og ja jeg ble forelska. Veldig hyggelig pris, fra en veldig hyggelig og behjelpelig selger... Vil ikke strø salt i såret, men det var ett "fynd". Inviterer deg på tur, Alfaerik! Slutten av mai.... Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
bliss X Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Har kjøpt meg en liten svensk skjønnhet på 26 fot, en ekte Olle Enderlein-designa kystkrysser fra 1965. Båten er laget av mahogny på ekespant, og har vært gjennom en fullstendig restaurering :thumbsup: Vet du hva båttypen heter og hvor den er produsert? Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 (redigert) :thumbsup: Vet du hva båttypen heter og hvor den er produsert? Hjuvikkryssare heter den på svensk, skroget ble bygget av Centromor i Polen, innredning, dekk og motor satt på av Hjuvikverftet (like ved Gøteborg). "Bastant og overdimensjonert byggnad" meldte de svenske båtbladene da den ble lansert i 1965. Kalles også "konverterad folkbåt", den går litt utenfor standarden: Større/høyere hytte, mer seilføring, 10% mer vekt i kjølen. Denne har byggenr 12, antar det ble laget i underkant av 50, har oppsport 5 nå, minst 2 andre skal være i Karibien/USA. Redigert 14.April.2012 av bombom (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Slangemannen Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Takk for invitasjonen, og jeg blir gjerne med en tur på fjorden. Regner med at du skal ha den i Oslo. Vi har fått plass på Lakseberget til snekka vår da det er 7 års ventetid i Frognerkilen. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 tre i skrog? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Mahogny på ekespant står det i første innlegg Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Fleskfia Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Stemte på Lady Day, lekkert navn til lekker skute... De andre var vel ikke noe som passet til den lekre farkosten her... Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Gratulerer med et vakkert sjøsmykke. Lady Day fikk min stemmeMvh Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
bliss X Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 antar det ble laget i underkant av 50, har oppsport 5 nå, minst 2 andre skal være i Karibien/USA. Tror jeg så en i oslofjorden for et par år siden, men tok den for å være en p-28 Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 ''Flickan'' eller kanskje ''Flickan Min'' synes jeg hadde passet bra som navn på den båten ettersom den er svensk.. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Gml & fortsatt god? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Burde være noe svensk, og gjerne noe som kan knyttes til den svenske skjærgården Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Et fint svensk navn på en seilbåt synes jeg er "Frid" (fred på norsk). Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 (redigert) Burde være noe svensk, og gjerne noe som kan knyttes til den svenske skjærgården Ingen hannkjønn som har sett på Saltkråkan kan vel glemme "Malin".... Sol, Sommer, Svensk Skjærgård og Malin. Blir vel ikke bedre enn det... Redigert 15.April.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SIR DAY Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 (redigert) Gml & fortsatt god? I eksepsjonelt god stand. Med den pertentlige skrogbehandlingen forrige eier nedla, kan man si at den er "bedre enn ny"...... Ingen hannkjønn som har sett på Saltkråkan kan vel glemme "Malin".... Sol, Sommer, Svensk Skjærgård og Malin. Blir vel ikke bedre enn det... Jeg så ikke så mye på Saltkråkan, men Malin var jo ei flott dame da!!! OPPSUMMERINGER LADY DAY var også mitt arbeidsnavn, og av 38 stemmer er 32 for det... (+ min, jeg trykka feil ) Så da er det bare å bestille folie til hekken.... Takker de som har "bekreftet" min magefølelse Redigert 15.April.2012 av bombom (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Regina III Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Gratulerer, Bombom! Hun ER en sjønnhet, og det er så godt at slike blir tatt vare på. Du bare MÅ tiltale henne med det respektfulle navn hun fortjener, "Lady Day"! De andre alternativene fortjener hun bare ikke å bli kalt, May (skal hilse) er helt enig! Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 REGINA III: Takker for hilsen, båten blir en del i deres område i sommer, før den store turen rundt og helt inn til Ulvik. Kaller dere opp når jeg er i nærheten! Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
ksaunan Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Hei! Den ser jo skjønn ut! Jeg har også invistert i en skjønnhet og svensk; Safir 32`. 78 modell i plast. Noen med kjennskap til denne! Skal seile den fra Tronheim til Steinkjer på lørdag. 10 timer med repetisjon og opplæring. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Greta Garbo. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.