winracee Startet 14.April.2012 Link til dette innlegget Startet 14.April.2012 (redigert) Jeg lurte på hvordan merke det er på denne speedbåten Redigert 14.April.2012 av winracee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vallbein Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 HVORDAN båt ?????? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 umulig å si ut fra bildet, kan være hjemmebygg også. Legg inn et bilde som viser bunn og akterspeil også, så kanskje det er mulig å si mer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
winracee Svart 15.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Det er ikke min båt men en kompis av meg sin. kan spør om fler bilder Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 minner kanskje litt om en hurricane kopi... men er ikke sikker på det.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
pberg Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 "Hvordan båt" kommer av en stygg talefeil som er veldig utbredt på østlandet. Av en eller annen grunn liker de å bruke uttrykket "åssen båt er det" i dagligtalen, og når de så skal skrive dette på nettet, så oversetter de "åssen" til "hvordan", i stedet for "hva slags"... Sitér dette innlegget Link to post
vallbein Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 "Hvordan båt" kommer av en stygg talefeil som er veldig utbredt på østlandet. Av en eller annen grunn liker de å bruke uttrykket "åssen båt er det" i dagligtalen, og når de så skal skrive dette på nettet, så oversetter de "åssen" til "hvordan", i stedet for "hva slags"... Jepp, jeg skjønner jo selvfølgelig det ;) Kan også være at østlendingene synes det oppfattes som simpelt å skrive "hva slags ", så da skriver de heller "hvordan" uten å tenke på hva ordet betyr (eller fordi de ikke vet hva ordet betyr) . Oi, nå blir det mye kjeft å få ;) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 (redigert) HVORDAN båt ?????? Oi, nå blir det mye kjeft å få ;) Ja, det blir det. Dette er ikke et rettskrivingsforum, og vi pleier ikke å påtale slikt her på BP. Synes vi skal fortsette med det. Kjenner til den ungdommelige omskrivingen på dette punktet. I løpet av 20-30 år er dette kanskje godkjent form. Sammen med "fordeler og bakdeler"... Når det gjelder selve båten, kan det være en Fugitive/Seaflyer variant. Redigert 16.April.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
BAN Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Ja, det blir det. Dette er ikke et rettskrivingsforum, og vi pleier ikke å påtale slikt her på BP. Man kunne kanskje begynne å rette opp i disse feilene siden skolen ikke gjør det. Feil spørreord og ordelingsfeil gjør at mange ikke gidder å svare da det er for tungvint å tyde det som blir skrevet. Forumreglene sier også at man skal passe på rettskrivingen. Og før dyslektikerne kommer, så ser de fleste av oss forskjell på dyslektiske (er der et ord?) feilskrivinger, og radbrekking av språket. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 (redigert) Med fare for å dra denne tråden om speedbåt over i noe helt annet, det som irriterer meg mest på VG-nett og tilsvarende er de stakkarene som ikke har noe annet i bringe i svartråder enn kritikk av trådstarters rettskriving eller mangel på sådan. Ødelegger totalt et forum ganske raskt. Bare lev med det... Redigert 16.April.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
larsstraalheim Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Ja, det blir det. Dette er ikke et rettskrivingsforum, og vi pleier ikke å påtale slikt her på BP. Synes vi skal fortsette med det. Kjenner til den ungdommelige omskrivingen på dette punktet. I løpet av 20-30 år er dette kanskje godkjent form. Sammen med "fordeler og bakdeler"... Problemet med denne språkbruken er at tittelen på postingen kan bli totalt uforståelig om man ikke har lokal kunnskap om lokal radbrekking av språket. Om moderator skal bry seg så vil det jo være fint om tittel på postingen da ble endret til noe som de fleste forstod. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 (redigert) HVORDAN båt ?????? Ja, ikke sant? SPØRREREGLE av André Bjerke ² SPØRREORD HVOR og HVA og HVEM og HVORDAN bodde i et hus ved Jordan. Men en dag var HVOR blitt vekk. HVA var nesten hvit av skrekk. -Han er ikke kommet hjem! -Hvem? sa HVORDAN. -Hva? sa HVEM. HVA sa: -Hvor er HVOR blitt av? -HVOR er vekk! sa HVEM til HVA. -Kanskje HVOR er falt i Jordan! -Jordan? Hvordan det? sa HVORDAN. Da kom HVOR med HVIS og sa: -Kan HVIS bo her? -Ja, sa HVA - -hvis HVIS vil! Nå er de fem: HVOR, HVA, HVORDAN, HVIS og HVEM. Edit: Jeg måtte bare! Redigert 16.April.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Jepp, jeg skjønner jo selvfølgelig det ;) Kan også være at østlendingene synes det oppfattes som simpelt å skrive "hva slags ", så da skriver de heller "hvordan" uten å tenke på hva ordet betyr (eller fordi de ikke vet hva ordet betyr) . Oi, nå blir det mye kjeft å få ;) Hvilken! @Topic sorry, mer bilder Sitér dette innlegget Link to post
winracee Svart 16.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Jeg beklager at jeg har noen skrivefeil, Jeg lurte litt på om det var en barracuda 14 ?. Meg og kompisen min har denne brukern sammen så kommer nok noen bilder snart :) Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Kom gjerne med flere bilder da denne så tøff ut. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 (redigert) Det er vel nok av medlemmer her på forumet som skriver i egne dialekter som er nesten uforståelige for en stakkars østlending, så om noen skulle våge seg til å skrive hvordan, eller enda verre "åssen", så er det vel ingen krise, selv om jeg personlig nok hadde skrevet "hvilken type" i stedet for "hvordan type". Nok rettskrivning, det ser mer ut som en Hurrycane 370 som nevnt over enn en Winrace for meg, men det ble bygget en del varianter og kopier av denne typen båt, så akkurat hvilken type dette er, er vanskelig å si sikkert. Hurrycane formene var litt høyt og lavt en periode hvis jeg ikke husker feil, og det ble støpt mange varianter med forskjellige overdekk osv. Blant annet ble Cyber 370 støpt i samme formen og har samme skrog som Hurrycane. Winrace: Hurrycane: Redigert 16.April.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Båt typen er btw Gambler vis dere ikke kom frem til noe :) relativt sikker ! Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 En sånn https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=6765 ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Man kunne kanskje begynne å rette opp i disse feilene siden skolen ikke gjør det. Feil spørreord og ordelingsfeil gjør at mange ikke gidder å svare da det er for tungvint å tyde det som blir skrevet. Forumreglene sier også at man skal passe på rettskrivingen. Og før dyslektikerne kommer, så ser de fleste av oss forskjell på dyslektiske (er der et ord?) feilskrivinger, og radbrekking av språket. Og hvordan skrives orddeling? Hehe. Sorry.. Jeg måtte bare pirke.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.