Victora III Startet 16.Januar.2005 Del på Facebook Startet 16.Januar.2005 På tide med en ny poll igjen. Vi "båtplassen-folk" er jo "nevrotisk" glade i båtene våre og ser vel etter dem så ofte vi kan også når det er vinter. Etter 10 år med båt kan jeg skrive under på at båtlivet ikke bare "krever sitt" på sommerstid. Hele vinteren igjenom må det sjekkes at båten har det godt. Sitter preseningen godt? Står stativet stabilt? Hvordan er det med fukt? Har batteriene det godt? osv. Er gjerne nedom en gang i uka/hver 14.dag. Men hvor ofte ser du etter båten din? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Prøver å ta meg en tur i båtnaustet hver dag, jeg må jo det for å få båten ferdig til våren. Under uværsdager så er jeg der flere ganger om dagen, tilogmed på natta. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jada Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Her var det ikke så vanskelig å svare da båten ligger 2 meter fra kjøkkenvinduet og like langt fra inngangsdøra Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Jeg er såpass priviligert at jeg har det slik at jeg ser til til båten/fortøyningene etc minimum 3 ganger per dag, i og med at båten ligger midt i smørøyet i byen, slik at når jeg er på vei til/fra jobb ser jeg den, i tillegg til at jeg enten arbeider i den om kveldene eventuelt har ærender i byen på ettermiddag/kveld .... I disse vindfulle/stormflo tider setter jeg svært stor pris på å ha det såpass enkelt .... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Hei. Det blir ikke så ofte, ca. hver 3dje uke. Men så har jeg 7 mil å kjøre hver vei. Ellers står jo Trudelutt trygt på land, men må jo sjekke presenning, batteri osv. Etter kraftig vind som i det siste, blir det sjekk etter hver uværsrunde. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Quantum Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Er i båten en gang i uken hvis alt er normalt og det ikke er noe spesielt som skal gjøres. Men i perioder med dårlig vær er det oftere. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Astor Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Prøver å være ombord hver dag, men tiden rekker ikke alltid til. Nå i vinter har jeg jobbet med oppussingen av Astor. Mye jobb med gamle damer vet dere. Vinteren har vært snill og det har blitt noen timer. Når Astor ligger på vannet er jeg ombord hver dag. Det blir rundt 200 timers kjøring. Skulle gjerne vært mer. Neste vinter ligger jeg i boblehavn. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
OT-flyktning Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Her var det ikke så vanskelig å svare da båten ligger 2 meter fra kjøkkenvinduet og like langt fra inngangsdøra <{POST_SNAPBACK}> Samme her - okay da 15m Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Hver dag. Bruker å sykle når det ikke er alt for ufyselig vær. 3 km hver vei. Da får jeg litt trim også, enn om det har blitt litt lite med det i det siste pga. været. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
mami Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Ligger i boblehavn og ser båten når jeg kjører til og fra jobb, pluss gjerne ned en tur på kvelden! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 15m <{POST_SNAPBACK}> 15 m Da må du jo stege ut av tøflene og over i "orn'tlige" sko Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Om vinteren har jeg båten liggende inne på marina. Jeg er innom 2-4 ganger i måneden for å stille abstinensen og sjekke progresjon i arbeidet som gjøres med båten. Jeg har en jobb der jeg er en hel del på reise. Har tenkt tanken på at et web kamera på en av lyktestoplene i havna hadde vært tingen. Tanken er da at jeg sjekke hvordan "frøkna" har det ved å gå inn på en internett side. Er det noen som vet om dette er praktisk mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 10 minutter å gå, så det blir 2-3 ganger i uka. Var nede igår og la en pressening på plass på naboens båt, da den hadde blåst av. Han er ikke i god form, så jeg gjorde det. Skulle jeg ha betenkligheter med å gjøre en slik jobb??? Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jada Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 ......la en pressening på plass på naboens båt, da den hadde blåst av. Han er ikke i god form, så jeg gjorde det. Skulle jeg ha betenkligheter med å gjøre en slik jobb??? Nei, tvert imot. Her gjelder det å hjelpe hverandre Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Jeg har en jobb der jeg er en hel del på reise. Har tenkt tanken på at et web kamera på en av lyktestoplene i havna hadde vært tingen. Tanken er da at jeg sjekke hvordan "frøkna" har det ved å gå inn på en internett side. Er det noen som vet om dette er praktisk mulig? <{POST_SNAPBACK}> Da må du søke Georg Apenes (Datatilsynet) om tillatelse. Og det er ikke sikkert at det går like greit å få tillatelse dersom dette er et fritt tilgjengelig område. Har du derimot kamera inne i båten, er det visstnok ikke noe problem. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
M/S Bastard Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Sjekker båten hver dag, ligger jo på plenen hos naboen Og i morra er det full fart med snekring igjen Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Svarte at jeg ser etter den hver dag. da den ligger 10 meter fra huset. NÅ GÅR DET RETTE VEIEN...................... MVH Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Hver dag for meg, men det er jo pga. det er ren fryd å ha ny stor båt .... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Raymond I Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 (redigert) Hver dag. Men så er jeg så heldig at jeg bruker båten som bolig da Redigert 17.Januar.2005 av Raymond I (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 (redigert) Hei Jeg var ute en aldri så liten tur i går. Er innom havna 2 til 3 ggr. i uken, tillegg har vi en helårs fast ansatt vaktmester i båthavna som holder oppsyn alle hverdager. Alt funket som det skulle. Det bli i hvert fall ingen lang vinter. mvh giver Redigert 17.Januar.2005 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Båten står på havneområdet, og jeg har rundt regnet 1 minutts gange dit... Jeg ser båten fra stuevinduet, soveromsvinduet, loftstuevinduet, hjemmekontorvinduet osv, + at jeg kjører forbi den for å komme inn til byen. Ingen overdrivelse at presenning og stativ sjekkes hver dag... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Lingefan Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Om vinteren blir det aldri fordi båtene er på land ved feriestedet i Kragerø. Båthavnen tar seg av alt. Men om sommeren er det flere ganger daglig da båten ligger 5 meter nedenfor døren og siden det er på en liten øy så er det nødvendig å båte uansett hvor man skal eller hva man skal finne på. Til og med når man skal til naboen må man bruke båt . Ser frem til å få opp skikkelig bryggeanlegg slik at vi kanskje også få anskaffet en skikkelig båtpark konstruert av Linge . Men det må visst ordnes noen rettsaker først Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Jakob Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 (redigert) Har en mistanke om at denne ca. 1,20% pr. i dag(ser ikke til båten), ligger i en av marinaene i nærheten av meg. Er i båten hver dag. Redigert 17.Januar.2005 av Jakob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Egentlig ikke noen alternativer som passer, men svarte "hver dag". Personlig så besøker jeg ikke båten hver dag, men har fast havnesjef (to roterer med det og RNLI), som "går rundt å passer på". Jobben hans er å sjekke alle fortøyde båter, sjekke havneanlegget og fasiliteter. Han flytter på fendere hvis det er nødvendig, har ekstra fendere tilgjengelig, og hvis tauverk begynner å bli slitt, så rapporterer han det til eieren, og tilbyr utskifte til en hyggelig pris. I helgene blir sjekkingen min jobb.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Bitteliten Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Egentlig ikke noen alternativer som passer, men svarte "hver dag". Personlig så besøker jeg ikke båten hver dag, men har fast havnesjef (to roterer med det og RNLI), som "går rundt å passer på". Jobben hans er å sjekke alle fortøyde båter, sjekke havneanlegget og fasiliteter. Han flytter på fendere hvis det er nødvendig, har ekstra fendere tilgjengelig, og hvis tauverk begynner å bli slitt, så rapporterer han det til eieren, og tilbyr utskifte til en hyggelig pris. Dette er jo bare helt fantastisk service. Skulle ønske noe tilsvarende finnes i Norge. Og prisen for det hele er? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.