Jump to content

Hvor ofte ser du etter båten?

Victora III

Hvor ofte ser du etter båten om vinteren?  

251 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

På tide med en ny poll igjen. Vi "båtplassen-folk" er jo "nevrotisk" glade i båtene våre :smiley: og ser vel etter dem så ofte vi kan også når det er vinter.

Etter 10 år med båt kan jeg skrive under på at båtlivet ikke bare "krever sitt" på sommerstid. Hele vinteren igjenom må det sjekkes at båten har det godt. Sitter preseningen godt? Står stativet stabilt? Hvordan er det med fukt? Har batteriene det godt? osv. Er gjerne nedom en gang i uka/hver 14.dag. Men hvor ofte ser du etter båten din?

Jeg er såpass priviligert at jeg har det slik at jeg ser til til båten/fortøyningene etc minimum 3 ganger per dag, i og med at båten ligger midt i smørøyet i byen, slik at når jeg er på vei til/fra jobb ser jeg den, i tillegg til at jeg enten arbeider i den om kveldene eventuelt har ærender i byen på ettermiddag/kveld ....

I disse vindfulle/stormflo tider setter jeg svært stor pris på å ha det såpass enkelt ....

Hei.

Det blir ikke så ofte, ca. hver 3dje uke. Men så har jeg 7 mil å kjøre hver vei. Ellers står jo Trudelutt trygt på land, men må jo sjekke presenning, batteri osv. Etter kraftig vind som i det siste, blir det sjekk etter hver uværsrunde.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Prøver å være ombord hver dag, men tiden rekker ikke alltid til. Nå i vinter har jeg jobbet med oppussingen av Astor. Mye jobb med gamle damer vet dere. Vinteren har vært snill og det har blitt noen timer.

Når Astor ligger på vannet er jeg ombord hver dag. Det blir rundt 200 timers kjøring. Skulle gjerne vært mer. Neste vinter ligger jeg i boblehavn.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Om vinteren har jeg båten liggende inne på marina. Jeg er innom 2-4 ganger i måneden for å stille abstinensen og sjekke progresjon i arbeidet som gjøres med båten.

Jeg har en jobb der jeg er en hel del på reise. Har tenkt tanken på at et web kamera på en av lyktestoplene i havna hadde vært tingen. Tanken er da at jeg sjekke hvordan "frøkna" har det ved å gå inn på en internett side. Er det noen som vet om dette er praktisk mulig?

Jeg har en jobb der jeg er en hel del på reise. Har tenkt tanken på at et web kamera på en av lyktestoplene i havna hadde vært tingen. Tanken er da at jeg sjekke hvordan "frøkna" har det ved å gå inn på en internett side. Er det noen som vet om dette er praktisk mulig?

<{POST_SNAPBACK}>

Da må du søke Georg Apenes (Datatilsynet) om tillatelse. Og det er ikke sikkert at det går like greit å få tillatelse dersom dette er et fritt tilgjengelig område. Har du derimot kamera inne i båten, er det visstnok ikke noe problem.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Båten står på havneområdet, og jeg har rundt regnet 1 minutts gange dit...

Jeg ser båten fra stuevinduet, soveromsvinduet, loftstuevinduet, hjemmekontorvinduet osv, + at jeg kjører forbi den for å komme inn til byen. Ingen overdrivelse at presenning og stativ sjekkes hver dag...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Om vinteren blir det aldri fordi båtene er på land ved feriestedet i Kragerø. Båthavnen tar seg av alt. Men om sommeren er det flere ganger daglig da båten ligger 5 meter nedenfor døren og siden det er på en liten øy så er det nødvendig å båte uansett hvor man skal eller hva man skal finne på. Til og med når man skal til naboen må man bruke båt :smiley: . Ser frem til å få opp skikkelig bryggeanlegg slik at vi kanskje også få anskaffet en skikkelig båtpark konstruert av Linge :yesnod:. Men det må visst ordnes noen rettsaker først :headbang:

Lingefan

Egentlig ikke noen alternativer som passer, men svarte "hver dag".

Personlig så besøker jeg ikke båten hver dag, men har fast havnesjef (to roterer med det og RNLI), som "går rundt å passer på". Jobben hans er å sjekke alle fortøyde båter, sjekke havneanlegget og fasiliteter. Han flytter på fendere hvis det er nødvendig, har ekstra fendere tilgjengelig, og hvis tauverk begynner å bli slitt, så rapporterer han det til eieren, og tilbyr utskifte til en hyggelig pris.

I helgene blir sjekkingen min jobb....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Egentlig ikke noen alternativer som passer, men svarte "hver dag".

Personlig så besøker jeg ikke båten hver dag, men har fast havnesjef (to roterer med det og RNLI), som "går rundt å passer på". Jobben hans er å sjekke alle fortøyde båter, sjekke havneanlegget og fasiliteter. Han flytter på fendere hvis det er nødvendig, har ekstra fendere tilgjengelig, og hvis tauverk begynner å bli slitt, så rapporterer han det til eieren, og tilbyr utskifte til en hyggelig pris.

Dette er jo bare helt fantastisk service. Skulle ønske noe tilsvarende finnes i Norge. Og prisen for det hele er?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...