MajorAndy Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Enig med Neros. Streaming og netradio er fremtiden og DAB er et forsøg fra visse broadcastere at holde fast i fortiden. Men nu er tråden vel rigeligt afsporet... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 (redigert) Ja det er mulig det der er mobildekning altså men hva så, eg vil ikkje betale datatrafikk for å høre radio i båten. Ei vil det heller fungere om alle skal høre på den måten. Radio kan ha så mange lyttere en bare vil uten å måtte dele på kapasiteten. Å legge ned FM uten å tilby noe skal det være et alternativ liksom? Think not Hjemme hører eg også nesten utelukkende på nettradio, men ute er dette totalt utelukket. Einaste grunnen til at dab ikkje har 'tatt av' er fordi FM fortsatt er i sving. Der er foreløpig altså inget grunnlag til å bytte radio.. Dab vil bli en succè da det tilbyr det Fm hadde og meir til Redigert 19.April.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 http://www.digitalradionorge.no/nyheter/for-forhandlere/155-ifa-messen-berlin-2011 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Neros Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Skjønner hva du mener Plutonium, men jeg er redd du ikke representerer morgendagens lytter. De unge i dag er vokst opp med streaming, og de vil ikke avspises med passiv mating av musikk og nyheter. Media on demand er det som vil gjelde fremover, uansett om det er musikk eller video. At DAB ikke vil bli en suksess er jeg 100% sikker på, men vil være "greit nok" for nitimen-generasjonen( som jeg selv tilhører) uten nett får du ikke brorparten av unger/ungdomer på sjøen uansett så kostnaden med nett-tilgang får man bare innfinne seg med. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Har du fått koblet opp vidunderet..? Ser at app til fruktproduktene ble sluppet i går... Android er ikke klar før i Juni.... Kunne vært artig med en update etter du har fått testet den.... Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Hei, nei har ikke koblet enda. Ventet 2 uker på krympestrømpe m/lim uten å engang få den :) + Kaos m / kabler som må trekkes i båten. (vil trekke alt på en gang, for å slippe å åpne alt igjen ). Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Alltid kjekt med god lyd og flott musikk å kose seg med i båten, har derfor oppgradert bittelitt. Jeg er en aktiv bruker av Spotify og har derfor betydelige mengder med musikk tilgjengelig fra min Iphone, monterte nettopp ny/brukt Pioneer spiller med blåtann for trådløs overføring av musikk . Dette fungerer helt knallgodt , flott lyd og tilgang til et betydelig musikkbibliotek, samt fjernkontroll på spiller, helt supert for meg. Jeg var faktisk ikke klar over at blåtann kunne benyttes med så godt resultat. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 nicenice :D hva betalte du for denne ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Du får ny Pioneer med blåtann for ca 1200,-. http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/andre-lyd-bildeprodukter/bilstereo/DEH6400BT/pioneer-bilstereo-1-din-deh-6400ubt Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Du får ny Pioneer med blåtann for ca 1200,-. http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/andre-lyd-bildeprodukter/bilstereo/DEH6400BT/pioneer-bilstereo-1-din-deh-6400ubt Pioneer har blitt noe rææl. Men sikkert greit nok, har en slik i bilen. Menyen og det hjulet irriterer. Derfor gikk jeg for Fusion i båten :) Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Vil også kjøpe meg en Fusion spiller til båten (på ebay), men kom til å tenke på dette med US radiosignaler vs EU radiosignaler, da den gamle BOSS radioen min har slike US frekvenser, som "akkurat" bommer med frekvensene vi bruker her i Norge, er dette noe forskjell på Fusion sine US og EU modeller? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
boati Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Vil tro det er samme spiller, siden min også har sirius kabel klarlagt. Forresten min er jo ifra Ebay :) Ingen forskjell der. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 I menyen til min 200 kjøpt på Seatronic velger jeg region radioen skal brukes i. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
eMTea Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Godt å høre folkens! For se om det blir 200 eller 700 da ;) -Magnar- Tapatalk @iPhone Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
boati Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Javel, da var det testet i helgen, brukte kun 4" Fusion høyttalerne men det var mer enn nok lyd. Menyene er også helt utrolig enkle og bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Godt å høre.. jeg venter min levert til uka. Har ferdig montert 5 kanals amp 6" frontsett, ink aktiv sub. Så det skal bli artig å få sydd det hele sammen :-) Har du montert router for bruk av iPhone/iPad styring.? Jeg er litt usikker på hva jeg bør kjøpe av router til denne.. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Har ikke Router enda, men blir vel ICE? Ellers trakk jeg NMEA2k kabel rundt hele. Men de Audio/ video kablene blir et ork. For trangt for pluggene. Ja,jeg må bare dra kabling til 6" speakerne så håper jeg det blir litt mer bass og trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Ptøv å se om kan klemme inn en liten sub. Jeg har en liten 8" sak fra Pioneer, og den gir meg et meget godt trykk på lavt volum.. jeg har valgt bra med effekt og høyttalere ut fra ønske om et god lyd fra lavt til moderat høyt nivå. Har ikke noe behov for noe megaparty lydnivå på sjøen ;-) ICE...? Jeg har ikke bredbånd til båten, men ser at dette vil tvinge seg frem med 3 tennåringer ombord. Jeg kan zip-zero om nettverk, men vil ICE router kunne brukes som et ledd mellom iPhone og 7000..? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Ja, tror alle routere kan brukes. Det beste med dette annlegget er mulighetene til å fjerne alt rusk man ikke bruker til å ikke vise på skjermen ved vanlig bruk. Har man ikke sone 3&4 neivel så skjules disse. bruker man ikke AM båndet neivel så skjuler man dette. Osv, osv. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2012 Da bestilte jeg Telenor, mobilt bredbånd, til 99,- pr. mnd. ICE blir for dyrt med 299,- pr. mnd. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 http://i1208.photobucket.com/albums/cc377/GEN1975/2f9237f0.mp4 En liten trudelutt :) Sitér dette innlegget Link to post
Båtfersking... Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Jeg har en Sonichub og jeg vil anbefale deg å være veldig pirkete når du setter inn/tar ut iPhonen for min har nå fått skade i pluggen... :-( Men ellers fungerer dette som en vind - til lykke med ferdig installasjon! Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Da bestilte jeg Telenor, mobilt bredbånd, til 99,- pr. mnd. ICE blir for dyrt med 299,- pr. mnd. Får du da med en router som vil funke som link mellom iPhone og Fusion...? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Får du da med en router som vil funke som link mellom iPhone og Fusion...? Ja, alle nyere routere funker mellom iPhone og Fusion. Først skrev fusion kun D-link, men er nå endret til Alle. Men gir en lyd når jeg får testet. Men aner ikke hvor jeg skal ha routeren... Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Jeg har en Sonichub og jeg vil anbefale deg å være veldig pirkete når du setter inn/tar ut iPhonen for min har nå fått skade i pluggen... :-( Men ellers fungerer dette som en vind - til lykke med ferdig installasjon! Bruker sonic samme "skuffer" så kan det ikke gå galt så lenge du setter sammen riktig skuffe. Men nå bruker jeg iPod inni annlegget og skal ha iPhonen + ipad til fjernkontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.