Jump to content

Stereoanlegg Fusion IP700, Endelig i hus! -Førsteinntrykk-

boati

Recommended Posts

Ja det er mulig det der er mobildekning altså men hva så, eg vil ikkje betale datatrafikk for å høre radio i båten. Ei vil det heller fungere om alle skal høre på den måten. Radio kan ha så mange lyttere en bare vil uten å måtte dele på kapasiteten.

Å legge ned FM uten å tilby noe skal det være et alternativ liksom? Think not

Hjemme hører eg også nesten utelukkende på nettradio, men ute er dette totalt utelukket. Einaste grunnen til at dab ikkje har 'tatt av' er fordi FM fortsatt er i sving. Der er foreløpig altså inget grunnlag til å bytte radio.. Dab vil bli en succè da det tilbyr det Fm hadde og meir til

Redigert av Plutonium (see edit history)

Skjønner hva du mener Plutonium, men jeg er redd du ikke representerer morgendagens lytter. De unge i dag er vokst opp med streaming, og de vil ikke avspises med passiv mating av musikk og nyheter. Media on demand er det som vil gjelde fremover, uansett om det er musikk eller video. At DAB ikke vil bli en suksess er jeg 100% sikker på, men vil være "greit nok" for nitimen-generasjonen( som jeg selv tilhører) uten nett får du ikke brorparten av unger/ungdomer på sjøen uansett så kostnaden med nett-tilgang får man bare innfinne seg med.

• 2 uker senere...

Alltid kjekt med god lyd og flott musikk å kose seg med i båten, har derfor oppgradert bittelitt. Jeg er en aktiv bruker av Spotify og har derfor betydelige mengder med musikk tilgjengelig fra min Iphone, monterte nettopp ny/brukt Pioneer spiller med blåtann for trådløs overføring av musikk . Dette fungerer helt knallgodt , flott lyd og tilgang til et betydelig musikkbibliotek, samt fjernkontroll på spiller, helt supert for meg.

Jeg var faktisk ikke klar over at blåtann kunne benyttes med så godt resultat. Anbefales.

• 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Ptøv å se om kan klemme inn en liten sub. Jeg har en liten 8" sak fra Pioneer, og den gir meg et meget godt trykk på lavt volum.. jeg har valgt bra med effekt og høyttalere ut fra ønske om et god lyd fra lavt til moderat høyt nivå. Har ikke noe behov for noe megaparty lydnivå på sjøen ;-)

ICE...? Jeg har ikke bredbånd til båten, men ser at dette vil tvinge seg frem med 3 tennåringer ombord. Jeg kan zip-zero om nettverk, men vil ICE router kunne brukes som et ledd mellom iPhone og 7000..?

Jeg har en Sonichub og jeg vil anbefale deg å være veldig pirkete når du setter inn/tar ut iPhonen for min har nå fått skade i pluggen... :-(

Men ellers fungerer dette som en vind - til lykke med ferdig installasjon!

Bruker sonic samme "skuffer" så kan det ikke gå galt så lenge du setter sammen riktig skuffe.

Men nå bruker jeg iPod inni annlegget og skal ha iPhonen + ipad til fjernkontroll.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...