Toroa Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Så at serviceleddet for AMG i Austalia kaller inn en bil hver sjette måned skal da oppfattes som at AMG vil tjene mere penger, og kvaliteten er lav? Hva består servicen av? Sjekke veskenivå? Smøreolje? Motordiagnose? Eller bytter de slitedeler på hver service hver sjette måned? Er det tvungen service? Er den inkludert i kjøpsprisen? Nå sier jeg ikke at de IKKE vil tjene penger, for de må de jo, Men Toyota opererer med 30 000 kilometer mellom servicene. Honda oppererer med 45000 kilometer. Så ja, de er nok interesert i å bygge motorer og drivverk som varer. Poenget mitt er uansett at lurium fra GFG neppe virker noe bedre en en dose med vann i innsugningsmanifoilen en gangn i ny og ne, og det er gratis. Når de kommer med etterprøvbare testresultater, og ikke bare synsing så skal jeg vurdere å forholde meg til det, ikke før. Men verden vil bedras, og noen tjener penger på at den vil bedras. :) Hvorfor vil GFG ikke fortelle om patentet, hvorfor skjuler de innehaveren av patentet? Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
etape90 Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Disse tabelettene har jeg faktisk prøvd ut. Rett og slett av nysjerrighet og at selger lover pengene tilbake om drivstofforbruket ikke blir redusert slik at du sparer inn minst 300 kr på 10 tabeletter. Jeg har samme kjørerute hver dag til jobb og har over tid målt forbruket. Så begynnte jeg å bruke tabelettene og forbruket lå akkuratt likt som før. Har sendt klage til selger og han skal refundere alle pengene Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Da er vi igang igjen Greenfoot Global Norge AS http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37850597 . Noen som har prøvd dette og spart inn kostnaden .. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
-morten- Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 (redigert) Jeg er skeptisk til alt lurium, og skjønner egentlig ikke hvordan et tilsettningsstoff skal kunne øke forbrenning og redusere drivstofforbruk til de grader.. Det er umulig å overgå de fysiske lover! Derimot hadde vi god erfaring med motorrens av vår Bandbil Merchedes Benz tror det var 309, Motoren ble merkbart livligere.. Redigert 22.Oktober.2012 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Dreamer Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 (redigert) http://www.greenfootglobal.no/ Følger man denne linken, kommer man til Vistaprint. Er annonsen stengt? Redigert 22.Oktober.2012 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 En smule spesielt å redusere tennforsinkelsen og samtidig få lavere NOx-utslipp... Henger ikke på greip. Og ikke pokker at man kan redusere forbruket med opp til 30%, den energien må jo komme fra et sted. Grovt sett kan man si at 1/3 av energien fra forbrenningen i en dieslemotor går til fremdrift, 1/3 til eksosvarme og 1/3 til kjølevann. 30% mindre innfyrt for samme akseleffekt er å tro på julenissen. Hvis motoren i utgangspunktet er kokset og derfor har fastkoksede stempelringer, dårlig virkningsgrad i turbolader, koksede dysespisser etc så vil et wunderstoff som fjerner kokslaget gi bedre virkningsgrad, men 15-30% lavere enn på en ny motor? Niks! Så mye uforbrente hydrokarboner går det ikke gjennom eksosrøret! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 "EnviroTabs ® skaper en kjemisk reaksjon i forbrenningen som fører til at drivstoff partiklene begynner å forbrenne ved temperaturer på 200 º C, i motsetning til 600 ° C." Vil ikkje dette føre til tenningsbank?! Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 (redigert) Vil ikkje dette føre til tenningsbank?! Næhh, diesel forbrenner allerede ved 210 grader, så det er bare tull av dem å skrive det. :) Dessuten, diesel fordamper allerede ved rundt 62 grader, og er dermed brennbar allerede da. Redigert 22.Oktober.2012 av Toroa (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.