sondrev Startet 22.April.2012 Link til dette innlegget Startet 22.April.2012 (redigert) Hallais! Tenkte jeg skulle lage en prosjekttråd om Ranaen min. Jeg FIKK denne båten gratis da den gikk ned.. Historien er at båten ble eid av en kar her i Bergen som hadde båtplass ved hytten vår. Båten gikk ned om vinteren, og når sommeren kom ble jeg veldig nysjerrig på denne båten hva det var for noe og hvem som eide den. Vi fikk tak i eieren og fikk beskjed om at vi bare kunne ta båten om vi ville ha den Deretter satt arbeidet igang med å få båten opp, den hang bare i fortøyningene. Vi fikk lånt 4 ballonger av nemo og fikk en dykker ned for å få den opp. Motor og bakpartiet lå 50cm nede i gjørmen, så det var så vidt vi fikk slitt den opp med 4 500kg ballonger. Dette var for 2 år siden.. Så solgte jeg With 320'en min og gikk til innkjøp av det jeg hadde råd til. Valget falt på en 2006? mod Mercury 40hk EFI. Båten er ikke noe racer, men planer med 3 personer i. Motoren var gått 7 timer, og kjølingen var gått tett. Nå ble det veldig mye tekst her, men kan la bildene tale for seg selv :)Denne sesongen får båten ny lakk utenpå og alle skader blir reparert! :) Redigert 22.April.2012 av sondrev (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sondrev Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Ser bildene kom i veldig rar rekkefølge! Sitér dette innlegget Link to post
kewiin Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Tommel opp! Sitér dette innlegget Kewiin's prosjekt 14 fot Link to post
ivar Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 jepp, godt jobba! Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
sondrev Svart 23.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 (redigert) Lagde nye puter fra scratch, og trakk de litt maritimt :) Planer for sommmeren er heftigere anlegg. Ny lakk innvendig og under fenderlist ute og reparere alle skader. Bilder av puter Redigert 23.April.2012 av sondrev (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sondrev Svart 25.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Lite respons her desverre :( Sitér dette innlegget Link to post
Roksoy Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Bra jobba! Spent på oppdatering nå, hva som er gjort siden sist :D Pøs ut bilder, så bli vi så glad! Sitér dette innlegget Prosjekttråd: https://baatplassen.no/i/topic/81294-rana-18-cabin-i-hus-prosjekt-paabegynt/ Link to post
sondrev Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Ja, da har det blitt gjort en del her siden sist! Fått sparklet skrågsidene og klar for maling :) Tror jeg går for Jotun Yachting sin maling i hvit. Tror det kan bli bra sammen med en skumrulle :) Noen som har erfaring med den? Jeg tror jeg vasker skroget med aceton før jeg maler den. Innspill? :) http://www.maritim.no/batpuss/lakk-og-olje/2-komponent/yachting-topgloss-a-b-2000-hvit-auriga-white-1-liter også har jeg kjøpt Jotun sitt bunnstoff! :) Sitér dette innlegget Link to post
Roksoy Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Oppdatering og bilder? Sitér dette innlegget Prosjekttråd: https://baatplassen.no/i/topic/81294-rana-18-cabin-i-hus-prosjekt-paabegynt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.