Jump to content

VP D6-350, svidd oljelukt etter bytting av olje og alle filtere.


guddal

Recommended Posts

Jeg har ligget ved siden av en lik båt som min som fikk havari pga for mye olje. Service tatt på vp verksted i Danmark. Lå i plan og motoren havarerte, visstnok pga for mye olje. Nyere motorer enn mine, og mine har tilbakeslagsventil på slange til veivhusventilasjonen.

 

Både NordWest og Ringens Varv er svært klare overfor meg at det ikke må være for mye olje på motorene. Mine er på min på peilepinnen.

 

Oljen bruker lang tid på å renne ned på motorene mine. Jeg lar de stå over natta før jeg peiler

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Hva er pen kjøring? Tomgangskjøring? Kun på flatt vann? VP har gjort visse grep etter at noen få motorer har blitt skadet hvor det kanskje skyldes at oljen har blitt trykket inn via veivhusventilasjonen til luftfilteret. Det har blitt satt inn enveisventil på oljereturen fra veivhusventilasjonsfilteret og det anbefales å ikke fylle til maksmerket. Dersom motoren din tar skade pga for høyt oljenivå vil det skje i løpet av et par sekunder og da er svaret ja. Men det er svært lite sannsynlig at det skjer.

1,5time i rolig fart og en halvtimes tid i mars fart i rolig sjø.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...