Jump to content

Vannfast fett type "SRS 4000". Hvor kjøpes denne! ? (til propell

Seesnake

Recommended Posts

Hei på dere. Noen her ute som vet hvor jeg får tak i SRS 4000 vannfast fett til min messing-propell? :rolleyes:

Et medlem i min båthavn har brukt dette fettet på sin messingpropell i 3 år. Han har ikke en eneste "groing " på sin messingpropell!! Jeg har skjekket på nettet,men der selges det bare 18 kg dunker. Skulle hatt en patron som jeg vet de selger,men ikke hvor. Har skjekket på shell-stasjonene,men der går det jo bare i grill og viner. Håpløst....

Mener det sto shell på den patronen jeg så i havna vår for 1 uke siden.

Noen tips eller er det noen som har kjøpt dette i det siste tro????

Hilsen Seesnake :yesnod:

messing-propell? :rolleyes:

messingpropell

messingpropell!!

Propellen din er nok laget av bronse, slik som andre propeller er.

Jeg har sett at enkelte skryter av bruk av fett på propellen. Jeg har prøvd, men så egentlig ingen forskjell. De siste årene har jeg brukt Møllers tran. Om det virker? Ikke godt å si, men det lukter i alle fall maritimt... :giggle:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 3 måneder senere...

Jeg har prøvd det.

Fungerte bra på en båt og dårlig på en annen båt.

Følg bruksanvisning nøye og brukes kun på båter som går under ca 15 knop (tror jeg det var)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

• 4 uker senere...
C4AA3FD7-C09A-4F3B-9CCD-651BF396C667-464-000000A2C3C3FB4F_zps0b2ade3b.jpg Her er bilde av groingen på propellen min. Ekke så gæli da jeg bare har brukt båten i august. La ut i mai. Så det blir nok fett til neste år også. Men hva vis jeg toffet bropellen først og så smurte den inn med fett....???? Skal prøve det også. Men jeg blei overasket da det var lite groing i forhold til i fjor. Redigert av Seesnake (see edit history)

Synes ikke det var så lite, men det er vel veldig avhengig av hvor du ligger når du ligger stille. Ligger selv på lakseberget, sandvika i delvis brakkvann og har lite rur, uten noe behandling.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...